Archief - Telenet Digicorder en draadloze router

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Magical Taz

Legacy Member
Ik heb een raar probleem met m'n telenet digicorder en m'n wireless router.

Als ik naar ESPN Amrica kijk en terwijl via een draadloze verbinding het net gebruik krijg ik enrm veel packet loss en haperend beeld op de Digicorder.

Het rare is dat dit niet op andere kanalen is enkel op ESPN America.

Iemand enige ervaring met een soortgelijk probleem ?

Greets,

Taz

krisse5844

Legacy Member
The Magical Taz zei:
Ik heb een raar probleem met m'n telenet digicorder en m'n wireless router.

Als ik naar ESPN Amrica kijk en terwijl via een draadloze verbinding het net gebruik krijg ik enrm veel packet loss en haperend beeld op de Digicorder.

Het rare is dat dit niet op andere kanalen is enkel op ESPN America.

Iemand enige ervaring met een soortgelijk probleem ?

Greets,

Taz

Ik weet niet of het ermee te maken heeft maar uw opstelling zou als volgt moeten zijn :

Modem => switch => digibox / digicorder
Modem => switch => draadloze router => naar WAN poort ervan ...

Dus uw digicorder moet uit de switch komen en uw draadloze router ook . Digicorder achter uw router zal beperkte mogelijkheden geven , daar een digicorder niks kan doen met LAN ip's 192.***.***.*** , maar een telenet ip moet krijgen ...

Exit

Legacy Member
dat ip is enkel voor interactiviteit, films huren, rode knop, ....

The Magical Taz

Legacy Member
Router en Digibox zijn beiden aangesloten op de Switch.

Ik vraag me af of misschien de Coax kabel op een bepaalde frquentie storing opvangt van de router.

freekydude

Legacy Member
Even een up voor een vraag:
Ik heb één ethernet slot, maar hier wil ik een draadloze router (apple airport express) op zetten. Kan ik de telenet digicorder die momenteel met een kabel verbonden zit aan de ethernet poort er uit halen en draadloos laten gaan via de airport express (router)? Zoja, hoe? Er zijn blijkbaar veel problemen en wil graag wat extra info voor ik doorga hiermee.

Exit

Legacy Member
neen, die kan niet draadloos werken en kan enkel achter een router indien deze vlan kan.

een switch eerst zetten en daarop de router en box hangen dan

freekydude

Legacy Member
Ik heb al zitten zoeken achter deze switchen maar heb geen idee wat hiermee bedoelt wordt. Ik heb weinig verstand van dit soort zaken.

Burny

Legacy Member
The Magical Taz zei:
Router en Digibox zijn beiden aangesloten op de Switch.

Ik vraag me af of misschien de Coax kabel op een bepaalde frquentie storing opvangt van de router.

Dat kan je vrij eenvoudig testen door de frequentie van je WLAN aan te paasen. Als de stelling klopt, zou je die storing dan op een ander kanaal moeten ondervinden.
Then again, dan zouden veel mensen er last van moeten hebben.

Exit

Legacy Member
switch => een bakje dat van 1 poort meerdere poorten maakt => telenet?
kan je gewoon bij telenet vragen (en kan je dan ophalen in een telenet center)
of 1 kopen (euro op 10)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan