Archief - Windows.....??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Troxxa

Legacy Member
Momenteel heb ik win7 op mijn laptop (xps m1730) en ben er toch niet echt content van -wel van de laptop maar niet van de win7-.
Origineel zou er vista -van het fabriek uit- opstaan , heb ik gelezen op de DELLsite.Daar spreken ze ook van een verborgen partitie waarop nog een vistaversie zou opstaan. Heeft hier iemand ervaring mee ? Graag wat hulp A.U.B.
Gtn.
Troxxa.

mdgf

Legacy Member
W7 van een laptop smijten om er vista op te zetten? Das een Porsche inruilen voor een kapotte fiat met platte banden. Dan zou ik nog eerder XP nemen.

Waarom ben je niet content van w7?

Lan

Legacy Member
De reden is zeer eenvoudig: elke fabrikant zet zoveel ROMMEL op de windows 7 installatie dat die van in het begin vierkant draait.

Oplossing: elke portable die je koopt: FULL format en installeren met een originele windows 7 schijf. Dat neemt wat tijd in beslag maar ALTIJD de moeite waard.

Troxxa

Legacy Member
Wel..ervoor stond er dus een vista op en heb het gevoel dat hij met vista gewoon vlotter liep.met win7 vond hij mijn videokaart niet en moest handmatig de driver plaatsen,de ingebouwde webcam vind hij ook niet en marcheert dus niet.Pas op..ik zeg niet dat win7 slecht is ..helemaal niet,op mijn vorige laptop ,een xps m1710 liep dat gesmeerd !
Dan had ik gedacht aan xp , heb ik proberen te plaatsen maar krijg een blauw scherm met de uitleg dat hij geen opslagruimte of zoiets niet vind .
Dus daarom ..naar de site van Dell om wat uitleg en las daar iets van een verborgen partitie met vista ?

Grtz.
Troxxa.

mdgf

Legacy Member
met win7 vond hij mijn videokaart niet en moest handmatig de driver plaatsen
Dat zou je ook hebben mocht je vista terug installeren hé, das volstrekt normaal.
Voor de webcam moet je ook eerst de drivers installeren (je kunt die voor vista van de site van dell proberen als er geen zijn voor 7).

Troxxa

Legacy Member
De drivers van de cam heb ik ook geinstalleerd maar dat zal ik nog eens checken of dat wel de juiste zijn , want voor win7 is da ni veel soeps qua drivers.

Xtala

Legacy Member
Troxxa zei:
De drivers van de cam heb ik ook geinstalleerd maar dat zal ik nog eens checken of dat wel de juiste zijn , want voor win7 is da ni veel soeps qua drivers.

Elke Vista driver werkt ook voor Windows 7 :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan