Archief - Probleem bij opnemen van sets met laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rayne Varga

Legacy Member
Ik heb mij onlangs een laptop aangeschafd en nu zou ik deze natuurlijk willen
gebruiken om mijn eigen sets op te nemen ipv mijn CD-recorder.

Nu had ik al een kabel liggen van de Rec-Out van mijn mengpaneel (Ecler Mac 40V)
naar die CD-recorder. Ik kon hier perfect mee opnemen.
Het geluid piekt maar tot -3dB ongeveer, dus ruimte genoeg om het volume naderhand
nog te verhogen.

Wanneer ik nu een kabel leg van dezelfde Rec-Out naar de line-in van mijn laptop is het
opnamevolume veel te luid. Ik heb bij mijn geluidsinstelling het volume van de line-in al
op minimum gezet, maar dat helpt niet veel.
Ik heb ook al geprobeerd om ipv de Rec-Out de Master2 te proberen, maar dan is het volume
van mijn linkerkanaal luider dan van mijn rechter. Ik heb nog eens gecontroleerd of er
ergens een kabel niet goed aangesloten was, maar alles zat goed vast.

Ik dacht dus dat het aan de line-in van de laptop lag, maar wanneer ik mijn radio aansluit op
mijn laptop kan ik wel opnemen met een deftig volume.

Ik weet dat de meeste mensen hier hun sets rechtstreeks opnemen via de PC dus weet
er misschien iemand raad?

Rayne Varga

Legacy Member
Xavez zei:
en ge sluit uw radio met hetzelfde kabelke aan?

Even uitleggen:

Aan mijn flightcase zit er achteraan een XLR-connector. Deze is verbonden met de Rec-out van mijn mengpaneel.
In die XLR-connector steekt een verloopstuk XLR -> cinch. Daarachter steekt dan weer een kabel van cinch -> jack.
Die is dan aangesloten op mijn laptop.

Als ik via de CD-recorder opneem gebruik ik ook dat verloopstuk XLR -> cinch.
Maar daarachter steekt dan een gewone cinch-kabel.

Als ik opneem via de radio gebruik ik dezelfde cinch -> jack kabel als boven.

TRFluffy

Legacy Member
een laptop is sowieso nie echt geschikt voor sets opnemen

ik ga me een externe geluidskaart kopen om da te verhelpen... mss een idee voor u...

Rayne Varga

Legacy Member
Maar ik vraag me af of een externe geluidskaart in mijn geval wel een oplossing biedt.
Want als ik opneem van de radio werkt alles vlekkeloos.

breez

Legacy Member
ben je zeker dat je je kabel van de rec out niet in de mic-in gestoken hebt?

Rayne Varga

Legacy Member
BrEeZiE zei:
ben je zeker dat je je kabel van de rec out niet in de mic-in gestoken hebt?

100% zeker, want in bij de instellingen van het geluid vink ik ook line-in als opnamekanaal aan
zodat hij alleen van deze bron opneemt.

Dimitri_knt

Legacy Member
Ik had hetzelfde probleem wanneer ik setjes wilde opneme met mijn laptop, ook veel te luid!
Ik heb gewoon een record-prog. gebruikt waar ik het volume van men line-in voldoende mee kan verkleine... . Meestal kunt ge da goed instelle in zo een prog.

khoop da ge der iets mee zijt

grtz

Bontus

Legacy Member
ik heb enkel microfoon ingang en geluiduitgang op men laptop.
Niet geschikt voor sets op te nemen dan?

Rayne Varga

Legacy Member
Dimitri_knt zei:
Ik had hetzelfde probleem wanneer ik setjes wilde opneme met mijn laptop, ook veel te luid!
Ik heb gewoon een record-prog. gebruikt waar ik het volume van men line-in voldoende mee kan verkleine... . Meestal kunt ge da goed instelle in zo een prog.

khoop da ge der iets mee zijt

grtz

Als je nu erbij zou vertellen welk programma, altijd handig ;)
Tot nu toe heb ik geprobeerd met harddiskogg en Sound Forge

ShoveS

Legacy Member
reteiP zei:
ik heb enkel microfoon ingang en geluiduitgang op men laptop.
Niet geschikt voor sets op te nemen dan?
off topic:
na heel veel probere hebk via laptop een aanvaardbare kwaliteit gevonden via mic ingang om op te nemen :]

(kheb geen line in)

Dimitri_knt

Legacy Member
Rayne Varga zei:
Als je nu erbij zou vertellen welk programma, altijd handig ;)
Tot nu toe heb ik geprobeerd met harddiskogg en Sound Forge

Zo zijn er veel simpele programmakes
Ik gebruik digital sound recorder en gaat goed :D
Dan moet ge kieze welke input ge wilt gebruiken en dan kunt ge het volume afregele...

grtz

Bontus

Legacy Member
ShoveS zei:
off topic:
na heel veel probere hebk via laptop een aanvaardbare kwaliteit gevonden via mic ingang om op te nemen :]

(kheb geen line in)
en lukte dat met harddisk ogg, dat is namelijk het enige dat ik heb staan op men laptop?

ShoveS

Legacy Member
dat, mijn beste, zou ik je niet kunnen vertellen
proberen maar !

Dj-Marinus

Legacy Member
als je Laptop heb, sluit je mixer Mic Out aan op je PC MIC IN

Ga dan naar Start --> alle programma's --> Bureau Assecoires --> Entertaiment --> Volume Regeling


Volume Regeling:"
Opties --> Eigenschappen --> Opnemen --> Selecteer MIC
(zorg er wel voor dat je MIC BOOST HEB UitSTAAT) --> Volume van de mic meestal zo laag mogelijk zetten.. Maar daar kom je zelf gauw genoeg achter ;)

Boostuitzetten:
Volume Regeling --> Opties --> Eigenschappen -->Geavanceerde volume regeling --> (Onder mic op Geavanceerd klikken) --> Boost afvinken.


Nu kan je inprincype met elk record programma je setje opnemen. Voorbeelden:

All Sound Recorder
Adobe Audition
Polder Bits

Veel suc6 er mee

breez

Legacy Member
Dj-Marinus zei:
als je Laptop heb, sluit je mixer Mic Out aan op je PC MIC IN

Ga dan naar Start --> alle programma's --> Bureau Assecoires --> Entertaiment --> Volume Regeling


Volume Regeling:"
Opties --> Eigenschappen --> Opnemen --> Selecteer MIC
(zorg er wel voor dat je MIC BOOST HEB UitSTAAT) --> Volume van de mic meestal zo laag mogelijk zetten.. Maar daar kom je zelf gauw genoeg achter ;)

Boostuitzetten:
Volume Regeling --> Opties --> Eigenschappen -->Geavanceerde volume regeling --> (Onder mic op Geavanceerd klikken) --> Boost afvinken.


Nu kan je inprincype met elk record programma je setje opnemen. Voorbeelden:

All Sound Recorder
Adobe Audition
Polder Bits

Veel suc6 er mee

wtf mic out

da ben ik dan toch nog nie tegen gekomen :s
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan