Archief - Wi-fi router valt uit (Linksys cisco)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
Hey

Vroeger had ik een iets oudere linksys router , je weet wel van die balkachtig vormige routertjes... was ook een wireless. Nooit problemen met gehad, tot hij op een dag kapot viel, internet werkte dus niet meer.

Dan heb ik zo'n ding aangeschaft:
http://iquotemyself.files.wordpress.com/2008/07/linksys_wrt160n_540x343.jpg
Kostte 70 euro ofzo, net als onze vorige, + 't is een linksys, zou je denken dat het goed gerief is...

Het begon eigenlijk al met m'n iPhone die steeds connectie met de router verloor, terwijl ik met die vorige daar nooit last van had..

Dan werd het erger, als ik vb. playstation 3 (wireless) speel, zet ik zoiezo m'n wi-fi op m'n iPhone af zodat ik zeker niet "overbelast", en plots kan gewoon m'n internet dus uitvallen, geen netwerk gevonden zegt hij dan...

En nu zelfs laatste tijd heb ik nooit een 4 bar connectie in call of duty, terwijl iedereen dat wel heeft... Heb ik maar 3 barren met heel vaak lagstoten (connection interrupted), en ik ben daar de enige in...

ENORM frustrerend! Mijn vaste PC is wired en als iemand vb. met een laptop bij ons wireless verbind dan kan zelfs mijn PC even connectie met de router verliezen, en die is wired he.. Vanaf het wireless belast wordt door iets beginnen er problemen

Ik heb telenet (expressnet), ik heb gisteren proberen bellen voor klantendienst maar blijkbaar is alles automatisch, dus ik duwde door tot technische storingen met internet en dan zeiden ze: uw lijn werkt perfect, en dan werd afgehaakt.

Nu is mijn idee:
Naar mediamarkt om deze router terug te brengen (heb nog garantie) maar geen idee of ik een nieuwe ga meekrijgen... en zonder wi-fi zitten is beetje moeilijk want ik heb inet nodig op m'n PS3.

Ofwel koop ik een nieuwe, maar dan weet ik niet of ik nog die linksys zou nemen... Ze hebben er ook van belkin dacht ik, maar daar heb ik weinig ervaring mee, dus ik twijfel een beetje..

Hebben jullie misschien idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt

[B]Rocketeer

Legacy Member
Probeer eens een ander WIFI kanaal.
Kan zijn dat er in de buurt nog mensen op hetzelfde kanaal zitten en dit kan problemen geven.

Maar in principe zou dit geen effect mogen hebben op uw bedraad netwerk.


P.S.: Het is niet omdat het linksys is, dat het goed gerief is. In mijn ogen blijven al die dlink, linksys, blekin,... brol (maja, niet idereen gaat ff +500€ geven voor een router en wifi).

Affinity

Legacy Member
WIFI kanaal verander ik bij de router instellingen ofzo?
Heb daar nog nooit van gehoord :o wist zelfs niet dat dat kon

[B]Rocketeer

Legacy Member
Klopt, kan je in de router aanpassen.
Zal wel onder de wifi instellingen staan

sneax

Legacy Member
Als ge zelfs niet weet dat ge wifi kanalen kunt aanpassen dan zal er wss wel iets anders ook verkeerd ingesteld zijn waardoor er zoveel problemen zijn. Ik heb ook ongeveer zon type router en ben daar heel content van.

Om nr de instelingen te gaan surf naar http://192.168.1.1 dan geen username invullen en als password admin.

Zoek ook eens op de Linksys site naar de laatste firmware voor uw model, voor mijn type router bv is er zelfs onlangs nog nieuwe firmware uitgekomen terwijl die router dateert van 2007 (dat vind ik heel positief aan Linksys).

Welk type heb je juist? Want er zijn veel modellen die er zo uitzien. Modelnr en versie staat op de sticker achteraan de router.

Affinity

Legacy Member
ik heb nog niets veranderd aan de instellingen, onlangs zelfs nog eens naar fabrieksinstellingen gegaan...

en het probleem doet zich al voor van dag 1

enige dat ik gedaan heb zijn nu poorten opengezet voor PS3 omdat nat-type strict stond
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan