Archief - Beste Windows?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Laatste tijd veel problemen met m'n Windows (XP Pro SP2 integrated).
Binnenkort dus maar es ne format doen maar dan wil ik er wel de beste windows-versie opzetten.
Voor welke versie zou ik dan gaan?

NT?
95?
98?
2000?
ME?
XP home?
XP Pro?
...

En met welke Service Packs?

Of is een trial-versie van Longhorn al beter dan één van de released versies?

Momenteel denk ik aan Windows XP Pro SP1...

flov007

Legacy Member
ik vind win XP pro SP2 toch het beste, gewoon zien da ge al die miserie af zet da microsoft erop zet zodat noobs nix mis zoude kunne doen... :)

en dieje longhorn suckt nog omda die nog ni af is + er zijn nog ni genoeg drivers voor

i386dx

Legacy Member
2000 pro met SP4.

95/98/ME vallen al uit de boot; die zijn gemaakt op de 9x-kernel en is nu niet direct stabiel.
NT 4.0 is wel stabiel, maar nogal verouderd (geen DirectX ondersteuning enzo, dus niet echt handig als je al eens een spelletje speelt)
XP: moet ik persoonlijk nie van weten; mee die teletubbie kleurkes enzo (ge kunt da wel allemaal afzetten enzo, ma toch)

breez

Legacy Member
XP en 2000 zijn zonder twijfel de stabielste windows OS'en

XP is goed als je een snelle pc hebt met veel ram

2000 is overal goed ;)

Kurrado

Legacy Member
i386dx zei:
2000 pro met SP4.

95/98/ME vallen al uit de boot; die zijn gemaakt op de 9x-kernel en is nu niet direct stabiel.
NT 4.0 is wel stabiel, maar nogal verouderd (geen DirectX ondersteuning enzo, dus niet echt handig als je al eens een spelletje speelt)
XP: moet ik persoonlijk nie van weten; mee die teletubbie kleurkes enzo (ge kunt da wel allemaal afzetten enzo, ma toch)

ABSOLUUT ! Windows 2000 is dé beste die er is
(Windows 2000 = Windows XP zonder show en veel systeemverbruik)

Kurrado

Legacy Member
Tot en met 400 MHZ met 128 MB RAM
==> Windows 98 SE

Vanaf 400 MHZ met 128 MB RAM (Liefst min. 192 MB RAM)
==> Windows 2000

Vanaf 1,2 GHZ met 384 MB RAM
==> Windows XP

Dit is uit eigen ervaring opgesteld. De systeemvereisten die Microsoft opgeeft, is het absolute minimum. Wil je dat je pc nog snel blijft in alle applicaties, kan je deze AANGEPASTE SYSTEEMVEREISTEN volgen.

nTFs

Legacy Member
XP Pro SP1 en XP Pro SP2 heb ik veel gedraaid en ben van allebei tevreden.
Win2k/SP4 is zeker een te overwegen optie.

Jimmy T. Turtle

Legacy Member
Win2k + service pack 4 is beste qua stabiliteit/performance

(naar mijn bescheiden mening)

^^VooDoo^^

Legacy Member
Heb half jaar Win2000 gebruikt met SP4.
Sinds gisteren terug XP home met SP2. Werkt voor mij VELE vlotter, en aangenamer.

Bubbling Zombie

Legacy Member
XP pro met SP2, beetje getweakereerd natuurlijk (veel services afzetten, ewa rommel deraf flikkeren, ... )

Kurrado

Legacy Member
Exit zei:
2K zonder sp's ....

Zonder SP's is die inderdaad pijlsnel, maar je hebt ze wel nodig :s

Zo vragen programmas als Acrobat Reader minstens Service Pack 2 :s

En je moet ook wel alternatieven in huis hebben om je PC beveiligd te houden... En btw, bezitten de Service Packs ook geen extra support voor hardware, of is DirectX 9.0c in principe genoeg ?

Nullius

Legacy Member
Er draait hier thuis WinXP op een P3 800mhz en 128mb ram.
Voor internetgebruik en ander desktop-gebruik is da echt te doen zenne.
Vrij stabiel en nog vrij vlot eigenlijk.

nTFs

Legacy Member
redelijk onzinnig om geen SP's te installeren.
het kan de stabiliteit/veiligheid/compatibiliteit alleen maar verbeteren.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
nTFs zei:
redelijk onzinnig om geen SP's te installeren.
het kan de stabiliteit/veiligheid/compatibiliteit alleen maar verbeteren.
Of ie kan ook vol met bugs zitten zodat je beter af bent zonder...

nTFs

Legacy Member
Toch altijd Windows versies gedraaid met serice packs en nooit problemen gehad maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.

kristofke_1

Legacy Member
Dit mag dan wel een veel gestelde vraag zijn maar kom: als je SP2 installeerd hebben sommigten er probs met hebben en andere niet, nu ik heb het nog niet geinstalleerd vanwege de kritiek erop en aangezien ik niet alleen deze computer gebruik wil ik geen overbodige risico's nemen, is het ondertussen nu veilig om SP2 te installeren (qua compatibiliteit enzo) ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan