Archief - Zorgen omtrent 6850 Crossfire

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Shinro

Legacy Member
Hey,

Paar weken geleden heb ik een nieuw systeem laten samenstellen door Alternate met de volgende hardware:

- MSI P55A-GD65
- i7 870
- Crossfire 6850
- 4 GB DDR3 RAM

Nu maak ik mij zorgen kwa prestatie in games van de Crossfire 6850, ik had meer voorgesteld of er is iets mis.

- Ik heb de laatste 10.12 drivers + Profiles voor CF
- Crossfire is enabled bij CCC
- Alle drivers van moederbord is up to date (Alleen merk ik dat ik 2 bios versies achter zit)

GPU-Z screenshot -> http://gpuz.techpowerup.com/11/01/07/7f7.png

Ik maak me een beetje zorgen omdat ik de volgende dingen meemaak:

- In WoW (Alles op good, shadows fair en nog niet eens alles maxed) op een 1680x1050 met 2xAA haal ik in een drukke Orgrimmar maar 30/40 FPS (Terwijl ik met mijn vorig systeem op Ultra op hetzelfde zat of toch dichtbij meen ik me te herinneren)

- Call of Duty: Black Ops -> Alles op automatic, weer zelfde res en 2xAA kan ik soms serieuze framedrops krijgen als er veel tezien is op het scherm, zo dat het storend word, en de settings staan nog niet eens allemaal maxed..

- MWF2 vertoont zelfs soms framedrops

Dit zijn de 3 enigste games die ik installed heb maar, misschien eens een 3Dmark run draaien? Of een andere soort benchmark?

Misschien is het ook allemaal normaal maar ik had mij precies véél meer verwacht, of was dat nu eenmaal stom van mij? :)

Allesinds bedankt en hopelijk kan er iemand me zijn zegje doen.

Lagniau

Legacy Member
Ik heb met de nieuwe 6850 ook meer verwacht ;)
CoD > speel ik extra, 8xAA, .. vsync off & shadows off
50-150fps .. meestal rond de 70/80
(athlon 6400 x2 hier nog..)

MW2 ; alles op extra alles open behalve vsync = off
speel ik zonder lag, framedrops etc ;)

@codblackops die shadows uitzetten doen heel veel ;) en zet is alles op maximum settings
moet je systeem toch zeker aankunnen ze.. ;) echt kutspel, als je alles op low zet is er geen verschil of nog meer lag :s

grtz

Shinro

Legacy Member
Lagniau zei:
Ik heb met de nieuwe 6850 ook meer verwacht ;)
CoD > speel ik extra, 8xAA, .. vsync off & shadows off
50-150fps .. meestal rond de 70/80
(athlon 6400 x2 hier nog..)

MW2 ; alles op extra alles open behalve vsync = off
speel ik zonder lag, framedrops etc ;)

@codblackops die shadows uitzetten doen heel veel ;) en zet is alles op maximum settings
moet je systeem toch zeker aankunnen ze.. ;) echt kutspel, als je alles op low zet is er geen verschil of nog meer lag :s

grtz

Ik besef al te goed dat Black Ops geen goede benchmark is, de game is veel te random bij véél mensen, maar ik had het ook eerder over WoW en misschien dat iemand iets weet dat ik over het hoofd zie door de GPU-Z.

Ook bij Trine BV. dat installed staat kan ik es ne framedrop hebben alsk alles te hoog zet..

Twinturbo

Legacy Member
Crossfire bij WoW geeft amper een meerwaarde tegenover 1 kaart, zijn genoeg topics over te vinden op het internet.

SXe

Legacy Member
6850 CF op 1680x1050? Van overkill gesproken... Ik speel met 1 HD 5770 op 1920x1080 alles wat ik wil maxed out (behalve AA wat lager).

Vorda

Legacy Member
Kijk eens na met iets zoals Furmark of je beide GPU's gebruikt worden tijdens de stability test ervan?

edit: en zet bij black ops alles eens manueel op het hoogste, dat zou je meer fps moeten geven. (kutspel)

Pedroo

Legacy Member
Probeer eens met één kaart? (de andere disablen, of uittrekken, weet ni juist hoe da zit met dual-gpuconfig's) Deze drie games moeten prachtig goe lopen op uw pc, zeker weten!
Hebt ge ook twee crossfire kabeltjes aangesloten? Run Furmark is, en vergelijk u scores eens met andere mensen die 6850 CF hebben :)

SXe

Legacy Member
Pedroo zei:
Probeer eens met één kaart? (de andere disablen, of uittrekken, weet ni juist hoe da zit met dual-gpuconfig's) Deze drie games moeten prachtig goe lopen op uw pc, zeker weten!
Hebt ge ook twee crossfire kabeltjes aangesloten? Run Furmark is, en vergelijk u scores eens met andere mensen die 6850 CF hebben :)

Ge hebt helemaal geen 2 CF bridges nodig bij 2 kaarten.

krisse5844

Legacy Member
Shinro zei:
Zojuist een Furmark run gedaan met de volgende resultaten:

FurMark - OpenGL benchmark and VGA Stress Test - Scores | oZone3D.Net

Ik merk dat bijstaat, 1 active GPU, strange?...

Enja, CF bridge is mooi op plaats, GPU-Z herkent men Crossfire en het is enabled in CCC...

Lijkt me ook zo'n lage score, of ben ik nu mis?

Van Furmark niks van aantrekken , heb hier ook rare dingen met CF5770 zelfs als ik furmark " multiplte GPU" draai ...

Best eens 3dmark 11 ( Performance ) runnen met CF en eventueel zonder .
Je zal een P**** score krijgen + link naar site met samenvatting , die moet hier maar eens posten ....

alverman

Legacy Member
van furmark zit er ook een furmark bij waar bij staat : (multi gpu)
gwn start openen, en furmark intypen, dan zul je het wel zien staan.

Vorda

Legacy Member
Pedroo zei:
Ik heb dit onlangs van meerdere mense gehoord da beide moeten aangesloten zijn

Dan zijn die meerdere mensen vierkant verkeerd. Het is niet omdat je meerdere mensen kent die er niets van af weten, dat het dan plotseling correct is. Meerdere kan normaalgezien geen kwaad, maar eentje is voldoende.

morfer

Legacy Member
1 brug perfect pedro,
er zijn er soms 2 plaatsen per kaar maar dit is enkel voor dan 3-4 CF/sli te bekomen.

Shinro

Legacy Member
Ik heb vlug een test gedaan met de 3DMark 11 basic edition.

Result

Lijkt me weer niet zo'n goede score, doorheen te test haalde ik ook enorme lage FPS, maar dat zal wel normaal zijn zeker met een benchmark?...

Toch al bedankt aan iedereen die me al geholpen heeft, ik heb gewoon het gevoel alsof er iets mis is met mijn setup... :/

alverman

Legacy Member
Dat is idd veeeeeel te laag. Zeker dat het mobo cf ondersteunt? Indien wel, eens alletwee apart proberen te testen, en als ze dan allebei werken, een andere cf bridge proberen, indien het dan nog niet werkt, je mobo rma-en.

EDIT : mobo ondersteunt crossfire

Shinro

Legacy Member
Nu een score van 6398..

Wat ik heb veranderd was, ik ben naar CCC gegaan, dan AI en 'AMD CrossfireX-Energie-instellingen uitschakelen' gekozen.

"Selecteer dit om ervoor te zorgen dat alle AMD CrossfireX grafische processors op hoog energie niveau blijven"

Is 6398 nog te laag of is dat wel een goede score?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan