Archief - AVG - is het kapot?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fromzon

Legacy Member
Windows XP:

Ik gebruik sinds 2003 AVG op elke PC die ik installeer en ik heb er nog nooit problemen mee gehad... tot ik 4 weken geleden na een format-C de nieuwste AVG versie installeerde.

AVG was als een gek mijn harde schijf aan het lezen, waardoor ik mijn PC maar half kan gebruiken ( heel traag, maar wel geen CPU belasting door AVG )

"een scan" denk ik dan, maar in het AVG-programma stond er nergens dat hij aan het scannen is. Ik ben er vanuit gegaan dat het een bug was en heb het eraf gesmeten en vandaag ( = een maand later) opnieuw geprobeerd...

Zelfde probleem: de harde schijf wordt overbelast en nergens wordt er aangegeven dat AVG aan het scannen is. Ik kan in het panel gewoon klikken op "scan computer" om een scan te starten.

Dit soort gedrag heb ik nog nooit meegemaakt bij AVG, de enige momenten dat ik iets van AVG voelde was als ik werkelijk aan het scannen was, maar momenteel staat er geen enkele scan ingesteld en hij geeft ook niet aan dat hij aan het scannen is, maar als ik zo'n process-tool run op mijn systeem dan zie ik dat AVG elk bestandje aan het scannen is.

Ik heb er echt geen idee van wat het probleem is. Weet er iemand hoe dit komt? Ik was indertijd overgegaan op AVG omdat het zo soepel draaide en nooit onnodig de hele schijf scande, en nu is het net datgene aan het doen wat ik dus niet wil bij een antivirus.


EDIT: Op het AVG forum heb ik posts gevonden van users met eenzelfde probleem, en allemaal daterend van November. Dus het is een "bekend" probleem en nu op 22 december is het nog niet opgelost door AVG blijkbaar... Dus ja, dan zal ik maar stoppen met AVG te gebruiken zeker.
Schandalig dat dit na meer dan een maand nog niet opgelost is en de moderators op dat AVG-forum doen alsof het aan de gebruikers ligt.

Nielsvds

Legacy Member
Zijn het altijd dezelfde bestanden die gescand worden? Zoja, dan kan je deze bij de uitzonderingen zetten zodat deze niet gescand worden. Wat ook kan is dat er in AVG via een update is bijgekomen die een index aanmaakt van je harde schijf of bij volgende scans enkel maar wijzigingen te scannen. Dat kan ook een voortdurende schijfactiviteit veroorzaken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan