Archief - USB Netwerk Adapter - Compatibel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bumbolt

Legacy Member
Ik probeer voor het buurmeisj een oude laptop Amilo Pro (Siemens) met een windows xp sp3 via een wireless n adapter (Dlink dwa 140) op internet te krijgen. Heb al verschillende keren de drivers opnieuw geinstalleerd (1 keer van de site, een keer van de cd,..) Als ook met en zonder de bijgeleverde software geprobeerd.

Nu staat er op de website van dlink, onder 'works with' enkel dit:

Xtreme N Gigabit Router(DIR-655)
The Xtreme N® Gigabit Router creates a powerful Wi-Fi computer network in your home and is jam-packed with features. It's our most highly rated router for a reason.


Wil dit nu echt zeggen dat die adapter enkel werk met DIR655 routers? Zoja welke adapter moet ik dan wel gaan halen voor hem met een bbox2 van belgacom te laten werken?

IK heb de adapter getest op zowel een belkin router als de bbox2 van de buren. Nu probeer hij steeds te verbinden maar blijft vastzitten op acquiring network adress.

Iemand tips of dingen die ik fout doe?

Nielsvds

Legacy Member
Iedere draadloze netwerkstick zou moeten werken met een draadloze modem/router ongeacht het merk. Probeer dit eens even: druk de windows toets samen in met r typ nu cmd druk enter. Typ vervolgens ipconfig /release druk enter typ vervolgens ipconfig /renew druk enter, typ vervolgens exit en druk op enter. verwijder ook eens de adaptor. Installeer eerst de laatste drivers en steek pas nadien de wireless usb stick in. Zorg er ook voor dat je de juiste beveiligingssleutel selecteerd. Ga naar de configuratiepagina van de b-box 2 192.168.1.1. N sticks werken enkel wanneer wpa 2 aes geselecteerd is, ga naar advanced settings, wireless,bij security moet wpa 2 geselecteerd staan en bij encryption aes kies voor passphrase en voer een willekeurig paswoord in. Dat paswoord ga je ook in windows xp moeten ingeven alvorens je op het draadloos netwerk geraakt. Ik vrees een beetje voor de ontvangst want je hebt waarschijnlijk geen wireless n access point. Het signaal van de b-box is vrij zwak.

Bumbolt

Legacy Member
Nielsvds zei:
Iedere draadloze netwerkstick zou moeten werken met een draadloze modem/router ongeacht het merk. Probeer dit eens even: druk de windows toets samen in met r typ nu cmd druk enter. Typ vervolgens ipconfig /release druk enter typ vervolgens ipconfig /renew druk enter, typ vervolgens exit en druk op enter. verwijder ook eens de adaptor. Installeer eerst de laatste drivers en steek pas nadien de wireless usb stick in. Zorg er ook voor dat je de juiste beveiligingssleutel selecteerd. Ga naar de configuratiepagina van de b-box 2 192.168.1.1. N sticks werken enkel wanneer wpa 2 aes geselecteerd is, ga naar advanced settings, wireless,bij security moet wpa 2 geselecteerd staan en bij encryption aes kies voor passphrase en voer een willekeurig paswoord in. Dat paswoord ga je ook in windows xp moeten ingeven alvorens je op het draadloos netwerk geraakt. Ik vrees een beetje voor de ontvangst want je hebt waarschijnlijk geen wireless n access point. Het signaal van de b-box is vrij zwak.

Ik had alles in de cmd al geprobeerd. Nu op mijn netwerk staat een 64bit WEP denk je dat het dan daaraan ligt. Ik weet niet juist meer wat er in de bbox staat.

Nielsvds

Legacy Member
wep beveiligings is de zwakste versleutelingsstandaard. Die staat standaard ingesteld op de b-box. Het beste is wpa2. n-sticks werken enkel correct wanneer er wpa2 encryptie is ingesteld.

Ritzzzll

Legacy Member
Wat ik ooit heb voorgehad was dat de computer ook geen verbinding wou maken omdat de usb-stick te veel stroom verbruikte, en hij deze dus automatisch uitschakelde! om deze optie uit te zetten:

1. rechtermuisknop op 'deze computer'
2. beheren
3. apparaatbeheer
4. draadloze netwerkkaart aanklikken, rechtermuisknop
5. eigenschappen
6. in tabbladen zoeken en daar het vakje 'Dit apparaat uitschakelen als ...' uitvinken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan