MONKEY(*.APE) is een formaat om muziek te coderen zonder dat er zich verlies van data voordoet, zogenaamde lossless compression, een ape-bestand pakt zowat de helft in van een wav-bestand.
Het beste programma om muziek te converteren is naar mijn weten nog altijd
CDex
Dit is een open source programma!