Archief - Download & ID mijn retro house cassettes!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fr1sb33

Legacy Member
Cafe Au Gand 1 - A10 = DJ Fred & Arnold T - Delerium

Cafe Au Gand 2 - A01 = DJ Jean - The Launch
Cafe Au Gand 2 - A03 = Southside Spinners - Luvstruck
Cafe Au Gand 2 - A04 = Da Rick - Rumble
Cafe Au Gand 2 - A07 = Binary Finary - 1998 (de eerste seconden)
Cafe Au Gand 2 - A09 = Systematic Parts - Violin De La Nuit (de eerste seconden)
Cafe Au Gand 2 - A10 = Maurizzio - New Emotion
Cafe Au Gand 2 - A12 = Mory Klein - Kick That Bass
Cafe Au Gand 2 - A14 = Poco Loco Gang - Poco Loco
Cafe Au Gand 2 - A15 = The Mackenzie - Out Of Control (? remix)
Cafe Au Gand 2 - B01 = ATB - 9PM
Cafe Au Gand 2 - B02 = Viper - Blue Sunshine
Cafe Au Gand 2 - B06 = Ixxel - Drop That Beat
Cafe Au Gand 2 - B07 = Mr. Oizo - Flat Beat
Cafe Au Gand 2 - B08 = Wamdue Project - King Of My Castle
Cafe Au Gand 2 - B09 = Maurizzio - New Emotion
Cafe Au Gand 2 - B12 = Johnny Vicious - Ecstasy
Cafe Au Gand 2 - B14 = Da Rick - Rumble
Cafe Au Gand 2 - B18 = Scorpio Rising - Nagasaki
Cafe Au Gand 2 - B20 = Junk Project - Beats Bring Silence (de laatste 20 sec)

losse nummers

11 = Plastikman - Spastik
13 = Private Productions - Looped
24 = Indo Tribe - Owl (fantastisch nummer btw)
25 = Mainx - 88 To Piano

tazziedude

Legacy Member
losse nummers :
16 = laurant garnier - wake up
17 = robert armani - watch it
26 = public energy - three o three
33 = andrew brix - piano euphoria

Levi

Legacy Member
fr1sb33 zei:
Cafe Au Gand 2 - A07 = Binary Finary - 1998 (de eerste seconden)
Dan is A06 Binary Finary! :)
fr1sb33 zei:
Cafe Au Gand 2 - A09 = Systematic Parts - Violin De La Nuit (de eerste seconden)
Raar, nu ge het zegt. Het nummer ervoor is echter Art Of Trance - Madagascar (Ferry Corsten Remix)...
A09 is trouwens Kaycee - Love Stimulation (Trance Club Mix), weet ik ondertussen. (Mij tijdje geleden aangeschaft!)
A11 is Mox Epoque - Be sure! maar 't is een remix.
A15 = Ruff mix misschien?
B19 = Walter One - Startrack !!!
B20 'k weet dat het in correct Engels 'Beats Bring Silence' is, maar de officiële titel is 'Beats Bring Silence', dacht ik.

Heel erg bedankt voor al die ID's!

tazziedude zei:
33 = andrew brix - piano euphoria
Eindelijk! Bedankt!!!!!

fr1sb33

Legacy Member
Levi zei:
Dan is A06 Binary Finary! :)

Blijkbaar; die sample had ik eerst niet gedownload, omdat hij al getagged was. :)

A15 = Ruff mix misschien?

Jep, ik het het even gecontroleerd en het is de "ruff mix": op hun verzamelcd heeft hij wel een andere naam, nl. de "stuff mix", maar het is hetzelfde nummer
Mackenzie, The Feat Jessy - Angel (2xCD, Album) at Discogs

Raar, nu ge het zegt. Het nummer ervoor is echter Art Of Trance - Madagascar (Ferry Corsten Remix)...
A09 is trouwens Kaycee - Love Stimulation (Trance Club Mix), weet ik ondertussen. (Mij tijdje geleden aangeschaft!)

Idd, "Violon De La Nuit" komt er maar zeer kort in voor; overigens, de originele versie van "Love Stimulation" is van Humate.
De remix van Paul Van Dyk is legendarisch
Humate - Love Stimulation / Curious (12") at Discogs


En tenslotte: je hebt een klein foutje gemaakt: B06 is Ixxel - Drop That Beat, niet B03. ;)

Levi

Legacy Member
Foutje is opgelost. B03 was Agharta met The city of Shamballa

OK, en nu de rest he mensen ! :-)

gunnie

Legacy Member
La strada A06 Yves De Ruyter - Rave City 1 of andere remix

losse id
Sample4 Beyond - Opus

Levi

Legacy Member
Nieuwe mix toegevoegd: Extreme Sequences door DJ Steffe. Zalige mix!!!
Probleem: ik ken geen enkel nummer bij naam...
I dare you to identify these tracks!

Levi

Legacy Member
StaRflaM zei:
Zalig! Deca van vroeger toch eh, Au Gand ? :)

"Topradiooooooo! Liiiive, vanuit Café au Gand, Overpoortstraat Gent."
"Jimmy B stem: Zeg Pascalleke, as gij zo goe overweg kunt met die plakskes, wa moet da wel nie zijn as gij iets anders in uw handen et he?"
Heb nog een nest café au gand cassettes over te zetten.

Nooit geweest, altijd gepasseerd, ik zat telkens in een metalcafé :-) of in de Vijf voor Twaalf. Bij het thuiskomen 's nachts de radio opzetten, de wekker zetten om de cassette op tijd te kunnen omdraaien, verderslapen. En dat zo'n twee jaar aan een stuk :-)

Ze draaiden in dat kot tenminste house, en alleen maar house. Vandaag de dag hoor je overal R&B ertussen. Nergens is er nog zo'n tent te vinden, zeker niet in Gent.

Matti

Legacy Member
Levi zei:
"Topradiooooooo! Liiiive, vanuit Café au Gand, Overpoortstraat Gent."
"Jimmy B stem: Zeg Pascalleke, as gij zo goe overweg kunt met die plakskes, wa moet da wel nie zijn as gij iets anders in uw handen et he?"
Heb nog een nest café au gand cassettes over te zetten.

Nooit geweest, altijd gepasseerd, ik zat telkens in een metalcafé :-) of in de Vijf voor Twaalf. Bij het thuiskomen 's nachts de radio opzetten, de wekker zetten om de cassette op tijd te kunnen omdraaien, verderslapen. En dat zo'n twee jaar aan een stuk :-)

Ze draaiden in dat kot tenminste house, en alleen maar house. Vandaag de dag hoor je overal R&B ertussen. Nergens is er nog zo'n tent te vinden, zeker niet in Gent.

hehe...ik dacht dat ik de enige "freak" was die dat deed :p
Ben blij te lezen dat er nog zo fanatieke "au gand" fans zijn :p
Zalige nostalgie...

btw van die extremeschijven:
keer naar de musicman mee gaan en daar effe vragen?
Ik denk dat diene 2de (A02) een bonzaischijf is (quadran ofzo?)...De rest zijn zalig maar ik was toen (en ook nu) geen goede onthouder van titels ;)

nog eens edit :p

Wie er goeie retromixen heeft of cd's met alle grote bommen (uit den tijd van de cherrymoon, extreme, kings,...); pak tussen 94-97 ==> PM me :)
Ik heb soms wel nog eens zin om die sfeer op te snuiven :p

edit 3: Levi, gij zijt evenoud als mij en ik zat ook veel in de vijf (woonde zelf toen in Gent)...kben u daar zekers tegengekomen...

Zet je geluid maar vollen tjoep en laat al je haar maar eens lekker rechtkomen ;) Als ik da zie én hoor dan moet ik ver mijn tranen bedwingen...twas een schone tijd die helaas nooit meer zal terugkomen...:(
[youtube]FcqI2kFaz2Q[/youtube]

Levi

Legacy Member
De gast die de Extreme Sequences mix maakte, heeft op een dag besloten om al zijn platen te verkopen. Als ik al contact kan opnemen met hem, is het via via, en dan moet hij al op zijn geheugen afgaan. Ik ben haast zeker dat die mannen van de music man totaal niet weten hoe die liedjes allemaal heten. Als ge kijkt wat de jeugd van tegenwoordig nog van goeie muziek van vroeger kent...

'k Weet dat die sfeer nooit meer terug komt, maar ik ga volgend jaar beginnen met één keer per maand fuiven te organiseren in Gent, wellicht in de Minus One. Bedoeling is om hoofdzakelijk muziek van vroeger te draaien, in combinatie met de betere, recente muziek (tech house, minimal). Op die retro avonden hoor je telkens hetzelfde spul, je moet er al voor naar een discotheek die dan stampvol zit, en in danscafés hoor je kakmuziek. 'k Zou met verschillende dj's werken, en zelf ook draaien. Eén naam die ik al in gedachten heb is El Barto die Drop Da DJ won bij Moerman op Topradio, da's de neef van een collega DJ. Verder een gast die keigoed new beat draait, en iemand die retro trance bommen aaneenmixt. Feit is of ik niet weet of zoiets aanslaat, het grootste deel van de muziek is onbekend bij de jongeren.

Ah en Matti, ik zat daar ver elk weekend tussen '97 en '99. Ik stond veel op 'den blok', en mijn broer was nen groten, gestuikten kletskop :-) Man man, ik heb heimwee naar die periode. 'Uw danser(es) voor vanavond...' 'Mijn waarde landgenoten, ik heb de eer en het genoegen u de muziek uit België voor te stellen.' Party time!

Tijne

Legacy Member
EXTREME sequences AO2 = innertales - odyssee (inntertales aka philip van mullem aka honey c aka QUADRAN, een genie die vent)

EXTREME sequences AO3 = Phillippe van Mullem - sugar of life (UK mix)


MAN MAN MAN, wat een set moet die extreme sequences zijn, kun je mij die bezorgen? :) zou de max zijn, lekkere duistere louche diepe trance, zoals we van extreme gewend zijn!

ik zoek verder naar de rest van de platen

grtz

Levi

Legacy Member
Tijne zei:
EXTREME sequences AO2 = innertales - odyssee (inntertales aka philip van mullem aka honey c aka QUADRAN, een genie die vent)

EXTREME sequences AO3 = Phillippe van Mullem - sugar of life (UK mix)


MAN MAN MAN, wat een set moet die extreme sequences zijn, kun je mij die bezorgen? :) zou de max zijn, lekkere duistere louche diepe trance, zoals we van extreme gewend zijn!

ik zoek verder naar de rest van de platen

grtz
Tijne, zalig dat ge er al titels van kent! Wauw, ik wist niet dat Quadran = Honey C = Philip van Mullem. Edit: En ook U.N.A. !!!! wow Een genie, inderdaad.
Extreme Sequences is niet van de Extreme, het is een set nummers die een ouwe maat van een maat ineengemixt heeft, op 1 mei '98. Die gasten waren wel into oldskool goatrance. 'k Werd vaak gevraagd om eens naar de Extreme op maandag te gaan, maar ben er nooit geweest. t, t, t.

Die mix is fantastisch goed. Er komt nog lekkers online hoor.


F*@# MAN, Innertales - Odyssee, dat is wat ik zocht! EEN BOM VAN EEN PLAAT!
Dank u!!!!!

EBX

Legacy Member
De au Gand periode was ik nog net te jong om echt van te genieten, maar de cassetjes (live vanop topradio) spelen al jaren af in mijn auto !

Leuk om te zien dat er nog zoveel mensen in de ban zijn van deze hemelse muziek!
(had hier ook al es een ID-requestje van stukken uit een au-gand cassetje gepost :) - https://www.beyondgaming.be/archive/music.54/retro-caf-au-gand-van-een-8-tal-jaar-geleden.456644 )

Ze moesten de Cuba onmiddelijk afsmijten en per direct café au gand terugzetten :)
Een echt café au gand/5voor12 (nog ooit van dienen 'blok' gevallen zelf) da lokt toch onmiddelijk volk; niet ?

Er staan hierboven enkele schijven die iedereen gehoord zou moeten hebben in zijn leven ...

Amerlegna

Legacy Member
Voor al diegenen die deze platen nog kennen, vraag ik me af wat ze hier nog zitten rond te hangen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan