Archief - Word gek van draden!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

br.And3rs

Legacy Member
Hey , heb vandaag alle onderdelen aangekregen alles erin gestoken, Nu zit ik aan het gedeelte waar ik alle draden moet aasluiten!

ik word gek :p weet niet waar te beginnen.

zoals mijn 3.5' hhd

Welke moeten op men HD6950 komen? De 2 acht of 6pins van mijn voeding waar aan eentje nog een kabelje hangt met 2 pinnetjes.

heeft iemand mss tutorial hoe te bedraden ik snap er niks van :s


vriendelijke groetjes! :)

mdgf

Legacy Member
Alles past trouwens toch maar op 1 manier. Tis niet dat je kan missen of zo.
(bv je graka zal 2x 6pins nodig hebben, je voeding zal 6+2 pins (de 2 pins laat je er dan uit) of 6 pins pci=e aansluitingen hebben)

Achteraf hang je ook best alles tesamen met spanbandjes, dat ziet er beter uit en kan de airflow alleen maar ten goede komen.

Een 3.5" hdd is S-ATA verbinding (zo'n platte) of molex als het een oudere schijf is (P-ATA/IDE/S-ATA 1).

br.And3rs

Legacy Member
alles werkt fans draaien , maar nu wou ik men cd/dvd als priority1 zetten maar hij ziet alleen men HD kan dus niet me Cd/dvd aanklikken om als eerste te laden zodat ik windows 7 erop kan zetten? :S

Metteh

Legacy Member
br.And3rs zei:
alles werkt fans draaien , maar nu wou ik men cd/dvd als priority1 zetten maar hij ziet alleen men HD kan dus niet me Cd/dvd aanklikken om als eerste te laden zodat ik windows 7 erop kan zetten? :S

Der moeten 2 kabels naar uw DVD speler lopen hè. 1 Sata voedingskabel van uw speler naar uw voedingen, een een andere Sata kabel van uw DVD speler naar uw Moederbord.

Dan moet je in uw bios gaan en de boot order veranderen zodat uw DVD speler boven uw HD komt te staan.

br.And3rs

Legacy Member
heb ik gedaan maar nogalty alleen mijn hdd te zien of moet ik iets anders doen in de bios om hem te zien? asrock p67 extreme4

Metteh

Legacy Member
De eerste pagina van de bios moet je normaal je HDD zien staan en je DVD anders zitten je kabel niet goed of zijn ze losgekomen.

Nee normaal moet je in je bios naar de Boot Tabpagina gaan en daar zou je je DVD in de bootorder moeten kunnen verhogen. Maar dat hangt van fabrikant tot fabrikant af dus weet niet hoe die menu's van asrock eruit zien. ;)

br.And3rs

Legacy Member
nu zie ik hem in de bios hem als as priority 1 gezet , save reboot.
hoor ik een kleine piep en en gaan alle lichtjes uit op men moederbord maar pc blijft draaien en op het scherm komt dit :

Reboot and select a proper boot device
press a key ...

ik snap het ni :P

Metteh

Legacy Member
Check de bios nog eens of de DVD nog als eerste in de bootorder staat.

Reboot and select a proper boot device
Wilt zeggen dat um uw DVD speler en/of HDD niet ziet. Dus moet fysiek nog iets verkeerd zijn in je computer. Of dat hij van het verkeerde wil booten. (ff dom doen :D, maar je windows CD steek toch in ? :p)

br.And3rs

Legacy Member
ja hij steekt in :P en hij staat nog altijd als eerste. heb de het kabeltje van de dvd eens bove de hdd gestoken op het moederbord en dan herkent hij de dvd rom wel. hij blijft gwn zegge select a proper boot device

flyingdutchman

Legacy Member
dat betekent dat hij ofwel geen OS op je HDD kan vinden ofwel dat er niks bootables in je DVD-drive zit...
Druk anders op F10 of F11 tijdens de post, dan kun je normaal je DVD selecteren en vandaaruit verder.

br.And3rs

Legacy Member
dvdrom staat priority1 en hdd op 2. heb pas deze in een gestoken. en wou windows 7 cd opstarten via bios :S mar krijg altyd het zelfde weer
reboot or select a proper devide
Or insert bootable media and press a key

mdgf

Legacy Member
Duw op f9/f10/f11 en kies je dvd drive, maar normaal staat die sowieso als eerste.

Als het niet lukt is er wss iets mis met je dvd (of drive).

Eventueel kun je van usb installeren mocht het de drive zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan