Archief - amsn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[i]cute_

Legacy Member
hello,

kan me hier iemand een directe url geven voor amsn te downloaden voor linux redhat 9.0
kheb al op de site van amsn zelf gekeken een paar ter gedownload maar geen 1 wa werkt :p


thnx

[i]cute_

Legacy Member
[abruptum@telenetPC msn]$ ./amsn
/usr/bin/env: wish: Onbekend bestand of map

dit krijg ik als fout het is pas de 2e keer dat ik op linux redhat 9.0 zit maar vorige keer dat ik erop zat kreeg ik het zonder problemen geinstalleerd, kan iemand aub helpen...

greetz

Tyfius

Legacy Member
ah ma, ge hebt wish ni installed...
wish installen, en trouwens, amsn is availeble als rpm, dus ge kunt da met apt-get of wat red hat ook gebruikt afhalen via shell enzo :)

[i]cute_

Legacy Member
kunde wish downloaden? :p
sorry kkan nie echt veel van linux maar kzou het graag leren
kheb genoeg verstand van hardware,software en windows enzo mor nog nie echt van linux :p kzal is zoeken op google achter wish

Thnx;)

[i]cute_

Legacy Member
keb hier wish gevonden voor linux redhat 8.0 hopelijk werkt het ook op de 9.0 :P

[i]cute_

Legacy Member
hm... vorige keer was dat gelukt zonder die wish :s en kvind bijna nergens iets voor die wish te downloaden o_O

[i]cute_

Legacy Member
kheb de *.bin file kunnen installeren morjah kheb die wish nodig hé pffff :cry:

DaWizard

Legacy Member
leer eerst eens google gebruiken


Q: What do I need to run amsn?
A: Amsn is written in tcl/tk, so you just need a working tcl/tk interpreter,
version 8.3 or later. You can get it at http://tcl.sourceforge.net. The
interpreter is available for linux, windows and macintosh.Some additional
features might require extra programs, or libraries, like the docking icon,
the Display Pictures, or the SSL connection for MSN Protocol 9.

Q: How do I install and run amsn?
A: Just download the amsn-x_xx.tar.gz file. Untar it with the command:
gzip -d amsn-x_xx.tar.gz
tar xvf amsn-x_xx.tar
It will create a msn/ directory, and amsn is installed and ready to run.
To launch it, do:
cd msn
./amsn
or if this doesn't work, try
wish amsn
If wish command doesn't exist, then you don't have tcl/tk correctly installed.
If "wish amsn" works, but "./amsn" doesn't, edit 'amsn' file and set the
correct path to 'wish' in the first line. By default it's set to:
/usr/bin/wish

[i]cute_

Legacy Member
thnx, installeren kan'k wel ze maar die wish :/ kvind het nog nergens op die site, ben pas bezig met linux dusjah, srr :x

Greetz

Tyfius

Legacy Member
oke, ff uitleg

ik ben fedora user, ma kheb me laten vertellen dat redhat ook kan gebruik maken van yum, dus wa doet ge

open uw console

# su
# nano -w /etc/yum.conf

voeg hetvolgende toe vanonder in de file:
Code:
[DAG]
name=DAG rpms
baseurl=http://apt.sw.be/redhat/9/en/i386/dag/

en dan doede

#yum install amsn

en dan gaat die mooi alles voor u opzoeken en moede maar yes doen

[i]cute_

Legacy Member
Tyfius zei:
oke, ff uitleg

ik ben fedora user, ma kheb me laten vertellen dat redhat ook kan gebruik maken van yum, dus wa doet ge

open uw console

# su
# nano -w /etc/yum.conf

voeg hetvolgende toe vanonder in de file:
Code:
[DAG]
name=DAG rpms
baseurl=http://apt.sw.be/redhat/9/en/i386/dag/

en dan doede

#yum install amsn

en dan gaat die mooi alles voor u opzoeken en moede maar yes doen


thnx dude, alleen 1 probleemke

bash: nano: command not found

:p

[i]cute_

Legacy Member
en kwil nie trug windows installeren...
en kkrijg die amsn nie aan te praat pff

[i]cute_

Legacy Member
ben dus al van 20u aant zoeken naar een oplossing het is nu 00:00u :) nog altijd nix gevonden

[i]cute_

Legacy Member
mjah dan mor trug winblows installen he kheb miljarde forums afgegaan...
overal mor bezig van die tcl/tk's kheb da allemaal al gedaan *geeuw*

PC_Freak

Legacy Member
[offtopic]5 replies na elkaar zijn niet nodig, gebruik de edit-knop (en heb geduld)![/offtopic]

On-topic dan: installeer eerst eens enkele rpm's voor tcl/tk. Indien je redhat gebruikt zoek je maar eens hier. Installeer de goede rpm voor 'tcl' (niet tclx) en 'tk'. Daarna zou amsn moeten werken.

Oh ja, Redhat is een verouderd iets, in de veronderstelling dat je niet de betaalde enterprise editie gebruikt. Upgraden is hoogst aanbevolen.

[i]cute_

Legacy Member
gaim staat standaard in linux redhat maar daar kan ik me niet aanmelden met een e-mail adres alleen met een icq naam ofzo?
en met die rpm bestanden moet ge eerst in terminal gzip doen endan kunt ge het ook veranderen naar een tar endan extracten naar een directory khad dat daarstrax kunnen doen maar weet niet meer hoe ben nog maar 'beginner' in linux daarom dat ik met redhat begin ;) dus kan me iemand helpen voor die rpm's ook?

*edit* kzit hier al van 19u20 te zoeken ofzo :sad:
en nog nix gevonden... en die rpm gzippen lukt wel maar dan moet ge ze weer uitpakken endan gebeurt der nix kunt ge die rpm's nie in een tar file zetten en langs daar openen en unpacken in een map?
:sad:

*edit2*
kheb nu ook al kopate geprobeerd en daar krijg ik ook een error
checking for style of include used by make... GNU
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.

*edit3* nu ook al gaim geprobeerd ook al error :/

checking whether make sets $(MAKE)... yes
checking for sed... /bin/sed
checking for gcc... no
checking for cc... no
checking for cc... no
checking for cl... no
configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH
See `config.log' for more details.

*edit4* ook al proberen de rpm van amsn te installen en ook al nen error djeez ;x

error: amsn_0.94-1.1.fc3.rf_i386.rpm: V3 DSA signature: BAD, key ID 6b8d79e6
error: amsn_0.94-1.1.fc3.rf_i386.rpm cannot be installed

pfff kben gaan slapen tis nu al 4u15 en kzit al van 19u30 te zoeken achter nen msn daarvoor
:sleep:

thnx
Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan