Archief - chipset drivers

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

deven

Legacy Member
heb windows 7 erop staan, maar krijg soms foutmelding van explorer reageert niet ( dit had ik met vista ook trouwens ) en bij xp vroeger nooit gehad.

Nu mijn vraag, welke chipset drivers moet ik installeren of doe ik best bios update....

Asus P5B-e

Exit

Legacy Member
welke chipset drivers => die voor dat mobo uiteraard, chipset voor ander mobo gaat niet veel doen natuurlijk.

deven

Legacy Member
ja kheb nu die van site afgehaald en erop gezet se.

Nu heb ik ook voor als ik pc afsluit neem, dat windows wel afsluit enzo, maar dat pc blijft draaien, aan wat kan dit liggen?

ook aan die chipset ?

ga dadelijk herstarten

deven

Legacy Member
Dat heeft dus al niks uitgehaald. pc blijft nog gewoon verder draaien terwijl hij allesheeft afgesloten

@ exit, ik zet dit er ook even bij.

https://www.beyondgaming.be/archive/hardware.21/problemen-ram-geheugen.678130

Weet niet meer wat doen :s

voor bios flash, staat er nergens bij dat windows 7 erbij is. allemaal tot en met vista 64bit.

nu is dat flashen via diskette en dan in bios naar flash tab. gaan enzo?

nog nooit gedaan feitelijk ( flashen van in windows al wel, maar omdat er nergens 7 bijstaat durf ik van in windows niet deze keer. )

Exit

Legacy Member
welk mobo? (staat niet in uw sig, wel al de rest)
in bios is er bij de meeste mobo's een optie (ezflash bvb) die toelaat om te flashen en usb stick te gebruiken.

flashen via diskette is booten van diskette in dos en dan flash starten.

deven

Legacy Member
Exit zei:
welk mobo? (staat niet in uw sig, wel al de rest)
in bios is er bij de meeste mobo's een optie (ezflash bvb) die toelaat om te flashen en usb stick te gebruiken.

flashen via diskette is booten van diskette in dos en dan flash starten.

Heb net gevonden dat er nog velen zijn met aflsuit probleem zoals ik nu heb ( asus P5B-E )

men zegt firewire uitschakelen in bios.

daar ik dit niet gebruik, ga ik dat al eens proberen.

Nu dat geheugen probleem nog, of kan dit verholpen worden door flash ?

Heb deze afgehaald van site net P5B-E-ASUS-1807

ff die firewire al checken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan