Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

XQuiZit

Legacy Member
ok tis iets raar nu. ik kan opnemen maar het geluid is zeer stil. muziek van laptop zelf gaat dan weer zeer hard ??? alvast bedankt voor de hulp

gunnie

Legacy Member
use the edit aub, 3 posts achtereen hoeft niet tenzij ge op iemand replied.

aXl_

Legacy Member
XQuiZit zei:
ok tis iets raar nu. ik kan opnemen maar het geluid is zeer stil. muziek van laptop zelf gaat dan weer zeer hard ??? alvast bedankt voor de hulp

verbinden met "line in" van je pc, niet je microfoon (en niet je audio out). Bij je geluidsinstellingen (opnameapparaten) zien dat line-in (of lijningang) aangesloten en geactiveerd is. Dan opnemen in audacity.

XQuiZit

Legacy Member
aXl_ zei:
verbinden met "line in" van je pc, niet je microfoon (en niet je audio out). Bij je geluidsinstellingen (opnameapparaten) zien dat line-in (of lijningang) aangesloten en geactiveerd is. Dan opnemen in audacity.

thanks! het werkt maar de kwaliteit is zeer slecht (veel gekraak bij bassen en gewoon niet zuiver).

deathsythe

Legacy Member
XQuiZit zei:
thanks! het werkt maar de kwaliteit is zeer slecht (veel gekraak bij bassen en gewoon niet zuiver).

microfoon en geluid aanpassen in audacity, normaal staat er naast uw VU meter in audacity, 2 balkjes dat je kan verschuiven, daar moet je het ingangssignaal vrij 'laag' zetten.

bountty

Legacy Member
Ja, wordt vaak gebruikt in studio's! Maar je gaat best zelf eens keer gaan luisteren naar verschillende monitors aangezien de voorkeur voor een bepaalde moniteur (en geluidsklank) tamelijk subjectief is.

Recipe4hate

Legacy Member
bountty zei:
Ja, wordt vaak gebruikt in studio's! Maar je gaat best zelf eens keer gaan luisteren naar verschillende monitors aangezien de voorkeur voor een bepaalde moniteur (en geluidsklank) tamelijk subjectief is.

Is het niet de bedoeling dat deze zo neutraal mogelijk zijn?

pc-ken

Legacy Member
XQuiZit zei:
thanks! het werkt maar de kwaliteit is zeer slecht (veel gekraak bij bassen en gewoon niet zuiver).

Een externe geluidskaart is aangeraden voor op te nemen via de laptop!
Dan zal het geluid vele malen beter zijn !

pc-ken

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Is het niet de bedoeling dat deze zo neutraal mogelijk zijn?

Ja inderdaad, maar op elke monitor zit verschil in klank en in weergave van de verschillende frequenties dus ik denk dat ze dat bedoelen!

Mike_D

Legacy Member
Ja je kan een map bij maken in je route aan de rechter kant en je favorieten instrumenten daar heen slepen en zo je persoonlijke mappen maken.
Maar laat zo veel mogelijk je bestande route in orden kan soms makkelijk zijn dus het besten is een copy van in je favorieten te zeten.

Verder zijn hier mooie tutorials over te vinden op Youtube waar ze je netjes vertellen hoe je persoonlijke mappen kunt beheren in Ableton.

Brecht_

Legacy Member
Wat is het beste om te kopen?
gwn de reloop digital jockey 2 interface edition
of de reloop controller edition zonder geluidskaar + traktor audio 2

in prijs scheelt het maar 20 euro..

EDIT: juist gezien dat reloop zelf ook een geluidkaart heeft, de reloop play.
Misschien dat deze dan beter aansluit op de jockey?

Airdip

Legacy Member
Hoi iedereen!
Ik zou binnenkort een HD-camera willen kopen voor het filmen van DJ's en Bands (denk AOOA TV maar dan veel minder awesome ;) )
Hoe kan je de muziek (die vaak veel te luid staat) op een deftige manier recorden (liefst via de camcorder)?
alvast bedankt!

deathsythe

Legacy Member
Brecht_ zei:
Wat is het beste om te kopen?
gwn de reloop digital jockey 2 interface edition
of de reloop controller edition zonder geluidskaar + traktor audio 2

in prijs scheelt het maar 20 euro..

EDIT: juist gezien dat reloop zelf ook een geluidkaart heeft, de reloop play.
Misschien dat deze dan beter aansluit op de jockey?

voor die 20 eur zou ik die IE kopen, scheelt wat kabels en ruimte imo

tim

Legacy Member
Ben onlangs bezig met zelf men muziek elektronisch te maken. Ik maak gebruik van Reason 4. Ben wel nog vollop bezig met die tutorials etc...

Maar aangezien ik zelf al 8 jaar drum werk ik graag met men handen om men beats te maken. Dus zoek ik een goed drumpad. Aangezien ik nog in de beginfase zit moet het echt niets duur zijn.

Maar wat raden jullie aan om zelf je eigen sounds mee te maken? Ik zoek iets in de aard van een MPC 4000 station maar dan voor een beginner . ( ik weet dat zo'n MPC 4000 1400 euro kost maar ik ben dan ook niet vertrouwd met alle hardware en dit is het gwn een voorbeeld ) . Ik moet dus niet al die fancy dingen kunnen doen maar een beetje spelen met mijn beats en paar effectjes kunnen bewerken met mijn hand zou echt al een hulp vooruit zijn ipv met die muis te werken ! :p
En ik dacht ook aan een KOAS Pad III of quad om wat te spelen met effectjes iemand hiermee vertrouwd? overbodig speeltje? En Ik heb dan ook zeker zo'n kossilator nodig of zoiets als bron voor mijn beats als ik met die Quad wil werken?

Ik leg ook liever 100 euro bij om tog met een degelijk iets te werken dan 120 euro kwijt te zijn aan rommel :)

THX

Brecht_

Legacy Member
tim zei:
Ben onlangs bezig met zelf men muziek elektronisch te maken. Ik maak gebruik van Reason 4. Ben wel nog vollop bezig met die tutorials etc...

Maar aangezien ik zelf al 8 jaar drum werk ik graag met men handen om men beats te maken. Dus zoek ik een goed drumpad. Aangezien ik nog in de beginfase zit moet het echt niets duur zijn.

Maar wat raden jullie aan om zelf je eigen sounds mee te maken? Ik zoek iets in de aard van een MPC 4000 station maar dan voor een beginner . ( ik weet dat zo'n MPC 4000 1400 euro kost maar ik ben dan ook niet vertrouwd met alle hardware en dit is het gwn een voorbeeld ) . Ik moet dus niet al die fancy dingen kunnen doen maar een beetje spelen met mijn beats en paar effectjes kunnen bewerken met mijn hand zou echt al een hulp vooruit zijn ipv met die muis te werken ! :p
En ik dacht ook aan een KOAS Pad III of quad om wat te spelen met effectjes iemand hiermee vertrouwd? overbodig speeltje? En Ik heb dan ook zeker zo'n kossilator nodig of zoiets als bron voor mijn beats als ik met die Quad wil werken?

Ik leg ook liever 100 euro bij om tog met een degelijk iets te werken dan 120 euro kwijt te zijn aan rommel :)

THX

NATIVE INSTRUMENTS : HOME | HARDWARE AND SOFTWARE FOR MUSICIANS, PRODUCERS, DJS, GUITAR AND BASS PLAYERS deze misschien?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan