Archief - How to become a DJ !!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Spike

Legacy Member
En wat denken jullie DJ's van de Dj Hercules Console ? Ik hem em gekregen :p Dus kan ik er evengoed een beke op proberen he :D

On-topic :

- Ik hem veel respect voor Dj's ( ale, toch die die er veel tijd, geld en concentratie insteken ) Mixen, scratchen, pitchen,... tis gewoon een kunst op zich !

- Om te voelen of ge DJ wilt of kunt worden, denk ik dat ge toch ook iet of wat van ritmegevoel in u hebt en, zoals ik het zeg, het "voorspellingsgevoel" of "juistetijdgevoel" moet hebbe :D . Wat bedoel ik hiermee ? Probeer eens naar een cafe te gaan met Live-DJ , pakt u een pintje en zet u. Probeer nu te luisteren naar de DJ en probeer te voorspellen wanneer hij mixt, scratcht,... Als het een goeie DJ is, "voelt" hij maten in zijn hoofd en dat moet je ook kunne. Als je bv.( voor de mensen die het begrijpen ) een beatb laat beginnen op een tegentijd kan dit minder mooi uitkomen dan op een gewone tijd. Om dus kort samen te vatten : " Dj's need rithm! "

- Bij het mixen kan je alleen op het einde van een liedje dit liedje laten overgaan naar het volgende met een nauwkeurige mix. Dit moet je zeker kunnen. Als je dit goed onder de knie hebt, kan je beginnen met de FUN! Drijf de spanning op, gebruik je micro, special effects ( PC gebruikers ) "tease" het publiek. Als ik bv. nor D&B fuifke ga, kan ik soms blij worden van de spanning die opgedreven wordt, je voelt je hele lichaam in spanning wachten op dan, jawel, die ene verlossende harde beat, waardoor je hele lichaam losschiet uit een dansende coma en begin je totaal te freaken :D :D Dat gevoel moet je kunnen opwekken !!!

Grtz Spike

BerT

Legacy Member
Ik heb nog nooit zoveel geleerd in 1 uur ...

Terwijl ik dit forum nu toch al dikke maand schaduw .
Deze thread heeft mijn honger naar meer alleen maar verstevigd .
En de duw in de rug gegeven om te beginnen met het sparen voor het gepaste materiaal .

Mijn dank voor deze informatieve thread :)

BerT

Legacy Member
Heb al gemerkt dat ze hier heel behulpzaam zijn .
Equipment keuze is namelijk van enorm belang .
Maar zit beetje met dillema ...

Nu allemaal 2de hands materiaal kopen heel goedkoep maar niet echt hoogaangeschreven .

Of nu direkt degelijk materiaal kopen zodat ik niet na paar maand terug nieuw gerief moet kopen ..

....

Beide heeft voor en na delen ....

TRFluffy

Legacy Member
Ik heb JB Systems High Q D's gekocht en nen Beat4 Mixer

'k merk toch nie veel van "brol" gehalte, schijnt dan die faders kunne beginne kraken na nen tijd, ma nen dj dak ken zegt da da misschien 500 bef voor een faderken is. Hij zei wel da de voorversterkers te zwak zijn voor op fuiven en da ge die kunt laten verluiden en zo... Nuja, kheb da nog nie nodig.

Dunno, ben content van mijn gerief. 'k heb m'n mixer aangesloten op pc, dus neem ik alles wat ik mix op, zodanig dat ik kan evalueren waar ik fout ging.

http://www.snakehouse.be/files/fluffy/DJ_Fluffy_Trance_Mix_-_51_minutes_-_05-03-04.mp3
de mixing zuigt nog hard ma vandaag heb ik betere mix gezet. mja :) Nog veel leren
:D

alleszins ik doe het graag, en beat mixen kan idd wa ontmoedigend zijn, ma 't beterd al.

kben lijk wel beter in m'n 2 dnb vinylkes mixen dan dees trance platen, nuja, da waren 3 liedjes en na paar keer weete welkeen snelst en zo is.

nja, ben een beginnende dj sinds maandag en sinds vrijdag 6 trance plaatjes zodanig dak iets deftigs kan doen al.

Nuja.

Dj Fluffy is in the house!:D

ps: de vorige mixen waren met pc, kzei wel me vinyls ma anders beginne ze te kakken van tis op pc, da kan'k ook ze! dus zei ik maar datted me vinyl was, dan concentreren ze zich op de mix en nie op het feit dat het maar pc is.

Nu gade pas kunne zagen op mijn werk.

Tot volgende mix... deftigen dan...

ComputerVISTA

Legacy Member
eu da van die voorversterkers ik weet niet wat die gast u wijs gemaakt heeft of meschien zat ie zwaar aan de pillen mar das een dik pak bullsh*t

ge moet enkel zien als ge een fuif doet met eigen materiaal dat ge genoeg eindversterking is wel ja de vuiven die jullie zullen doen zullen waarschijnlijk toch niet veel groter zijn dan 100 man (niet denegrerend bedoeld he)

wat wel kan zijn is dat jouw mixertje niet genoeg uitgangs volume kan leveren en dat je zo je amp niet 100% kunt benutten maar dat betwijfel ik ten zeerste

ow jah die jb systems en clonen zijn goed voor binnen huis te spelen maar speel er is elk weekend mee buiten ???? daar is dat niet voor gemaakt want ze roesten op zoals een dafken in de regen. ten 2de zult ge uw krakende faders maar tegenkomen binnen een paar maanden mùaar dat kan je nog steeds oplossen met wat contact olie maar na een tijd zullen ze toch kapot gaan omdat dat allemaal open faders zijn van mindere kwaliteit. daar zal hoogst waarschijnlijk geen durrdere alps of penny en giles fader inzitten leschien zo een panasonic ding dat ze in de behringer dingen ook proppen. die gaan nu eenmaal sneller kapot.

voor een beginner is het meschien wel leuk wat je nu hebt maar wacht tot je eenmaal goed bezig bent je zal al snel niet meer toekomen en een degelijke toonregeling wensen etc ......

zkee

Legacy Member
Originally posted by PunkDudez
Veel sticky is er nie van geworden he :D
we kunnen moeilijk alles in't wilde weg beginnen stickyfien é :)


wees gerust, er zijn de afgelopen dagen een paar schone initiatieven verschenen op dit forum, en ze zullen binnen afzienbare tijd allemaal properkes en per thema opgenomen worden in de guidelines-sticky.

so stick around ;)

Noizz.be

Legacy Member
Originally posted by <Addow>
Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Dave Clarke :p

supersaai om te zien, beregoed om te beluisteren :)

Noizz

zkee

Legacy Member
Originally posted by Noizz.be
Dave Clarke :p

supersaai om te zien, beregoed om te beluisteren :)

Noizz
Dee James (Tijuana, Gent): muziek is, behalve opzwepend, niet echt vernieuwend, maar die pee is zoooo wijs om naar te kijken... maakt altijd weer ne one-manshow van duosets, staan te springen vo zot achter zijn decks, vermassacreert zijn mixer (figuurlijk dan) ... heerlijk om gade te slaan.


om maar es iets anders te zeggen.

Noizz.be

Legacy Member
ge ziet maar, alles kan om een bekende DJ te worden :p

Greetz
Yir Noizz

Or!on.mgc

Legacy Member
Lo

Omdat ik beginnende dj ben (heb voordien gemixed met die dj console van hercules) heb ik nogal wat rondgekeken voor een setje om goe mee van start te gaan.
Na verschillende producten op allerlei websites bekeken te hebben dacht ik toch dat deze set voor beginners/amateur/thuis dj wel geschikt is:

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165

Tzijn dus die 2 Reloop RP-4000 M3D tt's en een Gemini PS-626i mixer.
Gisteren besteld, ik kan haast niet wachten
:)

Khoop dat em gaat meevallen en als het allemaal wat begint te lukken (over een paar jaar ofzo ;) ) dan mogen jullie zeker een (techno)-setje van me verwachten.

Greetz

BerT

Legacy Member
Vind met de draaitafels dat je best voor begin ... beetje bij wijzen van spreken minder quality neemt .
Maar voor mixer.... vind ik persoonlijk dat het ietsje meer mag zijn .



http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11428

Geld gebrek speelt wel grote rol ....
Even niet op mixer letten ...
Wat zijn jullie bemerkingen dan ?

Anoniem07

Legacy Member
Ik vindt het de prijs de moeite waard.
MAAR, ik heb geen ervaring met BELT-TURNTABLES of met DAP TURNTABLES.
Dat mengpaneel en koptelefoon ziet er goed uit om mee te kunne beginnen.

MAAR, het mengpaneel heeft enkel TREBLE en BASS.
Dus dit is eerder denk ik toch voor de beginnende scratcher.
Want ik maak vaak gebruij van de MID - eq ook bij het mixen :p
Ik weet dus niet wat het zal zijn als je techno ofz wilt miwen met da dink, mss toch beter een duurder setje pakke


;)

Arten

Legacy Member
ik heb heel de thread niet gelezen, dus sorry als het er al in staat, maar ik heb een bedenking bij de eerste post: namelijk bij techniek van dj's ...

Jij zegt; een dj is iemand die de beats gelijk zet en zorgt voor een soepel overgangetje ... en dat is nu net het probleem bij alle startende of iets-gevorderde dj's vind ik. Mixen is niet simpelweg de beats gelijk zetten ( ok in het begin is dit al moeilijk genoeg :) ) en k ga niet ontkennen dat het essentieel is :d

maar! daarna moet je de melodie ook weten te mixen, en dit is veel veel veel moeilijker en dat hebben volgens mij ook zeer weinig (niet-professionele) dj's onder de knie ... en dat maakt voor mij een echte dj. Niet gewoon het beatmatchen en de smooth overgangetjes, maar ook de melodie die juist gemengd wordt ( al valt dit voor een groot deelook onder platenkeuze uiteraard ... )


nuja, just my 2 cents
party on

&lt;Addow&gt;

Legacy Member
Originally posted by -=CmX=-
ik heb heel de thread niet gelezen, dus sorry als het er al in staat, maar ik heb een bedenking bij de eerste post: namelijk bij techniek van dj's ...

Jij zegt; een dj is iemand die de beats gelijk zet en zorgt voor een soepel overgangetje ... en dat is nu net het probleem bij alle startende of iets-gevorderde dj's vind ik. Mixen is niet simpelweg de beats gelijk zetten ( ok in het begin is dit al moeilijk genoeg :) ) en k ga niet ontkennen dat het essentieel is :d

maar! daarna moet je de melodie ook weten te mixen, en dit is veel veel veel moeilijker en dat hebben volgens mij ook zeer weinig (niet-professionele) dj's onder de knie ... en dat maakt voor mij een echte dj. Niet gewoon het beatmatchen en de smooth overgangetjes, maar ook de melodie die juist gemengd wordt ( al valt dit voor een groot deelook onder platenkeuze uiteraard ... )


nuja, just my 2 cents
party on

CmX, ik geef je hierin volledig gelijk natuurlijk! Het is zelfs een evidentie waarover je spreekt...maar het blijft een beginner tutorial é?! Ik geef 2 benaderende voorbeelden:

* Je gaat een beginnende html'er ook niet vanaf de eerste dag alle ditjes & datjes van tabellen aanleren, als ie nog niet eens weet wat <b> </b> betekent!

* Je gaat een baby ook niet eerst wijzen op het leren fietsen als ie eerst nog moet lopen é??


Zo is het met het draaien ook...je moet evolueren daarin, begin alvast met beatmatchen, en als je dat beet hebt, zul je vanzelf merken dat de melodie ook op een of andere manier gematcht moet worden!! Iets wat ik in het begin totaal niet doorhad, maar door véél en véél der mee bezig te zijn, wil je je alsmaar specialiseren...


Ik peis dat een dj die een jaar bezig is, deze tutorial ook niet meer zal raadplegen in de zin van "Ahaa, en nu moet ik werken aan m'n melodiematch" ;) you see



Vond het wel een waardige opmerking! Mag zeker in de tut vermeld worden...




Keep it up! :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan