Archief - [aankoopadvies] gear (cd-spelers mixer & hoofdtelefoon)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ShadesOfJae

Legacy Member
CFK zei:
ik verkoop mijn tt's binnen dit en een goede maand (max 2 maand)
al heb ik wel al een koper maar die heeft ondertussen op iets anders geboden, dus ik weet niet zeker of hij ze gaat kopen
hou'k u op de hoogte?

Ja, goed ! Hoe me maar op de hoogte ;)
Welke TT's heb je trouwens ?

CFK

Legacy Member
LugeR zei:
Ja, goed ! Hoe me maar op de hoogte ;)
Welke TT's heb je trouwens ?
jb systems high q30's, de middenklasse van de tt's, ideaal om mee te beginnen volgens mij, kheb ze nu een kleine twee jaar en nu ga'k de overgang naar technics maken

ShadesOfJae

Legacy Member
Kga deze thread is even omhoog duwen :unsure:

Ik heb een headphone nodig, eerst wou ik gaan voor de Stanton DJ 2000 (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11188), maar mijn moeder (zij betaald, zelf ben ik compleet blut :p) begon al te zagen dat €75 te veel was. Daarna ben ik dan maar iets goedkoper gaan zoeken, en is mijn oog gevallen op de SynQ HPS-2 PRO (http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14916). Ter waarde van 53,50, het verschil is niet veel maar ja, kzal ze nog proberen te overtuigen.

Dus, iemand ervaring met deze headphone ?
Is deze van voldoende kwaliteit om er een aantal jaren mee door te gaan ?
Zonee, help me dan mijn moeder te overtuigen.

Mvg,
Luger

|M°B|Morbuus

Legacy Member
Ik heb hem zelf ook. Na 2 maanden waren de gewrichten al kapot, die zijn van plastiek ...

Mja voor de rest wel lekker geluid, dempt redelijk goed en goeie bas.

CFK

Legacy Member
ik zou deze eens overwegen: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11157 (sennheiser 212 pro)

imo de beste koptelefoon prijs/kwaliteit verhouding.
de kwaliteit (zowel van de koptelefoon als van de klank) is subliem (voor die prijs) in mijn ogen.
het enige nadeel dat er aan verbonden is, is dat hij niet buigzaam is, maw er zitten geen gewrichten in (al is hij wel wat buigzaam).
mijn vriend draait er nu al een half jaar mee en er is nog niets van schade aan. zelf heb'k hem al redelijk veel gebruikt om te draaien (op redelijk wat fuiven, dan zien ze af die koptelefoons ;)) en heb hem nog niet voelen breken, denk ook niet dat hij dat rap zal doen.
de koptelefoon gaat echt luid naar mijn normen, meer dan genoeg voor op een fuif te draaien en wss gaat ge dat zelfs toch niet direct doen (aangezien ge nog maar net draait...)

ik zou dus voor deze gaan...!

ShadesOfJae

Legacy Member
Bedankt voor het advies !
Er is veel kans dat ik de Sennheiser 212 Pro ga kopen !

En inderdaad, het is (voorlopig) nog voor thuisgebruik hé ;)

X1RON

Legacy Member
yo, khad ook efkes vraagske
zijn JB-Systems CD-200 en Citronic Pro 2s goed?
en da jog weel van die CD200, draait da rond als ge muziek ant draaie zijt? of blijft da gewoon stil staan (vraag da mij al een tijdje af)

1337mr.hanky

Legacy Member
blijft stil staan, der zijn maar weinigen waarbij dit ronddraait

enkel denon alles vanaf 3000 serie en numark cdx/hdx doen dat

aXl_

Legacy Member
die jb systems cd200 lijkt nogal op mijn reloop rcd 900: dat jog wheel blijft stil staan bij het draaien.

1337mr.hanky

Legacy Member
aXl_ zei:
die jb systems cd200 lijkt nogal op mijn reloop rcd 900: dat jog wheel blijft stil staan bij het draaien.
het zijn dan ook oem cd spelers, hij is helemaal hetzelfde als de reloop rcd 800
de 900 is de versie met effecten

ElemenTiM

Legacy Member
CFK zei:
ik zou deze eens overwegen: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11157 (sennheiser 212 pro)

imo de beste koptelefoon prijs/kwaliteit verhouding.
de kwaliteit (zowel van de koptelefoon als van de klank) is subliem (voor die prijs) in mijn ogen.
het enige nadeel dat er aan verbonden is, is dat hij niet buigzaam is, maw er zitten geen gewrichten in (al is hij wel wat buigzaam).
mijn vriend draait er nu al een half jaar mee en er is nog niets van schade aan. zelf heb'k hem al redelijk veel gebruikt om te draaien (op redelijk wat fuiven, dan zien ze af die koptelefoons ;)) en heb hem nog niet voelen breken, denk ook niet dat hij dat rap zal doen.
de koptelefoon gaat echt luid naar mijn normen, meer dan genoeg voor op een fuif te draaien en wss gaat ge dat zelfs toch niet direct doen (aangezien ge nog maar net draait...)

ik zou dus voor deze gaan...!



Kheb er een paar keer mee gedraaid en kmoet zeggen.. Kwas elke keer blij dak m'n eigen koptelefoon ook bijhad.
Ik twijfel er niet aan dat de kwaliteit zeer goed is, ik vond 'm gewoon niet handig :)
Ikzelf heb een S-Logic en ben er wreed content over.
Misschien niet zo bekend etc, prima kwaliteit wel en idem service.
Maar die zal wa boven uw budget liggen als ge van plan zijt rond de 50€ uit te geven :)

TRFluffy

Legacy Member
wa is er zo "handig" aan ronddraaiende oordingers? buiten dat het "stoerder" staat...
Ik mix thuis met mijn sennheiser hd497, een hifikoptelefoon, lijkt eel goed op die 212 Pro, mar dan met gaatjes in ipv die zwarte dinges, en dat werkt ook goed om te mixen, behalve dat hij niet afsluit, ma voor thuis geeft dat niet.

Ik heb es gedraaid met de stanton dj 2000 en in vergelijking met mijn sennheiser weegt die een ton. ok, hij sluit ietwat beter af (zoveel beter was het imo ook niet) maar voor de rest... Hij kraakte als j'm oppakte. Dat was echt zo alsof hij elke moment kon afkraken.

Mijn sennheiser is simpel en licht, en je hebt nooit een gevoel van "en nu gaat et kapot gaan"... oorpads kun je er af klikken, dus dat gaat niet echt "afkraken"...

kweet niet, na die stanton getest te hebben ben ik er niet echt enthousiast meer over...

ShadesOfJae

Legacy Member
De Senneheiser HD 212 Pro is ondertussen besteld !

Thanks for the advice !

w00p

Legacy Member
@Luger: Wa maakt het nu uit of ge gear uit die prijsklasse nieuw of 2ehands koopt? Het enigste verschil is da de eerste maand ofzo zonder kwaaltjes gaat gaan als ge nieuw koopt, daarna +- gelijk.
En aan die eerste maand hebde nix want dan zijde normaal nog fameus bezig met het te leren. En da voor 100-200€ meer?
Das zoals brommers: voordelen wegen niet op tegen nadelen i.v.m. gloadnieuw en ongebruikt aanschaffen, want na een jaartje of 2-3 doe ge die toch weg, het verschil in qualiteit maakt nix uit en ge zijt alleen geld kwijt.

Ik raad u ten zeerste aan op ebay enal te zoeken naar 2 Q30's en een mixerke.
Een andere investering zijn de naalden. Verspil uw tijd nie aan bucht, ga direct voor ortofon concorde's, en ge gaat nooit meer nieuwe nodig hebben. (Alleen +- elk half jaar nieuwe stylus twv 20€/stuk)
Koptelefoon is heel belangrijk want uw oren zijn u dierbaar! Gebruik nooit in-ear oortjes ofzo. Gebruik schelpen die heel goed afsluiten. Zet de koptelefoon eens op in de winkel, test hoe weinig omgevingsgeluid ge hoort.
Want hoe minder omgevingsgeluid, hoe stiller uw koptelefoon kan staan -> beter voor uw oren.

Ge zijt hoe dan ook pokkeveel geld kwijt, probeer het dan op de juiste manier te drukken, namelijk duurzame oplossingen (kwaliteit), of voordelige korte termijn oplossingen. (2ehands gear)

@Duif: jammer genoeg zijn zo'n CD-units niet te vinden 2ehands. Natuurlijk heeft digitaal apparatuur minder kwaaltjes als analoog apparatuur, dus je kan het minder als geldverspilling beschouwen, maar als je wat geld wil besparen, kan je ook enkele verhuurfirma's en jeugdhuizen afgaan om te vragen of ze een denon 2100 setje wegdoen. (tenzij ge nie wilt werke met zo van die 19" units)
De meesten hebben die nog wel liggen en stappen daarvan af voor die nieuwere denon of een tascam setje.

TRFluffy

Legacy Member
Om het half jaar? dan moet je al fameus veel mixen... ik heb de mijne nu op een jaar of zo vervangen... ma ik mix niet echt veel meer, dusja :)

w00p

Legacy Member
Dat staat er in het boekje: +- 30 min per dag spelen -> elk half jaar naald vervangen.

De mijne speelt gemiddeld wel veel langer dan da en tzit er al langer dan een half jaar op, nix op geluidskwaliteit aan te merken!

Des te meer reden om nooit meer de handleidingen te lezen! :p

X1RON

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
blijft stil staan, der zijn maar weinigen waarbij dit ronddraait

enkel denon alles vanaf 3000 serie en numark cdx/hdx doen dat
oke, thx :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan