Rayne Varga
Legacy Member
Ik heb mij onlangs een laptop aangeschafd en nu zou ik deze natuurlijk willen
gebruiken om mijn eigen sets op te nemen ipv mijn CD-recorder.
Nu had ik al een kabel liggen van de Rec-Out van mijn mengpaneel (Ecler Mac 40V)
naar die CD-recorder. Ik kon hier perfect mee opnemen.
Het geluid piekt maar tot -3dB ongeveer, dus ruimte genoeg om het volume naderhand
nog te verhogen.
Wanneer ik nu een kabel leg van dezelfde Rec-Out naar de line-in van mijn laptop is het
opnamevolume veel te luid. Ik heb bij mijn geluidsinstelling het volume van de line-in al
op minimum gezet, maar dat helpt niet veel.
Ik heb ook al geprobeerd om ipv de Rec-Out de Master2 te proberen, maar dan is het volume
van mijn linkerkanaal luider dan van mijn rechter. Ik heb nog eens gecontroleerd of er
ergens een kabel niet goed aangesloten was, maar alles zat goed vast.
Ik dacht dus dat het aan de line-in van de laptop lag, maar wanneer ik mijn radio aansluit op
mijn laptop kan ik wel opnemen met een deftig volume.
Ik weet dat de meeste mensen hier hun sets rechtstreeks opnemen via de PC dus weet
er misschien iemand raad?
gebruiken om mijn eigen sets op te nemen ipv mijn CD-recorder.
Nu had ik al een kabel liggen van de Rec-Out van mijn mengpaneel (Ecler Mac 40V)
naar die CD-recorder. Ik kon hier perfect mee opnemen.
Het geluid piekt maar tot -3dB ongeveer, dus ruimte genoeg om het volume naderhand
nog te verhogen.
Wanneer ik nu een kabel leg van dezelfde Rec-Out naar de line-in van mijn laptop is het
opnamevolume veel te luid. Ik heb bij mijn geluidsinstelling het volume van de line-in al
op minimum gezet, maar dat helpt niet veel.
Ik heb ook al geprobeerd om ipv de Rec-Out de Master2 te proberen, maar dan is het volume
van mijn linkerkanaal luider dan van mijn rechter. Ik heb nog eens gecontroleerd of er
ergens een kabel niet goed aangesloten was, maar alles zat goed vast.
Ik dacht dus dat het aan de line-in van de laptop lag, maar wanneer ik mijn radio aansluit op
mijn laptop kan ik wel opnemen met een deftig volume.
Ik weet dat de meeste mensen hier hun sets rechtstreeks opnemen via de PC dus weet
er misschien iemand raad?


