Rage
Legacy Member
Hallo,
Ik heb meerdere vragen ivm CD's en vinyl's rippen. alle materiaal wat ik heb is 100% legaal. En ik wil die rippen voor persoonlijke doeleinden.
Ik heb hier een hele resem CD's liggen die stillekes aan in slechte staat beginnen te geraken (vind ik heel spijtig, want daar zitten goede dingen tussen, bijna elke I love techno cd enzo
en die hebben al ZEER veel krassen verzameld ). En ik zou daar een zo goed mogelijke rip van willen maken.
Het is belangrijk dat de kwaliteit zo goed mogelijk is. De standaard 128kbit mp3 prul die je op p2p netwerken vind is niet hetgene wat ik wil bereiken. Maar ik wil wel iets wat afspeelbaar is met Winamp 2.95. (ik weiger te updaten naar winamp5)
.wav is iets te groot. (zijn een hele hoop cd's die ik wil rippen) Is OGG de beste oplossing? en welke bitrate raden jullie aan? Is het ook mogelijk dat het programma ook automatisch de artiestennaam & liedje invult zoals winamp dat doet als ik er een muziek cd in duw? Welk programma raden jullie aan? Liefst gratis. DBpoweramp vult niet automatisch de artiestennaam in
(of mis ik iets bij de instellingen?)
Dan heb ik nog een vraag. Een kameraad van mij heeft een hele collectie vinyl's. Hij zou die willen rippen naar de PC. Hier wederom dezelfde vraag. Hij ripped gewoon naar .wav maar op sommige vinyl's zit 'ruis'. Kan je zoiets wegwerken? En met welke software? (deze mag wel betalend zijn)
Ik dacht dat hij dan ook een duurdere geluidskaart moet hebben voor dit soort acties ? correct? indien ja, Welke geluidskaart raad je hem aan?
Alvast bedankt.
P.S. Als er deze vraag al beantwoord is, geef dan aub de link naar die topic. Ik heb met een search vooral topics gevonden waar ze vroegen HOE je een cd moest rippen, maar deze heb ik niet nodig
Ik heb meerdere vragen ivm CD's en vinyl's rippen. alle materiaal wat ik heb is 100% legaal. En ik wil die rippen voor persoonlijke doeleinden.
Ik heb hier een hele resem CD's liggen die stillekes aan in slechte staat beginnen te geraken (vind ik heel spijtig, want daar zitten goede dingen tussen, bijna elke I love techno cd enzo
en die hebben al ZEER veel krassen verzameld ). En ik zou daar een zo goed mogelijke rip van willen maken. Het is belangrijk dat de kwaliteit zo goed mogelijk is. De standaard 128kbit mp3 prul die je op p2p netwerken vind is niet hetgene wat ik wil bereiken. Maar ik wil wel iets wat afspeelbaar is met Winamp 2.95. (ik weiger te updaten naar winamp5)
.wav is iets te groot. (zijn een hele hoop cd's die ik wil rippen) Is OGG de beste oplossing? en welke bitrate raden jullie aan? Is het ook mogelijk dat het programma ook automatisch de artiestennaam & liedje invult zoals winamp dat doet als ik er een muziek cd in duw? Welk programma raden jullie aan? Liefst gratis. DBpoweramp vult niet automatisch de artiestennaam in
(of mis ik iets bij de instellingen?)Dan heb ik nog een vraag. Een kameraad van mij heeft een hele collectie vinyl's. Hij zou die willen rippen naar de PC. Hier wederom dezelfde vraag. Hij ripped gewoon naar .wav maar op sommige vinyl's zit 'ruis'. Kan je zoiets wegwerken? En met welke software? (deze mag wel betalend zijn)
Ik dacht dat hij dan ook een duurdere geluidskaart moet hebben voor dit soort acties ? correct? indien ja, Welke geluidskaart raad je hem aan?
Alvast bedankt.
P.S. Als er deze vraag al beantwoord is, geef dan aub de link naar die topic. Ik heb met een search vooral topics gevonden waar ze vroegen HOE je een cd moest rippen, maar deze heb ik niet nodig

)