Archief - Vraag: 2 Schermen naar 1 zetten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jere

Legacy Member
Hey,

Ik heb een paar maanden geleden een laptop gekregen en sinds een paar weken (ongeveer 10) zijn daar allemaal strepen op gekomen, het begon bij 1 en inmiddels zijn het er al meer dan 50!
Ik vind dit VRESELIJK irritant en ben dus op een idee gekomen om een 2e scherm aan te sluiten, zodat ik mijn laptop kan toe doen en dat dan alles naar dat aangesloten scherm komt... Het werkt niet naar mijn goesting en nu werk ik op 1 groot bureaublad, ik kan met mijn muis van het ene scherm naar het andere verzetten. Dit vind ik ook irritant en ik wil dus dat als ik mijn laptop toe doe dat alles naar dat aangesloten scherm komt, wat ik dus al eerder zei, niet werkt.

Ik werk met XP , in het engels, en ik en mijn broer kunnen het maar niet vinden :(
Weet iemand een oplossing?


Allesinds bedankt!

HighWire

Legacy Member
Dit hoort bij hardware maar goed:

Je 2de scherm als hoofdscherm zetten bij de instellingen.

Primaire Monitor wijzigen
Op de Instellingen tabblad van het dialoogvenster Eigenschappen voor beeldscherm op het beeldschermpictogram voor het beeldscherm dat u wilt aanwijzen als het primaire beeldscherm.
Selecteer de Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken selectievakje. Opmerking dit selectievakje is niet beschikbaar wanneer u het beeldschermpictogram selecteert dat momenteel als primair beeldscherm is ingesteld.
bron: How To Configure and Use Multiple Monitors in Windows XP

Jere

Legacy Member
Ik werk met de engelse XP, kweet ni wrm maar ja... :l
Maar die bron werkt niet :)

HighWire

Legacy Member
Stap 1: sluit je 2de scherm aan
Stap 2: Ga naar de instellingen van je beeldscherm, normaal zie je daar nu 2 beeldschermen staan (je laptop scherm, en je extern scherm)
stap 3: rechterklik op het 2de scherm en kies eigenschappen (properties)
Stap 4: selecteer "Primary monitor" (of iets in die aard, ken het menu niet vanbuiten)

Dat zou het moeten zijn...

Heb ook eventjes verder gelezen en het kan zijn dat dit niet werkt aangezien op mobiele computers, het intern scherm meestal vastgezet wordt als primair... Nuja, probeer het eens zou ik zeggen...

Normaal is er ergens ook een optie voor je scherm te dupliceren, krijg je in weze 2x dezelfde weergave, wat ook als oplossing kan dienen voor je probleem...

Skoebiedoe

Legacy Member
Laptop is dat gewoonlijk op FN en dan op F5 duwen.
Desnoods een paar keer.
Gewoonlijk is het dan eerst klonen en dan primair scherm op externe aansluiting.

Jere

Legacy Member
@highwire:

Ik heb de eerste 3 stappen gedaan en dan druk ik op properties endan komt er een heel scherm met keuzes en ik kom automatisch op 'general', waar ik primary monitor niet kan vinden, ook niets in die aard ;l
er staat 'options, overplay, POWERPLAY, 3D, VPU recover, general (waar ik dus automatisch op kom) , MOnitor, en nog een paar dinge

IK zoek maar vind niks, enig idee waar het kan staan?

@skoebiedoe, dat werkt na 100x nog niet xd
en als ik hem op slaapstand zou doen, valt dat 2e scherm ook uit natuurlijk :l

Jere

Legacy Member
UP 1, ik wil het liefst vanavond nog goed hebben dus upje ^^

Moest het echt niet werken dan blijf ik wel met 2 schermen spelen, vreselijk irritant maar ja ;)

HighWire

Legacy Member
Waar je dat tabje "General" ziet is er normaal ook een tab "Settings" kijk daar eens...

En nu bennek weg :) Veel succes ;)

Portal

Legacy Member
Jere zei:
Ik heb de eerste 3 stappen gedaan
in het menu waarbij je beide schermen kan kiezen (laptopscherm, extern) staan normaal 2 regels met een selectie vakje.
Als je het extern scherm hebt geselecteerd vink je het vakje met "Primairy ..." aan.
als dit niet lukt kun je dit normaal allemaal configureren met de driver van je GPU.. Van welk merk is je GPU (nVidia, ATI, of Intel)?

stoomboot

Legacy Member
Misschien, een heel gek idee hoor, helpt het als ge eens screenshots van uw Engels menu neemt ;)


En'k denk dat HighWire zen geduld opgeraakt is :p (Terecht)

Willier

Legacy Member
Skoebiedoe zei:
Laptop is dat gewoonlijk op FN en dan op F5 duwen.
Desnoods een paar keer.
Gewoonlijk is het dan eerst klonen en dan primair scherm op externe aansluiting.
Dit is idd de manier!!

Portal

Legacy Member
Jere zei:
Met de screen lukt het toch?
kan je als je je laptop scherm kiest het vakje "use the device as primary monitor" uitvinken?

heb je Ati Catalyst Control Center op je PC staan; daarmee kan je gemakkelijker je scherm instellen :)

dognose

Legacy Member
"Extend my Windows desktop onto this monitor" uitvinken
dan klikken op het 2de scherm en "Use this device as the primary monitor" aanvinken?

Eventueel ook is checken bij de monitor/displays tab van uw Ati mobility radeon control panel,
en waarschijnlijk staat er ook een ati icoon in uw taskbar waar je schermsettings kan wijzigen.

Jere

Legacy Member
Nee bij mijn 1e scherm (laptop) kan ik die alle 2 niet uit vinken of aanvinken, ze zijn alle 2 al zoiezo aangevinkd, bij het 2e scherm kan ik alleen extend my window aan/uit zetten x)

Jere

Legacy Member
Het is ondertussen een beetje opgelost

IK werk nu op het tweede scherm maar mijn laptop blijft nog aan en kan ik met mijn muisnog naar het tweede scherm, niet echt een probleem natuurlijk maar een beetje irritant :)

Topic staat nog altijd open voor suggesties ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan