Archief - Telenet problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SoulBeat

Legacy Member
Ik heb al een vorig topic gepost over hoe mijn internet verslechterd is na de fibernet 40 upgrade.

Nu, vandaag was ik aan het surfen en opeens viel het internet uit
Er was wel nog verbinding met de router (de modem van telenet zelf met ingebouwde wifi)
Ik heb dat al een paar keer gehad sinds mijn 'upgrade' (zou het eerder een downgrade durven noemen) en dacht dat het zoals de andere keren wel weer zou werken in 5 minuten, nadat dit niet het geval was heb ik eens de mac opgestart (die zit via een kabel verbonden aan het internet, mijn pc is draadloos)
Ik wou via de mac de wifi via 'mijn telenet' eens resetten maar ook daar kon ik niet op het internet. Toen ik de telefoon checkte werkte die ook al niet...
Bij de buren (die ook bij telenet zitten) werkte alles we.

Heb dan eens de modem uitgetrokken voor een half minuutje en weer ingestoken.
Maar nu heb ik supertraag internet (en met supertraag bedoel ik niet redelijk maar echt héél TRAAG)
Het duurt soms een halve minuut vooraleer een pagina laad.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben of ooit al gehad hebben?

alvast bedankt

The Monopoly Guy

Legacy Member
bel eens naar telenet om je lijn te checken anders
en wees zeker dat alle kabels juist steken en niet per ongeluk een stukje eruit ofzo

SoulBeat

Legacy Member
alles zit goed vast, telefoon en internet werken wel hoor

maar he internet is echt niet te doen traag
ik wou rock werchter live volgen op de site van skynet, gaat niet door door men internetsnelheid op dit moment -.-

Sovereign

Legacy Member
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik kan ook al een week niet inloggen in 'mijn telenet', mijn wachtwoord blijkt ook nog eens verkeerd. Bij een poging tot veranderen van het wachtwoord, krijg ik 'onverwachte foutmelding'. Ondertussen zit ik hier met een sloom internet.

SoulBeat

Legacy Member
Ik dacht dat het vandaag misschien zou beter zijn.. niet dus.

Ik ga straks eens bellen naar telenet om te horen wat ze ervan zullen zeggen

Na 5 minuten aan de lijn te blijven wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn.
Die heeft mijn modem enzo gecontroleerd maar zag niets verkeerd waardoor het veroorzaakt kan worden, ook mijn downloadlimiet is niet overschreden zei ze. Ze verwees me door naar een ander nummer (die meer konden checken aan de modem enzo) maar dat nummer had ik daarvoor al eens gehoord, een betalend nummer...

Zal vanavond daarmee misschien eens bellen.

Is er iemand die me zou kunnen helpen om mijn eigen router te kunnen gebruiken?
Ik ken echt niets van die poorten om aan te passen en zo :/

moest iemand eens willen helpen via teamviewer of gewoon makkelijke instructies geven, laat me even weten via pm of zo :)

Se7entH

Legacy Member
Ik vrees dat een eigen router geen oplossing gaat brengen.

Elk apparaat, of het nu een router of een pc / laptop is, gaat maar net zo snel werken als nu.
Als je alleen een modem zou hebben, dan krijg je een WAN-ip en dan zou je op die manier meer kunnen uitsluiten wat het probleem veroorzaakt (gisteren hier zo'n probleem gehad).

Jouw oplossing zal Telenet bellen zijn, vermits je modem/router enkel private IP-adressen aflevert...

Succes!

SoulBeat

Legacy Member
je kunt de wifi functie van die modem uitzetten, en heb ook gelezen dat de routers van telenet zelf maar de helft van de snelheid van het internet overbrengen of zoiets

ik heb al op een paar forums gelezen dat je je eigen router kunt gebruiken als je een paar port forwards doet ofzo, niet zeker
maar ik ken daar echt niets van :/

dus als er iemand is die er iets van kent of het al eens gedaan heeft, laat me weten :)

Aap

Legacy Member
SoulBeat zei:
heb ook gelezen dat de routers van telenet zelf maar de helft van de snelheid van het internet overbrengen of zoiets

Jawadde de HELFT van de snelheid van het internet. Dat moet een serieuze router zijn. Ik zou die wel willen zien. Jij moet toch een record van bandbreedte hebben.

SoulBeat

Legacy Member
-.- ik bedoelde dus de helft van wat je normaal zou moeten krijgen...

GEE

Legacy Member
Aap zei:
Jawadde de HELFT van de snelheid van het internet. Dat moet een serieuze router zijn. Ik zou die wel willen zien. Jij moet toch een record van bandbreedte hebben.

:rofl: dit was wel grappig :)

Voor de rest is het precies het verhaal met de overschakeling van de platte modems naar de opstaande ... niemand wou de upgrade :)
Ik denk dat ik dit abo maar zal houden zelfs met de prijsstijging (voor een goede halve euro meer zou ik fibernet kunnen nemen MAAR dan moet ik een andere modem enz). Voor een downgrade moet ik 50 euro betalen (afzetters) een upgrade (zelfs van een halve euro) is gratis.

SoulBeat

Legacy Member
idd, niet overschakelen naar fibernet..
en is er echt niemand die me kan helpen? :(

SoulBeat

Legacy Member
op forums zag ik al redelijk wat mensen die het in termen waarvan ik niets versta kunnen uitleggen dus het kon toch zijn dat er hier toevallig iemand was die het makkelijker kon uitleggen, of niet?

bever01

Legacy Member
Het zit zo: Ik heb juist hetzelfde probleem gehad, dat mijn modem verschillende keren uit is gevallen.

Nu telkens dat ik belde naar Telenet (na het uitrekken van de modem) , zegde ze mij dat er niks aan de hand is. Van zodra dat ze zien dat door hun testen respons geven en juist zijn , zeggen ze oké er niks mis je hebt verbinding :p. Ook al had ik voordien gezegd dat hij sinds de release van Fibernet bleef uitvallen, en niet stabiel werkte, en heb ik blijven zeggen dat ze mijn modem moeten komen vervangen.

Nu er zijn bij mij al 3 verschillende techniekers langs geweest, en zij hebben een paar coax kabels vervangen, een doormeting gedaan van het signaal. Blijkbaar was het signaal in orde. Nu gisteren had ik het trg een uitval voor van telefonie en internet, en ik dacht nu heb ik ze liggen. Ik heb gwn met mijn gsm gebeld naar de 070 lijn van Telenet en ze merkte door testen dat mijn modem geen respons gaf. En hijh zei oké ik zal een technieker boeken, en waarschijnlijk dient je modem vervangen te worden. Nu de support van Telenet zei ook dat er dinsdag werken zijn in mijn gemeente aan het netwerk. Dus ik hoop dat het met een nieuwe modem, en een vervanging of herstelling aan het netwerk in onze gemeente, eindelijk een snelle en stabiele verbinding heb.

Er zijn zeer veel mensen , die problemen hebben met de verbindin via een fibernet modem.
Blijkbaar is er bij de release van modems een fabricagefout gedecteerd, en dient deze eigelijk bij iedereen vervangen te worden. Nu als na vervanging van de modems er niks veranderd is, dan vrees ik dat Telenet zich verplicht zal voelen , om een nieuwe modem te produceren, en deze gratis te vervangen.

kristofb

Legacy Member
bever01 zei:
Het zit zo: Ik heb juist hetzelfde probleem gehad, dat mijn modem verschillende keren uit is gevallen.

Nu telkens dat ik belde naar Telenet (na het uitrekken van de modem) , zegde ze mij dat er niks aan de hand is. Van zodra dat ze zien dat door hun testen respons geven en juist zijn , zeggen ze oké er niks mis je hebt verbinding :p. Ook al had ik voordien gezegd dat hij sinds de release van Fibernet bleef uitvallen, en niet stabiel werkte, en heb ik blijven zeggen dat ze mijn modem moeten komen vervangen.

Nu er zijn bij mij al 3 verschillende techniekers langs geweest, en zij hebben een paar coax kabels vervangen, een doormeting gedaan van het signaal. Blijkbaar was het signaal in orde. Nu gisteren had ik het trg een uitval voor van telefonie en internet, en ik dacht nu heb ik ze liggen. Ik heb gwn met mijn gsm gebeld naar de 070 lijn van Telenet en ze merkte door testen dat mijn modem geen respons gaf. En hijh zei oké ik zal een technieker boeken, en waarschijnlijk dient je modem vervangen te worden. Nu de support van Telenet zei ook dat er dinsdag werken zijn in mijn gemeente aan het netwerk. Dus ik hoop dat het met een nieuwe modem, en een vervanging of herstelling aan het netwerk in onze gemeente, eindelijk een snelle en stabiele verbinding heb.

Er zijn zeer veel mensen , die problemen hebben met de verbindin via een fibernet modem.
Blijkbaar is er bij de release van modems een fabricagefout gedecteerd, en dient deze eigelijk bij iedereen vervangen te worden. Nu als na vervanging van de modems er niks veranderd is, dan vrees ik dat Telenet zich verplicht zal voelen , om een nieuwe modem te produceren, en deze gratis te vervangen.

Het lijkt mij redelijk logisch dat je belt naar Telenet wanneer het probleem zich voordoet, en niet nadat je je modem al herstart hebt en het probleem dus tijdelijk verholpen is? :)

Kennaah

Legacy Member
Ik heb ook al enkele weken problemen met telenet.

Steeds om de 2dagen fzo valt het internet hier uit, dit varieert van een paar minuten tot een paar uur. Dit is al zo sinds eind juni.
Het is geen hardware probleem aan mijn kant (tenzij de modem), want ik test het internet op verschillende manieren (andere router, andere kabel, verschillende toestellen). Modem resetten verhelpt dit probleem niet. Zijn er nog mensen bij wie telenet niet fatsoenlijk werkt?

thelordofpee

Legacy Member
Bij mij, dat het gewoon opeens uitvalt, terwijl ik nog verbinding heb, maar kan niets doen in verband met internet. Ik trek de modem dan gewoon even uit, en mijn USB ook (want het maakt verbinding via een USB), en daarna werkt het weer wel. Maar dit is toch de fout van telenet dan...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan