highsk8
Legacy Member
hey allemaal,
ok, eerst en vooral, sorry voor thread #x over hulp bij aankoop gitaar.
Heb al heel veel opgezocht en gedaan en dus niet direct hier gepost.
Om te beginnen maar even een situatieschets:
Ik speel gitaar sinds oktober (op een geleende beginnersgitaar) en ben er wel vrij bezeten door.
Nu word het tijd dat ik eens zelf een gitaar koop.
Ik ben iemand die nooit geld heeft maar door een gelukkig toeval beschik ik over een aardig budget nu en er komt nog eens wat geld vrij ergens in augustus.
Daardoor is het belangerijk dat ik me een zeer langmeegaande gitaar koop want het is niet dat ik binnen 3 jaar even een nieuwe zal kunnen kopen.
op dit moment heb ik 650eur. en in augustus nog eens 500eur.
Ik ben er nog niet uit of ik nu direct al een gitaar of versterker zou kopen of eerst een gitaar (het is echt wel dringend want de andere is onstembaar geworden) en in augustus een versterker (heb een brolversterker al thuis en voor repetities is er één voorzien).
Ik Heb een intressante winkel gevonden in, duistland en ga er donderdag naar toe, spijtig genoeg is dit ook de deadline tegen wanneer ik zal moeten beslissen wat ik koop, want 2* naar daar rijden...
hier even de site: http://www.musicstorekoeln.de
Ik zal al even laten zien wat ik opt oog heb:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_42_G_0_GIT0002256-006/0/0/0/detail/musicstore.html
Is wel een serieuse deal. Moest dit nog eens een gevarieerd geluid hebben en goed in men hand liggen EN de kwaliteit zijn dat behoord naar zijn adviesprijs is dit wel een droomdeal, maar ik heb nergens een review gevonden.
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_42_G_0_GIT0002348-000/0/0/0/detail/musicstore.html
(ook geen review gevonden)
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_42_G_0_GIT0007841-000/0/0/0/detail/musicstore.html
Is niet mijn favo gitaar qua uiterlijk maar de reviews zijn zeer goed en aan die prijs zou ik nog een versterker kunnen kopen.
En ik hou zoizo van het geluid en feal van fender.
Wat zijn jullie gedachten hiervan, want eerlijk gezecht ken ik er niet zoveel van.
mijn voorkeureren van geluid? mja, ik hou van alles en nog wat, maar voor mijn eigen gitaar zou ik liefst wel een wat een organisch en dus niet te digitaal geluid hebben, liever wat warmer, ook geen metaltoestanden, ik hoor dat wel graag maar zal het zelf waarschijnlijk nooit spelen.
Van versterkers heb ik niet zoveel verstand, Liefst een zo goed als mogelijk clean geluid (daarmee bedoel ik niet zo clean als mogelijk) maar er moet geen hele serie effecten inzitten, die zou ik achteraf wel kunnen kopen.
owja, hij moet wel gemakkelijk boven de drum geraken.
ok, dit is een lange post en ben eerlijk gezecht een beetje mijn draad kwijt.
Hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk als ik deze al post en hem achteraf wat verduidelijk.
Ik weet dat ik veel moeite van jullie vraag maar zou echt superdankbaar zijn.
Als er iets is dat ik terug kan doen... (al weet ik niet wat)
Groet
ok, eerst en vooral, sorry voor thread #x over hulp bij aankoop gitaar.
Heb al heel veel opgezocht en gedaan en dus niet direct hier gepost.
Om te beginnen maar even een situatieschets:
Ik speel gitaar sinds oktober (op een geleende beginnersgitaar) en ben er wel vrij bezeten door.
Nu word het tijd dat ik eens zelf een gitaar koop.
Ik ben iemand die nooit geld heeft maar door een gelukkig toeval beschik ik over een aardig budget nu en er komt nog eens wat geld vrij ergens in augustus.
Daardoor is het belangerijk dat ik me een zeer langmeegaande gitaar koop want het is niet dat ik binnen 3 jaar even een nieuwe zal kunnen kopen.
op dit moment heb ik 650eur. en in augustus nog eens 500eur.
Ik ben er nog niet uit of ik nu direct al een gitaar of versterker zou kopen of eerst een gitaar (het is echt wel dringend want de andere is onstembaar geworden) en in augustus een versterker (heb een brolversterker al thuis en voor repetities is er één voorzien).
Ik Heb een intressante winkel gevonden in, duistland en ga er donderdag naar toe, spijtig genoeg is dit ook de deadline tegen wanneer ik zal moeten beslissen wat ik koop, want 2* naar daar rijden...
hier even de site: http://www.musicstorekoeln.de
Ik zal al even laten zien wat ik opt oog heb:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_42_G_0_GIT0002256-006/0/0/0/detail/musicstore.html
Is wel een serieuse deal. Moest dit nog eens een gevarieerd geluid hebben en goed in men hand liggen EN de kwaliteit zijn dat behoord naar zijn adviesprijs is dit wel een droomdeal, maar ik heb nergens een review gevonden.
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_42_G_0_GIT0002348-000/0/0/0/detail/musicstore.html
(ook geen review gevonden)
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/3_42_G_0_GIT0007841-000/0/0/0/detail/musicstore.html
Is niet mijn favo gitaar qua uiterlijk maar de reviews zijn zeer goed en aan die prijs zou ik nog een versterker kunnen kopen.
En ik hou zoizo van het geluid en feal van fender.
Wat zijn jullie gedachten hiervan, want eerlijk gezecht ken ik er niet zoveel van.
mijn voorkeureren van geluid? mja, ik hou van alles en nog wat, maar voor mijn eigen gitaar zou ik liefst wel een wat een organisch en dus niet te digitaal geluid hebben, liever wat warmer, ook geen metaltoestanden, ik hoor dat wel graag maar zal het zelf waarschijnlijk nooit spelen.
Van versterkers heb ik niet zoveel verstand, Liefst een zo goed als mogelijk clean geluid (daarmee bedoel ik niet zo clean als mogelijk) maar er moet geen hele serie effecten inzitten, die zou ik achteraf wel kunnen kopen.
owja, hij moet wel gemakkelijk boven de drum geraken.
ok, dit is een lange post en ben eerlijk gezecht een beetje mijn draad kwijt.
Hopelijk nemen jullie het me niet kwalijk als ik deze al post en hem achteraf wat verduidelijk.
Ik weet dat ik veel moeite van jullie vraag maar zou echt superdankbaar zijn.
Als er iets is dat ik terug kan doen... (al weet ik niet wat)
Groet
.
leuk spel en je krijgt er ook nog eens een gitaar bij