Killertweety
Legacy Member
De laatste tijd (eigenlijk al een hele tijd) doen zich heel af en toe (zeker niet dagelijks) vreemde gebeurteniseen voor in WindowsXP SP3 ... .
Soms gebeurt het dat de internetverbinding plost wegvalt; achteraan mij PC zie ik nog wel de lichtjes flikkeren aan de ethernetpoort ... . Dit gebeurt echter heel zelden en 95 % van de dagen kan er uren aan één stuk op internet gewerkt worden.
Lastiger vind ik foutmeldingen, daarnet nog plots (na wegvallen internet) ineens verschillende foutmeldingen die de kop opstaken ..., telkens met de uitleg ' ... niet juist initialiseren' ... , zoals
dumprep.exe, nwiz.exe, rundl32.exe (met vermelding 'ongeldig beeld'), gewoon rundll32.exe en nog een 'windows toepassingsfout' als toetje.
Ook heel raar is, en dit gebeurde tijdens het typen van dit bericht nota bene, dat ik ineens typ en niet verder meer typ ... ik moet eerst terug met mijn muis in dit explorervenster klikken ...
?!
Tijdens Fallout 3 'spingt' mijn game soms plots naar mijn desktop; het game crashed dus niet want ik hoor de nog op de achtergrond en ik kan het aanklikken onderaan mijn scherm, maar als ik erop klik wordt het niet 'geactiveerd'. Ook via taakbeheer kan ik het niet activeren, sluiten dus is de boodschap en opnieuw starten. Soms kan ik het wél heractiveren (zo één keer op 3) en kan ik netjes voortspelen ... .
Tijd om eens een formatje en clean install te doen, of is hier meer aan de hand?
PS: Hardwarematig is alles OK denk ik (heb dit PC'tje al heel wat gestresstest en alle pic-bello: temperaturen blijven netjes binnen de limiet, PC crashed niet ofzo (ook tijdens zwaar gamen niet, memtest 15 uren laten lopen: 0 errors) dus ik denk dat dit in het softwareforum thuis hoort.
Soms gebeurt het dat de internetverbinding plost wegvalt; achteraan mij PC zie ik nog wel de lichtjes flikkeren aan de ethernetpoort ... . Dit gebeurt echter heel zelden en 95 % van de dagen kan er uren aan één stuk op internet gewerkt worden.
Lastiger vind ik foutmeldingen, daarnet nog plots (na wegvallen internet) ineens verschillende foutmeldingen die de kop opstaken ..., telkens met de uitleg ' ... niet juist initialiseren' ... , zoals
dumprep.exe, nwiz.exe, rundl32.exe (met vermelding 'ongeldig beeld'), gewoon rundll32.exe en nog een 'windows toepassingsfout' als toetje.
Ook heel raar is, en dit gebeurde tijdens het typen van dit bericht nota bene, dat ik ineens typ en niet verder meer typ ... ik moet eerst terug met mijn muis in dit explorervenster klikken ...
?!Tijdens Fallout 3 'spingt' mijn game soms plots naar mijn desktop; het game crashed dus niet want ik hoor de nog op de achtergrond en ik kan het aanklikken onderaan mijn scherm, maar als ik erop klik wordt het niet 'geactiveerd'. Ook via taakbeheer kan ik het niet activeren, sluiten dus is de boodschap en opnieuw starten. Soms kan ik het wél heractiveren (zo één keer op 3) en kan ik netjes voortspelen ... .
Tijd om eens een formatje en clean install te doen, of is hier meer aan de hand?
PS: Hardwarematig is alles OK denk ik (heb dit PC'tje al heel wat gestresstest en alle pic-bello: temperaturen blijven netjes binnen de limiet, PC crashed niet ofzo (ook tijdens zwaar gamen niet, memtest 15 uren laten lopen: 0 errors) dus ik denk dat dit in het softwareforum thuis hoort.