Archief - Wie hier kan Windows crashdumps lezen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tomswaelen

Legacy Member
Ik krijg nogal wat BSOD's sinds ik mijn nieuwe pc heb, voornamelijk IRQL NOT LESS OR EQUAL of MEMORY MANAGEMENT. Ik weet dat je in die DMP-bestanden meer info over de crash vind, maar ik krijg de Windows Debugging Tools, en dan vooral het juiste Symbol package, niet aan de praat.

Ik heb een dumpfile van de laatste crash, kan iemand dat lezen voor mij?

Voodooghost

Legacy Member
Download memtest86+ eens, zet op USB en boot daar eens mee en laat die gans nachtje bollen.

ns_ripper

Legacy Member
tomswaelen zei:
Ik krijg nogal wat BSOD's sinds ik mijn nieuwe pc heb, voornamelijk IRQL NOT LESS OR EQUAL of MEMORY MANAGEMENT. Ik weet dat je in die DMP-bestanden meer info over de crash vind, maar ik krijg de Windows Debugging Tools, en dan vooral het juiste Symbol package, niet aan de praat.

Ik heb een dumpfile van de laatste crash, kan iemand dat lezen voor mij?

welke windows gebruik je? en belangrijkste, 32 of 64 bit?

magere-hein

Legacy Member
Voodooghost zei:
Download memtest86+ eens, zet op USB en boot daar eens mee en laat die gans nachtje bollen.

De memtest da ge via CD laat booten zouwek afraden. Die laat in veel gevallen foutief RAM erdoor. Ik zou de memtest gebruiken da ge vanuit Windows kunt laten draaien. Die haalt veel foutief geheugen eruit.

Om crashdump files te lezen kunde windows debugging tools downloaden en installeren.

Fraggie

Legacy Member
magere-hein zei:
De memtest da ge via CD laat booten zouwek afraden. Die laat in veel gevallen foutief RAM erdoor. Ik zou de memtest gebruiken da ge vanuit Windows kunt laten draaien. Die haalt veel foutief geheugen eruit.
Wait wat?

De bedoeling is juist dat je eenduidig kan lokaliseren waar de fout zit. Juist daarom bieden ze een een versie aan die in een linux-achtige omgeving draait met het absolute minimum van belasting. Als je wel fouten hebt in Windows kan je toch niet met zekerheid zeggen waarvan het komt?

R3L4X

Legacy Member
Die memtest werkt wel zeer goed.. Gewoon testen latje per latje, tenzij je maar 1 latje RAM hebt.

magere-hein

Legacy Member
Fraggie zei:
Wait wat?

De bedoeling is juist dat je eenduidig kan lokaliseren waar de fout zit. Juist daarom bieden ze een een versie aan die in een linux-achtige omgeving draait met het absolute minimum van belasting. Als je wel fouten hebt in Windows kan je toch niet met zekerheid zeggen waarvan het komt?

Da's een exe die gerunt wordt en ge moet er een aantal MB/GB geheugen aan toekennen en dan ga die da testen. Als die fouten geeft kunde reepje per reepje testen en dan gaat ge de foute vinden. Of ge kunt de memtest gebruiken die in de windows recovery mode zit. Ma die hebbek nog ni gebruikt.

Sakke1994 zei:
Die memtest werkt wel zeer goed.. Gewoon testen latje per latje, tenzij je maar 1 latje RAM hebt.
Die werkt ni goed en ik ben ni de enige die da zegt. Die memtest86 geeft dikwijls foutief RAM geheugen als goed aan. Heb het al meerdere malen meegemaakt terwijl die andere memtest dak zeg direct aangeeft da RAM foutief is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan