Devian
Legacy Member
hallo iedereen,
ik heb hiernet mijn cpu een beetje geklockt en heb wat vraagjes.
Als ik gwn op mijn bureaublad zit zegt cpu z dat mijn cpu draait aan 1648.3 mhz, is dit door de intel speedstep functie?
Een maal als ik een game opstart springt de turbo aan en mijn turbo speed staat geklockt op 4.4 ghz.
Maar ik vraag me af wanneer mijn cpu dan draait aan 3.4 ghz, 3.4 ghz is de normale snelheid van een 2600k. Is dat wanneer ik die turbo modus uit zet dat die dan bij load op 3.4ghz gaat draaien?
En als ik de speedstep functie uitzet , gaat die dan altijd op 3.4ghz draaien, en als ik game dan aan 4.4?
mss noob vragen, maar ben nieuw in het overclock gebeuren
mijn temp van cpu is 51 graden bij load op 4.4 ghz. Is dit een goede temp?
ik gebruik een corsair H70
mvg
tom
ik heb hiernet mijn cpu een beetje geklockt en heb wat vraagjes.
Als ik gwn op mijn bureaublad zit zegt cpu z dat mijn cpu draait aan 1648.3 mhz, is dit door de intel speedstep functie?
Een maal als ik een game opstart springt de turbo aan en mijn turbo speed staat geklockt op 4.4 ghz.
Maar ik vraag me af wanneer mijn cpu dan draait aan 3.4 ghz, 3.4 ghz is de normale snelheid van een 2600k. Is dat wanneer ik die turbo modus uit zet dat die dan bij load op 3.4ghz gaat draaien?
En als ik de speedstep functie uitzet , gaat die dan altijd op 3.4ghz draaien, en als ik game dan aan 4.4?
mss noob vragen, maar ben nieuw in het overclock gebeuren

mijn temp van cpu is 51 graden bij load op 4.4 ghz. Is dit een goede temp?
ik gebruik een corsair H70
mvg
tom