Archief - Het grote DJ/Audio-vragen topic! Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wcedric

Legacy Member
Hmm jammer dan, toffe software om mee te werken allesinds. Welke andere aanrader is er dan?

TooChé

Legacy Member
hmmm moet kiezen uit : T.Mastis, Kill Your Television of Lazy Jay ... what to do? :)

Musk

Legacy Member
Justchill zei:
En tellen! elke houseplaat gaat meestal.. 1 2 3 4 5 6 7 8, 1 2 3 4 5 6 7 8, enz...

en je moet de "1" van de ene plaat gelijkzetten met de "1" van de andere plaat = in fase.

4 keer tot 8 en dan dus op de eerste na de '32'ste gelijkleggen, anders gaat het ook lelijk worden :)

wcedric

Legacy Member
Zou ook eens graag een eigen mengpanneel hebben. Het zou puur voor recreatief gebruik zijn en voor een beginner, dus enkele voorstellen( die betaalbaar zijn :D)?

freekydude

Legacy Member
wcedric zei:
Zou ook eens graag een eigen mengpanneel hebben. Het zou puur voor recreatief gebruik zijn en voor een beginner, dus enkele voorstellen( die betaalbaar zijn :D)?

Een Xone:22 tweedehands kopen. Heb ik gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad!

wcedric

Legacy Member
ik denk dat iets tussenin wel moet volstaan, want ik ken mezelf en als het dan achter een maand in de kast belland is dat weer weggesmeten geld;) koop me liever eerst iets dat wat tussenin zit om daarna dan degelijk materiaal te kopen als het mij wel degelijk goed ligt :)

wcedric

Legacy Member
bwaa, tussen 0 en 300 ongeveer, tis maar om ietwat te beginnen hé ;) heb mij alten vertellen vnadaag dat reloop wel goed zou zijn..

Liquigi

Legacy Member
heb zondag (kverwacht hem morge)de mixtrack pro van numark besteld, is midi-controller v 200€ (as t da is wa ge bedoelt met "mengpaneel"). zal late wete hoe em bevalt
check ook deze es

wcedric

Legacy Member
dat is wat ik bedoel met mengpaneerl ;) het eerste paneel dat je ziet in het filmpje is de reloop die ik bedoel:) en laat gerust weten hoe hij bevalt :)

deathsythe

Legacy Member
denk dat in die klasse de reloop jockey niet slecht is, anders als je degelijk materiaal wilt;

-traktor s2
-xone dx
-denon mc?4000?

wcedric

Legacy Member
ja, ikzelf had de reloop jockey in gedachte ook omdat die met traktor komt wat in mijn ogen wel veel beter is dan vdj :) ga deze eens googelen;)

Brecht_

Legacy Member
Eerst even de situatie schetsen: Ik draai nu bijna een jaar. De eerste maand gewoon wat zitten prutsen met traktor,daarna een digital jockey gekocht. Daarna nog traktor scratch duo 2 gekocht omdat ik om de 2 weken tesamen met een vriend draai in het jeugdhuis hier. Onze stijl is hoofdzakelijk electro, met af en toe wat techno of acid invloeden (om de mensen wat wakker te schudden na de electro ;) ). Nu zit ik dus te twijfelen met welk format we zouden beginnen draaien. Ik heb al met vinyl,cd en digitaal gedraaid. Maar nu wil ik mij zelf eens een deftige installatie zetten. Digitaal spreekt mij wel aan, maar ik vind dat de "skills" dan misschien een beetje verloren gaan.. (en dan heb ik timecode voor niets gekocht).Vinyl had vroeger altijd mijn voorkeur,vooral timecode dan. Maar de laatste tijd begin ik er aan te denken om gewoon met cd's te draaien,timecode of niet.

Graag jullie meningen hierover

freekydude

Legacy Member
Brecht_ zei:
Eerst even de situatie schetsen: Ik draai nu bijna een jaar. De eerste maand gewoon wat zitten prutsen met traktor,daarna een digital jockey gekocht. Daarna nog traktor scratch duo 2 gekocht omdat ik om de 2 weken tesamen met een vriend draai in het jeugdhuis hier. Onze stijl is hoofdzakelijk electro, met af en toe wat techno of acid invloeden (om de mensen wat wakker te schudden na de electro ;) ). Nu zit ik dus te twijfelen met welk format we zouden beginnen draaien. Ik heb al met vinyl,cd en digitaal gedraaid. Maar nu wil ik mij zelf eens een deftige installatie zetten. Digitaal spreekt mij wel aan, maar ik vind dat de "skills" dan misschien een beetje verloren gaan.. (en dan heb ik timecode voor niets gekocht).Vinyl had vroeger altijd mijn voorkeur,vooral timecode dan. Maar de laatste tijd begin ik er aan te denken om gewoon met cd's te draaien,timecode of niet.

Graag jullie meningen hierover

Sja, op locatie zulde sowieso veel meer CD dan vinyl vinden. En het voor uzelf uitmaken of gij liever timecoded wilt draaien dan met Cd's.

Brecht_

Legacy Member
De reden waarom ik voor vinyl zou gaan is omdat ik gewoon meer van het gevoel van platen en pitchbenden houd.De cue-knop op een cd-speler is dan daar weer een voordeel.. Digitaal zou eigenlijk gewoon zijn omdat je daar veel creatiever mee kan zijn. En dat voor te draaien op locatie is het eigenlijk geen probleem of er platenspelers of cdj's staan,ik draai dan toch met timecode.. Het is vooral voor thuis

Dubhead

Legacy Member
Brecht_ zei:
Eerst even de situatie schetsen: Ik draai nu bijna een jaar. De eerste maand gewoon wat zitten prutsen met traktor,daarna een digital jockey gekocht. Daarna nog traktor scratch duo 2 gekocht omdat ik om de 2 weken tesamen met een vriend draai in het jeugdhuis hier. Onze stijl is hoofdzakelijk electro, met af en toe wat techno of acid invloeden (om de mensen wat wakker te schudden na de electro ;) ). Nu zit ik dus te twijfelen met welk format we zouden beginnen draaien. Ik heb al met vinyl,cd en digitaal gedraaid. Maar nu wil ik mij zelf eens een deftige installatie zetten. Digitaal spreekt mij wel aan, maar ik vind dat de "skills" dan misschien een beetje verloren gaan.. (en dan heb ik timecode voor niets gekocht).Vinyl had vroeger altijd mijn voorkeur,vooral timecode dan. Maar de laatste tijd begin ik er aan te denken om gewoon met cd's te draaien,timecode of niet.

Graag jullie meningen hierover
Ik denk dat ik in die stijlen voor cdspelers zou gaan ( zonder tijdcode vind ik cooler xD)

Brecht_

Legacy Member
Dubhead zei:
Ik denk dat ik in die stijlen voor cdspelers zou gaan ( zonder tijdcode vind ik cooler xD)

Gwn uit nieuwsgierigheid,maar waarom speciaal cdspelers om electro te draaien? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan