Archief - Telenet TV hapert door Topcom adapters?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jan1978

Legacy Member
Hallo

Ik zit met de volgende setup: nen Telenet shake met digitale tv, maar omdat mijn tv toestel te ver van mijn modem afstaat en ik geen kabels kan trekken hier, heeft de Telenet installateur indertijd 2 Topcom plugs geinstalleerd.

Dus het signaal gaat via een topcom plugin via mijn electriciteitsnetwerk naar een 2de topcom toestelletje en zo naar mijn digibox. Werkte altijd deftig, tot kort. Dan krijg ik een error als ik de tv theek wil openen om iets te bestellen (zelfs gratis journaal).

Bij de helpdesk vertelden ze mij dat het aan deze topcom toestellen ligt, heb modem al gereset, digibox gereset etc. Niks helpt.

Nu kan ik zelfs al niet verder dan 1 dag in de toekomst programmeren om op te nemen, enkel wat er morgen op tv is. Als ik in de "tv gids" verder scroll dan is het gewoon blanco. Zelfs via yelo.be inloggen lukt het mij niet om iets op te nemen.

Kan ik die topcom toestellen zelf repareren of wat precies scheelt er aan mijne setup hier?

Alle suggesties zijn welkom.

Mvg

Exit

Legacy Member
branden alle leds op die powerlines nog?
led 1 = pwl aan
led 2 = pwl verbinding onderling
led 3 = verbinding pwl met toestel

Voodooghost

Legacy Member
Steken toevallig toch niet op stekkerblokken maar rechtstreeks in de muur?

Als je maar 2 dagen ziet wil dat zeggen dat je geen connectiviteit meer hebt, test het eens door een netwerkkabel rechtstreeks te testen en dan weet je het meteen.

TrsH

Legacy Member
Exit zei:
branden alle leds op die powerlines nog?
led 1 = pwl aan
led 2 = pwl verbinding onderling
led 3 = verbinding pwl met toestel


²nd

als het 2de ledje niet brand is er hoogstwaarschijnlijk iets mis met de beveiliging of het contact.2
wat je dan kan proberen is "power packet utility" downloaden en installeren en je powerlines opnieuw beveiligen door middel van een nieuw paswoord erop te zetten.

alsook kan je hier dan controleren of de verbinding tussen de powerlines deftig is en kan je zien hoeveel Mbps ze doorgeven naar elkaar.

jan1978

Legacy Member
Bedankt voor de replies!

De topcom(1) unit aan mijn digibox steekt rechtstreeks in een stopcontact en hier branden 3 ledjes.

De topcom(2) unit aan mijn modem steekt in een stekkerblok, te weinig stopcontacten daar (huurhuis). Hier branden slechts 2 ledjes.

Dat zou dus betekenen dat er wel connectie onderling is tussen de toestellen, en van topcom 1 naar mijn digibox, maar niet van topcom2 naar mijn digibox...

Dit alles werd geinstalleerd door nen telenet installateur, ik heb enkel nog een dubbel van de leveringsbon (die bon waarop staat dat hij de uitleg heeft gedaan van de tv theek en dergelijke). Dit is van augustus/september 2009. Zou hier nog garantie op zijn? Ik dacht ermee naar een Telenet punt te gaan aangezien ik geen idee heb hoe de firmware te updaten...

Exit

Legacy Member
zou nog garantie kunnen zitten op die pwl's

eens naar een telenet center gaan
of pm me eens je klantnummer en ik kijk het op het werk eens na

wellicht dus 1 pwl defect => vervangen dus (garantie = gratis, anders nieuwe pwl kopen ter vervanging)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan