Archief - Muzikanten en DJ's: Oordoppen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oordoppen?


  • Totaal aantal stemmers
    113
  • Opiniepeiling gesloten.

Xavez

Legacy Member
Gebruiken jullie ze? En hoe en wanneer? -> post in de poll (die ik nu seffes pas kan aanmaken, dus reageer nog niet op dit topic van "waar is de poll" etcetera).

Eventuele reactie mag altijd, natuurlijk, erevaringen delen etcetera, linkjes naar verkopers van "aangepaste" oordoppen (je weet wel, aangepast aan het oor in grootte, of bepaalde frequenties die gefilterd worden etcetera).

Wat jullie eventueel daarbuiten nog doen om je geliefde oortjes te beschermen mag natuurlijk ook altijd meegedeeld worden :)


Wat mij betreft: ik gebruikte ze totnogtoe nooit. Na gisteren (eergisteren?) op Body2Body geweest te zijn, is mijn beeld daarover lichtjes veranderd en denk ik dat ik for safety reasons in't vervolg altijd oordoppen ga meenemen. Om te draaien moet ik dat nog eens uitproberen, maar mits een goeie koptelefoon en monitor denk ik dat draaien met (eventueel aangepaste) oordoppen ook mogelijk moet zijn...

BlisteringByte

Legacy Member
nooit ...

ma ik wil er wel zo speciale die alle klote freq filtert ma de ge alles nog perfect hoort enzo..

kost massa's kluiten. en dan heb ik nie :)

spectrious

Legacy Member
IK kan getuigen, draag oordopen. Zonder haalde uw gehoord echt na de kloten. Heb tests laten doen en ik mag in feite niet meer naar gewone muziek luisteren zonder.

T'is echt belangrijk als ge niet doof wilt zijn.

BongZrGooD

Legacy Member
Tof, die reacties van : niet nodig, wat is dat enz...
Al sinds ik muziek speel en geluid doe ga ik halfjaarlijks op controle.
Ik speel al 18 jaar muziek en heb toch een 10 jaar ervaring als geluidstechnicus.
Ik gebruik aangepaste oordopjes, de laatste die ik gekocht heb zijn nu een 6 jaar oud, werken nog perfect en ze hebben €75 gekost.
Als dit teveel geld is om je oren een beetje in orde te houden, dan zij het zo.

Mijn gehoor is nog steeds optimaal, en als je dan ziet hoe slecht het met de jongere generatie gesteld is kwa gehoor...
Mijn gehoor is (dit nu volgens 5 medische centra) 20% beter dan dat van de gemiddelde 22 jarige, en geen dokter die twijfelt over de oorzaak...
Dus aan al diegenen die het "uncool" vinden van oordoppen te gebruiken, doe maar op, je zal mij niet horen lachen binnen een aantal jaren...Maar lachen doe ik, wees maar zeker.
Oordopjes na het optreden of show, als je nog naar andere dj's/groepen gaat kijken na je eigen optreden blijft het geluidsniveau wel hetzelfde, dus zijn die oordopjes even hard nodig.
En trouwens, met goede oordopjes hoor je zelfs beter wat er gebeurt aangezien je oren niet overbelast worden.
Maar ja, ik spreek maar uit 18 jaar ervaring...what do I know...:ironic:

Groetjes,
BongZ

Verivalta

Legacy Member
kheb na gisteravond (Dillinja @ structure beton) mn lesje toch ook wel geleerd , piepend geluid in mn oren en alles klinkt van ver :(

volgend feesje heb ik zoiezo oordopjes bij hoor.. zonder gehoor geen muziek =(

Chimmy

Legacy Member
Ik speel of draai niet maar nu je erover begint, het zou in feite geen slecht idee zijn voor als ik naar een fuif ga ofzo. Het lijkt wel een trend te worden om de muziek zo hard mogelijk te zetten. Erg belachelijk, meer last voor de buren, en zeker de bezoekers (al gaan de meesten natuurlijk ontkennen dat het te hard staat) Ik zou blij zijn als ik op een fuif een rustig met iemand kan babbelen zonder 5 keer opnieuw wablief te moeten zeggen...

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Ik had op maat gemaakt oordoppen met een linaire response en 6db demping.

Pianissimo ER-15 was het typenummer

Kostte mij 150 Euro. Ik ben ze helaas op I Love Techno vorig jaar kwijtgeraakt. Sindsdien ga ik altijd zonder uit, regelmatig kom ik thuis met fluitende oren en dat herinnerd mij eraan dat ik dringend nieuwe moet gaan halen. Maarja,

Ik heb ze laten aanmeten bij ne audicien/opticien in Mol, en die heeft ze laten maken bij INTERSON / PROTAC.

Skeletonlord

Legacy Member
Ik ben doof geboren aan het rechteroor.Geloof me vrij als ik zeg dat oordoppen echt noodzakelijk zijn.Op je 70 merken dat niet alles zo helder meer klinkt,tot daar toe,maar reeds op je 25 is andere koek.

ComputerVISTA

Legacy Member
Ik had speciaal op men oor gemaakte oortjes in zodat er nog altijd een minimum van klank naar binnen kon. Maar niet altijd de volle lading want na 10 jaar zouk men oren graag nog intakt gehouden hebben ;)

1337mr.hanky

Legacy Member
Ga eigenlijk niet zo verschrikkelijk vaak naar fuiven, heb ook nooit last aan men oren nadien, soms wat holle klank een paar minuten ofzo. Maar vindt men gehoor toch wel een van de belangrijkste dingen die er zijn. Zou der eigenlijk wel willen gaan halen als dat niet te duur is. Maar je hoort al bijna niet wat de persoon langs je zegt zonder oordoppen, hoe moet dat dan zijn met. En het staat wel belachelijk als je enigste bent. Als ik ergens zou moeten gaan draaien ooit ga ik dat zeker gebruiken.

[-AoLP-]Linkin

Legacy Member
kheb dan een vraagsje waar kan je dan zulke oordopjes kopen?
Veiligheids redenen :p

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
1337mr.hanky zei:
Maar je hoort al bijna niet wat de persoon langs je zegt zonder oordoppen, hoe moet dat dan zijn met. En het staat wel belachelijk als je enigste bent. Als ik ergens zou moeten gaan draaien ooit ga ik dat zeker gebruiken.

oh ja das keiiiiiii-belachelijk :ironic:

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Sinds ik zo een beetje doof begin te worden draag ik oordoppen ja. :/

Arcko_Drazen

Legacy Member
BongZrGooD zei:
Tof, die reacties van : niet nodig, wat is dat enz...
Al sinds ik muziek speel en geluid doe ga ik halfjaarlijks op controle.
Ik speel al 18 jaar muziek en heb toch een 10 jaar ervaring als geluidstechnicus.
Ik gebruik aangepaste oordopjes, de laatste die ik gekocht heb zijn nu een 6 jaar oud, werken nog perfect en ze hebben €75 gekost.
Als dit teveel geld is om je oren een beetje in orde te houden, dan zij het zo.

Mijn gehoor is nog steeds optimaal, en als je dan ziet hoe slecht het met de jongere generatie gesteld is kwa gehoor...
Mijn gehoor is (dit nu volgens 5 medische centra) 20% beter dan dat van de gemiddelde 22 jarige, en geen dokter die twijfelt over de oorzaak...
Dus aan al diegenen die het "uncool" vinden van oordoppen te gebruiken, doe maar op, je zal mij niet horen lachen binnen een aantal jaren...Maar lachen doe ik, wees maar zeker.
Oordopjes na het optreden of show, als je nog naar andere dj's/groepen gaat kijken na je eigen optreden blijft het geluidsniveau wel hetzelfde, dus zijn die oordopjes even hard nodig.
En trouwens, met goede oordopjes hoor je zelfs beter wat er gebeurt aangezien je oren niet overbelast worden.
Maar ja, ik spreek maar uit 18 jaar ervaring...what do I know...:ironic:

Groetjes,
BongZ
:offtopic:
Iets zegt mij da gij vrij aanvallend overkomt ... :oink:
Bovendien is het niet echt "cool" om zinnen zoals "Maar ja, ik spreek maar uit 18 jaar ervaring...what do I know...:ironic:" uit te slaken als er geen persoonlijke aanval op u gedaan is ... ge kon uw mening ook gewoon formuleren hoor.

/ontopic
Ik heb eigenlijk nog nooit oordopjes gebruikt maar zou daar toch beter eens mee beginnen. Ik let wel op het volume als is aan het draaien/op een fuif/event ben (meer vanachter gaan staan)/ in de wagen muziek luister ...

Ik heb enkel fluitende oren als ik van events zoals ILT kom.

Momenteel zitten mijn oren dicht, maar das door mijn verkoudheid :baard:

AD

1337mr.hanky

Legacy Member
mjah voor iemand die krap bij kas zit is een 100 euro voor oordoppen teveel geld hoor

ComputerVISTA

Legacy Member
100? Ik betaalde voor mijn op oor gemaakte dingen dik tegen de 1000 euro.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan