Archief - Wake the Neighbors: Logitech Delivers Powerful New Speakers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de fitnessbonk

Legacy Member
Bramboogie zei:
vraagje...
kunde gulle die speakers vaak luid zetten, of mag die niet te luid voor ulle huisgenoten?

en als ge uw speakers nie vaak luid kunt zetten, is zo een z-680 dan de moeite nog?

Ik ben heel veel alleen thuis, dus ik kan die regelmatig eens wat harder zetten.
Als je uw speakers niet vaak luid kunt zetten zijn er andere alternatieven, minder dure boxen.

Subwoofers van 600€ en speakers van 300€ zijn dus helemaal niet nodig voor in huis.

Black Night

Legacy Member
the boogyman zei:
als je bedoelt op 7.1 gebied,ja!

In't algemeen in klipsch heer en meester :)

mja, klipsch is idd wel nog krachtiger en fijner van geluid, maar ik kan dat geen pc-set meer noemen. eerder een home cinema via pc :unsure:

Struber

Legacy Member
altec lansing is eig ook nog wel de moeite (als ge wa duurder gaat vooral :D, zie hun nieuw 2.1 setje maar eens)

KoeKaTsJoE

Legacy Member
Ik heb de 5300 reeks en voor wat ik die gebruik zijn die zeer goed! Als ik muziek speel moet ik de bass bijna op minimum zetten! Als ik game en zet de bass op half heb ik al een zeer zwaar donderend geluid! Men speakerkes zijn schoon verspreid over men (vrij grote) kamer!
Nog iets! Het schijnt dat ze de z-680 eens open hebben gedaan en dat ze in de sub en speakerkes versterkertjes hebben gevonden die niet aan de specs voldoen!
sub: +- 50 watt
speakers: +- 20 watt

Voor echt gamegeluid moet je een versterker kopen met sub en 2 speakertjes ;) das pas sound

Bramboogie

Legacy Member
watt zegt voor mij niks... frequentiebereik vind ik belangrijk...

speakers moeten zowel stil als luid zuiver en helder klinken

ik heb een maand of twee terug ipv die z-680 speakers een super koptelefoon gekocht... die kan (mag) ik luid zetten en geeft een beter geluid dan elke speakerset
sennheiser HD595 (180€) met een bereik van 12-38500 Hz...
kan die speakerset me zo een overweldigende klank geven?
een hoofdtelefoon beperkt uw bewegingsvrijheid toch wel wat :unsure:

GhO$T

Legacy Member
Bramboogie zei:
watt zegt voor mij niks... frequentiebereik vind ik belangrijk...

speakers moeten zowel stil als luid zuiver en helder klinken

ik heb een maand of twee terug ipv die z-680 speakers een super koptelefoon gekocht... die kan (mag) ik luid zetten en geeft een beter geluid dan elke speakerset
sennheiser HD595 (180€) met een bereik van 12-38500 Hz...
kan die speakerset me zo een overweldigende klank geven?
een hoofdtelefoon beperkt uw bewegingsvrijheid toch wel wat :unsure:

nog nie te spreken over het feit da ge binnen x aantal jaar snel last ga hebben van verzwakt gehoor as ge zo'n dinge veel en luid op uwe kop zet :doh: ; denk toch nie dat die dingen een alternatief moge zijn voor een speakerset zulle; eerder gewoon vo als ge es verplicht zijt van geen geluid te maken in huis ofzow :unsure: oppasse met die dingen

die nieuw boxkes zien er weer super uit; vooral da control center enzo :) ; maar ben ik nu de enigste die 300-400€ véél geld vind voor boxkes :wtf:

Bramboogie

Legacy Member
mjah, voor computerspeakers is da idd veel... maar de kwaliteit is wss wel een stuk beter dan het overgrote deel, dan niet alle computerspeakers


maar als ik er toch zou kopen, koop ik liever de beste - om er heel tevreden over te zijn - dan de goedkopere en naar meer zitten te wensen...

W3sl3y

Legacy Member
Ik zoek een duidelijke foto van de achterkant van de controle center van de Z-5500. Weet iemand een site? want ik vind niks.

Moloch

Legacy Member
bah, en alweer smijten ze 2 range drivers in 1.... namenlijk den high en mid-range :/

ik heb hier op mijn 2.1 setje van Creative (t2900) 3 aparte drivers, dus hoog-mid-low ipv full-low, kwaliteit van de klank is dan ook beter dan bij die full-range tweeters.. voor ne set die zoveel kost als diene z5500 vinnek die 2in1 drivers wel een minpunt, voor mij gaat het nie om de kracht (alhoewel mijn setje genoeg power heeft) maar om de kwaliteit, luistert eens naar liedjes waar gitaren enz inkomen, zal veel beter klinken bij ne set met 2 aparte drivers in de tweeters (t2900) dan ne set met 1 full range driver in de tweeters..

Mahatma

Legacy Member
Moloch zei:
bah, en alweer smijten ze 2 range drivers in 1.... namenlijk den high en mid-range :/

ik heb hier op mijn 2.1 setje van Creative (t2900) 3 aparte drivers, dus hoog-mid-low ipv full-low, kwaliteit van de klank is dan ook beter dan bij die full-range tweeters.. voor ne set die zoveel kost als diene z5500 vinnek die 2in1 drivers wel een minpunt, voor mij gaat het nie om de kracht (alhoewel mijn setje genoeg power heeft) maar om de kwaliteit, luistert eens naar liedjes waar gitaren enz inkomen, zal veel beter klinken bij ne set met 2 aparte drivers in de tweeters (t2900) dan ne set met 1 full range driver in de tweeters..

gij zijt content van uw t2900 ? want ik ben van plan om den opvolger te kopen, de t3000.

Moloch

Legacy Member
Mahatma zei:
gij zijt content van uw t2900 ? want ik ben van plan om den opvolger te kopen, de t3000.

kben der zeer content van, maareu good luck om diene T3000 te vinden ;) toen ik mijne set had gekocht was die nergens te bespeuren in belgie, holland, enz.. Tones heeft die wel in het assortiment nu maar niet op stock, nuja wat er verandert is in de T3000 tov de T2900 is nie echt duidelijk, alleen den controller ziet er anders uit, maarja voor 51€ (tones T3000) kunt ge echt nie sukkelen, steek da in ne Audigy 2 ZS en das de prachtigheid zelve :) en de installatie is poepsimpel :niceone: ingebouwde versterker, magnetisch afgeschermd, enz enz.. mijne woofer hebbek aan mijne bureau gemonteerd met 2 zwarte "winkelhaken" (tegen het achterpaneel van den bureau onder mijn scherm), in die winkelhaken een moes gelegd zodat de woofer niet tege het metaal slaat als der zware bassen uitkomen, en kmoe zeggen da klinkt echt prachtig, en ge zou mss zeggen van "maar" 17W RMS op diene woofer; maar power heeft em genoeg :music: :niceone:

Mahatma

Legacy Member
Moloch zei:
kben der zeer content van, maareu good luck om diene T3000 te vinden ;) toen ik mijne set had gekocht was die nergens te bespeuren in belgie, holland, enz.. Tones heeft die wel in het assortiment nu maar niet op stock, nuja wat er verandert is in de T3000 tov de T2900 is nie echt duidelijk, alleen den controller ziet er anders uit, maarja voor 51€ (tones T3000) kunt ge echt nie sukkelen, steek da in ne Audigy 2 ZS en das de prachtigheid zelve :) en de installatie is poepsimpel :niceone: ingebouwde versterker, magnetisch afgeschermd, enz enz.. mijne woofer hebbek aan mijne bureau gemonteerd met 2 zwarte "winkelhaken" (tegen het achterpaneel van den bureau onder mijn scherm), in die winkelhaken een moes gelegd zodat de woofer niet tege het metaal slaat als der zware bassen uitkomen, en kmoe zeggen da klinkt echt prachtig, en ge zou mss zeggen van "maar" 17W RMS op diene woofer; maar power heeft em genoeg :music: :niceone:

bij loveno hebben zem ook, op stock weet ik ni.
Merci voor den uitleg

Loveno

Legacy Member
Creative Inspire 2.1 T3000 aan 59 EUR... vlot leverbaar
Logitech Z-5500 moet nog uitkomen...

W3sl3y

Legacy Member
Is de Z5500 al te verkrijgen? want op hofline.com staat 28/10 als datum...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan