Archief - 1993 BMW 525i 24v

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waximize.be

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Nee, as in Porsche.

Dat was het initieel plan toch. :p De auto is terug ingetrokken door den BTW en is dus niet geveild geraakt. Ik ga terug verder doen met hetgeen ik al staan heb, want ik heb binnenkort een onroerend goed aan mijn been. :unsure:

Op een strak budget ga ik de BMW verder afwerken en mogelijks verbeteren. Voor de zomer zou ik hem graag op de baan zetten en kijken wat het geeft op vrijwel OEM onderdelen. Ik overweeg de light-versie van Vista op te gaan, maar dat zal eerder tegen volgend jaar zijn.

Volgende week probeer ik hier weer de draad op te pikken en terug updates te plaatsen. :)

Waximize.be

Legacy Member
Vanavond draagarmen van Febi-Bilstein besteld. Al was ik er met mijn gedachten niet bij waardoor ik de verkeerde verzendingskosten (te weinig) gekozen heb en de betaling is al uitgevoerd. :doh:

't zal weer een hele soep worden om 3 euro verzendingskosten recht te zetten. :p

Waximize.be

Legacy Member
Je wilt vooral een sprintje doen tegen uw tracktoy zeker? :p Als ik dan verlies, koop ik mij een V12! :unsure:

't zal nog niet voor meteen zijn, want hij is nog maar half gepolierd en daarna wil ik echt eerst de ophanging vernieuwen. :)

Ik wil hem ten laatste tegen juli ingeschreven zien, liefst juni! :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Als ik u kan helpen uw portemonee leeg te halen doe ik dat graag maar ben zeker dat die uwen 525 niet zal verslaan :p

PS: geen data zeggen, ik wou de mijne af einde van de zomer 2010 :p

Waximize.be

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Als ik u kan helpen uw portemonee leeg te halen doe ik dat graag maar ben zeker dat die uwen 525 niet zal verslaan :p

PS: geen data zeggen, ik wou de mijne af einde van de zomer 2010 :p

Hehe, maar ik doe (voorlopig) geen volledige metamorfose zoals jij hé. :p Allez, eigenlijk ga ik hem nooit zo zwaar veranderen zoals uwe 2.6. :D

Tegen juni wil ik gewoon dit gedaan zien:
- nieuwe draagarmen (op 2 na, besteld);
- spatbord lassen (one phonecall away);
- nieuwe tonlagers (heb ik al);
- groot onderhoud;
- volledig gedetailed;
- deurrubbers onderaan vernieuwen (juist nog te monteren);
- differentieel bekijken (lekt ergens);
- rondom betere remmen (nog geen idee wat en moet ermee door de keuring geraken).

Dus al bij al is dat geen waslijst aan veranderingen hé. Moet haalbaar zijn tegen dan. Ik wil er binnenkort mee rijden ffs! :p

Waximize.be

Legacy Member
Stancke zei:
Jij hebt nog niet gewerkt zeker tot nu:s

Ik moet eerst m'n detail afwerken voor ik hem boven de garageput kan zwieren. :p Anders zal er weer zand en stof op komen door het verrijden en mag ik m'n voorbereiding opnieuw doen.

Dit weekend niet, maar 't weekend erop doe ik de tonlagers, draagarmen en differentieel. Dan zijn de grootste karweien al van de baan en kan het vlug gaan. ;)

Waximize.be

Legacy Member
Als je veel gevloek à la "fucking, stomme, rotte, klote, ambetante, schijttonlagers/draagarmen" wil aanhoren, dan ben je zeker welkom. :D

Waximize.be

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zoals bij mij met het subframe? :unsure:

Haha, misschien in iets mindere mate dan met uw subframe. :lol: Alhoewel het ook niet alles zal zijn, hopelijk bewijst mijn niet-OEM BMW-tool zijn nut! :unsure:

Waximize.be

Legacy Member
Ok alles kunnen regelen met de verkoper ivm shipping costs. :p

De onderste draagarmen zijn van Febi (bilstein) in aluminium en de bovenste zijn Meyle HD's (vond geen Febi's). Nu kom ik nog 2 armen tekort, is het nuttig deze ook direct te vervangen of zal dat niet zoveel verschil maken?

Terwijl ik daar aan het werk ben, wat is er nog aangeraden om te vervangen?

Ook nog zo'n service-interval resetdinges gekocht.

Waximize.be

Legacy Member
:love: :love: :love:

5585131588_ff13e5a0dc_b.jpg


5584539403_17f1cc941c_b.jpg


Op 1 zijkant en de voor- & achterbumper na, blinkt de mijne even goed. :D Eind deze week tot in de puntjes afwerken en dan gaat ie boven de put. :)

Waximize.be

Legacy Member
Stancke zei:
Ik peins dat jij dan in de put gaat zitten

Dat zou wel eens kunnen met dat klusje, maar we blijven positief! :p

Ik ben hier ondertussen Ebay aan het afschuimen op zoek naar iets speciaals. :cool:

Stancke

Legacy Member
Als je hulp nodig hebt, shoot!

Ik zou wel een nieuwe krik gaan kopen want met uwe huidige ga je niet ver meer lopen:D

Waximize.be

Legacy Member
Stancke zei:
Als je hulp nodig hebt, shoot!

Ik zou wel een nieuwe krik gaan kopen want met uwe huidige ga je niet ver meer lopen:D

Dat was ik al van plan, deze dat bij u ligt trekt toch op niet veel. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan