Archief - wireless connectie boosten meer afstand

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

matisto25

Legacy Member
Hey ik zou graag mijn wireless verbinding willen boosten
Ik heb namelijk een access point wap54g linksys en een wireless router linksys e2000 kan ik deze toestellen beide laten samenwerken om een grotere afstand te overbruggen?

Wasbeer

Legacy Member
zoek eens voor repeaters deze doen dat soort werk

maar dacht wel dat deze niet zo goedkoop waren

Xtala

Legacy Member
Dat kan zeker, je hebt een uiteindelijk een access point, stroom insteken en configureren :p

@wasbeer: No offense, maar waarom zou je hier aanraden dat de TS nieuw materiaal moet kopen? Er staat in de OP dat hij een Linksys access point heeft...

Wasbeer

Legacy Member
oei dan heb ik er overgelezen dacht dat het eerst beide routers waren aangezien ik een wrt54g heb van linksys en uit snelligheid dacht ik Ah router...

Xtala

Legacy Member
Een degelijke router kan ook perfect als access point als dat nodig is (de standaard huis-tuin-en-keuken all in one modellen ofc)

matisto25

Legacy Member
hey op de config pagina van mijn access point kan ik hem als default installen (access point) repeater of als bridge welke moet ik dan nemen?
en voor beide heb je ook een mac adres nodig waar kan ik deze bekomen?
en als dit opgezet is moet ik dan connecten naar het wireless netwerk van het access point of naar de router ?

User_BELGIUM

Legacy Member
matisto25 zei:
hey op de config pagina van mijn access point kan ik hem als default installen (access point) repeater of als bridge welke moet ik dan nemen?
en voor beide heb je ook een mac adres nodig waar kan ik deze bekomen?
en als dit opgezet is moet ik dan connecten naar het wireless netwerk van het access point of naar de router ?

denk nu ZELF es na.. het is zo logisch als het groot is

instellen als repeater en verbinden op het netwerk van het access point DUH.
Lees ook es de posts hierboven..

matisto25

Legacy Member
Hey ok heb nog laatste vraag hierover verlies ik dan mijn n snelheden doordat ik met de wap54g werk ? er is geen mogelijkheid om je wireless verbinding te vergroten met configuratie die ik heb en toch ook de n snelheid te behouden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan