Archief - Weer een ramprobleem :(

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bosiwollig

Legacy Member
Beste 9livers

Ik zit met een probleem. De afgelope week kreeg ik plotseling 2 BsoD's.
Ik dacht meteen dat mijn ram stuk was en ging testen met memtest86+.
Mijn systeem is niet oc!
Ik teste het met de 2 latjes en kreeg al snel een error. 1 enkele error.
Vervolgens testte ik de latjes appart. Het ene latje heb ik 2 uur later draaien zonder errors. Het andere latje vertoonde al gauw 9 errors.
Ik heb dus een sterk vermoede dat mijn ram kapot is.
Maar het gekke is dat ik nog eens fouten had in mijn ram. Toen heb ik dat kitje laten vervangen en ging alles weer goed. Maar nu heb ik weer kapote ram denk ik.

Heb ik gewoon pech en gebeurt dit 2 keer bij mij? of is er meer aan de hand?


iK heb een kitje v/h merk Geil. Ik dacht nochtans dat dat een v/d betere merken was.
maar soit.
Is mijn ram zeker stuk of is er meer aan de hand?
System specs in sign!
alvast bedankt.

Yvezzke

Legacy Member
Oftewel zit je weer met kapot RAM, of het slot op je mobo begint te defecteren.
Denk ik...
Van GEIL ben ikzelf niet echt tevreden.

TheViper

Legacy Member
In welke sloten steek je de RAM latjes ? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat degene die meest rechts van de CPU socket gelegen zijn het stabielste zijn probeer die eens met memtest

ShPonGle

Legacy Member
ik denk dat het je mobo is die defect is, heb hetzelfde fenomeen ook nog voorgehad. Het kan zeker nooit kwaad een cheap ass mobootje op reserve te kopen (30-40 euro), wel wat werk om dit in de case te bouwen maar dan heb je meteen zekerheid anders kun je blijven ram kitjes kopen (zo doe ik da toch)

Cerv.Be

Legacy Member
Ik heb al 2x kapot setje gehad van GEIL, dat merk komt hier niet meer binnen.

bosiwollig

Legacy Member
Ik gebruik de verste ram slots. Maar hoe kan mijn mobo sruk zijn als mijn een latje erroes geeft en het andere niet? Btw ik heb sticks in zelfde slot gestopt. Dus ik denk dat dat slot toch niet stuk is

Ik dacht dat het probleem ging verholpen zijn. Maar ik heb vandaag gemerkt dat mijn beide rammodules errors geven. Dus ik denk dat er meer aan de hand is. Want 2 slechte ramsticks lijken mij echt wel vreemd. nee?

Dus nu vermoed ik dat mijn cpu of mijn mobo kapot is. (of kan er nog iets anders stuk zijn?)
Hoe kom ik te weten of het mijn cpu is of mijn mobo? Zijn er specifieke tests voor?
BTW ik gebruik memtes86+ 4.1

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

edit: het slot v/h mobo is al zeker niet het probleem aangezien memtest errors geeft in elk slot.

Dracozirion

Legacy Member
Jaar geleden ook RAM gekocht van GEIL --> stuk... dat merkt komt hier ook niet meer binnen. Overvoltage is (kan toch geen kwaad, wss al stuk). 1.65V

bosiwollig

Legacy Member
"Ik dacht dat het probleem ging verholpen zijn. Maar ik heb vandaag gemerkt dat mijn beide rammodules errors geven. Dus ik denk dat er meer aan de hand is. Want 2 slechte ramsticks lijken mij echt wel vreemd. nee?

Dus nu vermoed ik dat mijn cpu of mijn mobo kapot is. (of kan er nog iets anders stuk zijn?)
Hoe kom ik te weten of het mijn cpu is of mijn mobo? Zijn er specifieke tests voor?
BTW ik gebruik memtes86+ 4.1

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

edit: het slot v/h mobo is al zeker niet het probleem aangezien memtest errors geeft in elk slot.
"

bump.

kan iemand helpen alsjeblieft :(

edit: mijn pc is vandaag gecrasht, ik kreeg een bsod met als reden: memory management.

moet ik nu mijn mobo rma'en of mijn cpu of toch mijn ram sticks???

Yvezzke

Legacy Member
Ik zou beginnen met nieuw ram aan te schaffen, van bv. Corsair.

bosiwollig

Legacy Member
mijn ram is nog in garantie. Zou ik hem dan niet gewoon rma'en?
maar ik denk toch niet dat het de ram is aangezien mijn pc crasht met beide latjes.
iemand?

Yvezzke

Legacy Member
bosiwollig zei:
mijn ram is nog in garantie. Zou ik hem dan niet gewoon rma'en?
maar ik denk toch niet dat het de ram is aangezien mijn pc crasht met beide latjes.
iemand?

Ge kunt rma'n ja, maar dan kan het probleem nog aanwezig blijven.
No pain, no gain, ik zou proberen met ander Ram.
Kunt zo bezig blijven...

Pedroo

Legacy Member
GEIL + AMD mobo = niet goed. Heb dit al verschillende keren, gezien, gehoord en meegemaakt. Corsair, KIngston (valueRam én hyper-x zijn super)

bosiwollig

Legacy Member
dus jullie denken dat het een compabiliteitsprobleemje is? want je zegt dat als ik nieuwe Geil ram zou krijgen het probleem nog steeds aanwezig zou zijn?

kan het toch zijn dat mijn mobo kapot is of mijn processor? of zou dan mijn pc gewoon niet meer opstarten?

Erojin

Legacy Member
Ik zou gewoon van GeIL wegblijven, want blijkbaar zijn er precies redelijk wat mensen die slechte RAM geheugen van GeIL hebben. Heb zelf een probleem met mijn geheugen en die is ook van GeIL

Pedroo

Legacy Member
Inderdaad. Wegblijven van GEIL ram. Koop een nieuw setje ram (corsair e.d.), stuur je huidig ram op RMA. Las je een nieuw pakketje hebt, verkoop dit dan op 2dehands /kapaza voor een prikje (met ongeopende verpakkin natuurlijk). Heeft nauwelijks of nooit te maken met cpu of mobo.

bosiwollig

Legacy Member
okay, is er een verklaring waarom mijn ram voordien wel werkte???
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan