Archief - voeding ontploft

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kiss1

Legacy Member
eerste keer dat ik dit tegen kom, even situatie schetsen

mijn pc staat regelmatig snacht’s aan voor te downloaden en nooit problemen gehad, nu heb ik via dit forum een andere video kaart gekocht en gisteren in mijn pc geïnstalleerd en getest, werkt allemaal zonder problemen

deze nacht is mijn pc blijven aanstaan om te downloaden en vanmorgen wou ik mijn mails lezen en opeens hoor ik een harde knal en een licht flits en de stroom viel overal uit

heb onmiddellijk de stekker uitgetrokken en rook een lichte verbrande geur rond mijn voeding, heb de voeding eruit gehaald en open gedaan maar is niets abnormaal aan te zien van binnen en de geur is ook weg

heb de voeding nu eens getest door de groene kabel van de 24 polige plug met een zwarte te verbinden via een peperklip en de voeding reageert niet

nu mijn vraag;

hoe groot is de kans dat er ook anders onderdelen zullen stuk zijn?
en is het nu toeval dat net nu ik die andere video kaart heb geïnstalleerd dat dit gebeurd?

mijn voeding is een Thermaltake Toughpower 850W en video kaart die ik er gisteren heb ingestoken is een MSI N470GTX (vorige was een Gainward 275 gtx), voeding lijk me toch zeker zwaar genoeg voor deze video kaart?

Davion

Legacy Member
TT is nu niet echt zo een super merk, maar de kans is niet groot dat de rest ook kapot is, zal je moeten testen met een andere voeding :)

Trolle

Legacy Member
er is kans dat er andere onderdelen stuk/beschadigd zijn maar dat kan je alleen zien als je terug een andere voeding hebt(tenzij je echt fysieke schade ziet).
ik denk dat et gewoon toeval is dat hij op dat moment kapot ging.
die voeding was zeker sterk genoeg maar het kan bij ieder merk voorvallen(kheb al antec's,corsairs,enermax zien opblazen)

*edit* davion is mijn voor :angry:

Samus007

Legacy Member
check zeker je moederbord, mijn vorige voeding is ook door zen knieen gegaan toen die mijn crossfire setup niet aankon(en dat was wel een goed merk -> ANTEC 650W)

en mijn moederbord was mee gefried, werkte nog maar was uiterst onstabiel, dat bord stuurde mijn V-core onophoudbaar omhoog en was niet tegen te houden met eender welke settings, pc kon zelfs niet meer tot in windows geraken opdat hij shutte op tempertatuur, mijn processor kon evengoed mee gefried zijn, mobo en voeding vervangen en probleem opgelost.

kiss1

Legacy Member
op het eerste zicht is er visueel niets te zien aan het moederbord, hoop dat het de schade beperkt blijft tot de voeding
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan