Archief - Telenet Digicorder - Haperingen in opnames

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kristofb

Legacy Member
Ik ga hier eens snel even proberen een goed antwoord te krijgen.

Wij hebben de laatste tijd méér en méér programma's waarbij we storingen hebben bij het afspelen:
- Het geluid valt weg gedurende een fractie van een seconde
- Digitale ruis gedurende een fractie van een seconde
- Beeld hangt (ook weer gedurende een fractie van een seconde

Het gebeurt enkel bij opgenomen programma's, en dus nooit bij 'live' tv.

Iemand een idee?

johnstarlight

Legacy Member
Heb ik ook gemerkt een paar dagen geleden toen ik een opgenomen film met mn digicorder afspeelde. Ik kan u dus enkel da ge niet de enige zijt met het probleem:)

Cyberkef

Legacy Member
Neem je bij toeval verschillende programma's tegelijkertijd op? Wij hebben al altijd dat probleem gehad zo, waarschijnlijk omdat ie dan net een tweede programma start op te nemen.

kristofb

Legacy Member
johnstarlight zei:
Heb ik ook gemerkt een paar dagen geleden toen ik een opgenomen film met mn digicorder afspeelde. Ik kan u dus enkel da ge niet de enige zijt met het probleem:)

Ben al blij dat ik niet de enige ben :D
Cyberkef zei:
Neem je bij toeval verschillende programma's tegelijkertijd op? Wij hebben al altijd dat probleem gehad zo, waarschijnlijk omdat ie dan net een tweede programma start op te nemen.

Het zal wel eens gebeuren dat er toevallig een tweede programma start met opnemen, maar we hebben het zéker al zien gebeuren wanneer de digicorder voor de rest totaal niks aan't doen is...

Cyberkef

Legacy Member
Moet es zien in één van die menu's van uw digidoos (waar de instellingen van uw decoder staan), daarin staat een statusmenu'ke die toont hoeveel fouten em al ontvangen heeft. Indien dat redelijk hoog is kan het zijn dat de kabel teveel interferentie krijgt van andere kabels/adapters in de buurt. Mss iets recents bijgezet? (adapter van de xbox bvb).

kristofb

Legacy Member
Cyberkef zei:
Moet es zien in één van die menu's van uw digidoos (waar de instellingen van uw decoder staan), daarin staat een statusmenu'ke die toont hoeveel fouten em al ontvangen heeft. Indien dat redelijk hoog is kan het zijn dat de kabel teveel interferentie krijgt van andere kabels/adapters in de buurt. Mss iets recents bijgezet? (adapter van de xbox bvb).

Thanks, dat ga ik straks thuis eens rap checken! :)
Er is recent wel niets nieuw bijgeplaatst...

Exit

Legacy Member
afspelen => eerder richting de HDD kijken ... ik swap dagelijks een hoop boxen met slechte hdd's

kristofb

Legacy Member
Cyberkef zei:
Moet es zien in één van die menu's van uw digidoos (waar de instellingen van uw decoder staan), daarin staat een statusmenu'ke die toont hoeveel fouten em al ontvangen heeft. Indien dat redelijk hoog is kan het zijn dat de kabel teveel interferentie krijgt van andere kabels/adapters in de buurt. Mss iets recents bijgezet? (adapter van de xbox bvb).

0 fouten. Signaal = 99%
Lijkt me niet het probleem dan.

Exit zei:
afspelen => eerder richting de HDD kijken ... ik swap dagelijks een hoop boxen met slechte hdd's

Klink logisch eigenlijk. Kan ik daar telenet voor contacteren voor een replacement?

Exit

Legacy Member
telenet contacteren of naar een telenetcenter gaan (telenet stuurt u daar ook naartoe uiteindelijk)
dan wordt deze geswapped

kristofb

Legacy Member
Bedankt voor de info Exit!

+1 Repje!

topic mag dicht voor mijn part.

Fraggie

Legacy Member
Zou dat dan te wijten zijn aan fragmentatie bv? Te veel zoek werk waar hij alles moet steken? Want die beestjes hebben geen defragmentatie optie dacht ik?

Cyberkef

Legacy Member
Direct een nieuwe erin en geen defrag? Mai dat verbaast me wel een beetje... En kost dat? :p

Gunstn

Legacy Member
Heb hetzelfde probleem alleen veel erger, wat jij beschrijft is denk ik gewoon als er een 2de opname stopt of start ...
Sinds 2 dagen heb ik om de 10-15 minuten ofzo, dat het beeld en geluid wegvalt voor paar minuten ...
Deze week maar gaan inwisselen, is al de 2de.

Bumbolt

Legacy Member
Exit zei:
afspelen => eerder richting de HDD kijken ... ik swap dagelijks een hoop boxen met slechte hdd's

Kan je die hdd's van boxen gewoon wisselen zoals in een pc? Met pc hdd's?

kristofb

Legacy Member
Gunstn zei:
Heb hetzelfde probleem alleen veel erger, wat jij beschrijft is denk ik gewoon als er een 2de opname stopt of start ...
Sinds 2 dagen heb ik om de 10-15 minuten ofzo, dat het beeld en geluid wegvalt voor paar minuten ...
Deze week maar gaan inwisselen, is al de 2de.

Het is 100% zeker NIET het starten / stoppen van een 2de opname, we hebben er express op gelet. Ik ga gewoon van't weekend eens binnenspringen bij de lokale telenetboer hier ;)

Exit

Legacy Member
of het werkt door die zelf te vervangen, dunno.
in telenet center worden die geheel geswapped (heel wat per week ...)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan