Pedroo
Legacy Member
Ik heb dus een HD4890 Black Edition, met een Artic Cooler Twin Turbo. Tot gisteren werd mijn kaart tijdes bv gta niet hoger dan 62 graden (met fans op 60%). Met een furmark Xtreme burning enzo werd hij niet warmer dan 70 graden.
Nu heb ik iets ENORM dom gedaan, vraag me niet waarom. Ik zou zien of ik de temps nog lager kon krijgen, dus dacht ik; ik reseat hem even.... Dat was de domste beslissing ooit. Nu worden mijn temps 86 graden met GTA 4! Met furmark valt de pc na een tijd gewoon uit (oververhitting) Hoe komt dit?? IK heb zéker 3 keer opnieuw geprobeerd. Telkens zelfde conclusie!
De heatsinks raken elkaar goed, beide fans draaien, allees gecheckt! Maar hoe komt het dat mijn temps plots zo HOOG zijn?
Indertijd is die koeler door den Alternate er zelf op gemonteerd, dus weet niet wat ze exactt gebruikt hebben van Koelpasta. Ikzelf heb thuis koelpasta liggen; AS 5, Antec Formula 5, CoolerMaster Performance. Ik kan niet zeggen dat ik onhandig ben met pc's. Maar zo'n FAIL? :/ Plz help! :doh:

Mvg
Nu heb ik iets ENORM dom gedaan, vraag me niet waarom. Ik zou zien of ik de temps nog lager kon krijgen, dus dacht ik; ik reseat hem even.... Dat was de domste beslissing ooit. Nu worden mijn temps 86 graden met GTA 4! Met furmark valt de pc na een tijd gewoon uit (oververhitting) Hoe komt dit?? IK heb zéker 3 keer opnieuw geprobeerd. Telkens zelfde conclusie!
De heatsinks raken elkaar goed, beide fans draaien, allees gecheckt! Maar hoe komt het dat mijn temps plots zo HOOG zijn?
Indertijd is die koeler door den Alternate er zelf op gemonteerd, dus weet niet wat ze exactt gebruikt hebben van Koelpasta. Ikzelf heb thuis koelpasta liggen; AS 5, Antec Formula 5, CoolerMaster Performance. Ik kan niet zeggen dat ik onhandig ben met pc's. Maar zo'n FAIL? :/ Plz help! :doh:

Mvg
Bel anders eens naar alternate en vraag wat ze hiervoor gebruiken.. Tis idd raar, ik heb al 10tallen keren pasta vervangen met betere resultaten maar bij ati's is dat toch af te raden. 
t' klinkt misschien stom, maar dit is precies 't enige wat ik niet kan van computers. Thermal Paste aanbrengen :doh:
Het enige wat ik nog steeds vreemd vind; de idle temperatuur is hetzelfde gebleven. Enkel de load temp is met +- 20 °C omhoog gegaan. Zou men idle dan ook niet ietwat hoger moeten liggen eigenlijk? (idle is altijd +- 37 geweest)
Hier wat foto's:
wtf?? MAja, Nvidia wordt dan echt wel pokke warm, en daar heb ik nen hekel aan... En ik heb geen geld voor een volledige waterkoeling... Pff, heel men concentratie voor de exames is nu naar de kl*. Heb geen geld om een nieuwe te kopen -> maanden zonder een klein beetje te gamen enz :doh: (al doe ik het eigenlijk ni vaak mr enfin)