Archief - Cursor automatisch veranderd! Virus?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

farlopa

Legacy Member
Toen ik vannacht thuis kwam was mijn muiscursor veranderd. Gelijk welke andere cursor ik selecteerde, hij bleef op deze staan.

Het leek op:

|\
|\
|\
|\
|\

maar dan kleiner.

Bij bepaalde handelingen veranderde cursor in:

_
/|_|\
/|_|\
/|_|\
/|_|\

maar dus ook kleiner en aan elkaar verbonden.

Buiten ikzelf zit er nooit niemand op deze pc.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door de computer een volledig te laten scannen met AVG en spybot S&D. Alleen vergeten een log te vragen ofzo bij AVG en weet dus niet of het iets gevonden had...

Iemand die dit herkent en weet waaraan het lag/ligt?

Mijn OS is Win7 Ultimate 64bit NL

Verder heb ik totaal geen problemen met mijn pc.

Jenthe

Legacy Member
Misschien een progje dat je onlangs installeerde? Als het nog gebeurt kan je via rechtermuisklik => personalisize => change mous pointers eens kijken of alles staat zoals het moet staan ;)

Exit

Legacy Member
eerder een progs/game waarvan de cursors in het geheugen blijven plakken zijn
kan ook virus/spyware geweest zijn

check avg voor de log/quarantaine map eens dan

farlopa

Legacy Member
Jenthe zei:
Misschien een progje dat je onlangs installeerde? Als het nog gebeurt kan je via rechtermuisklik => personalisize => change mous pointers eens kijken of alles staat zoals het moet staan ;)

Gelijk welke mouse pointer ik selecteerde, het bleef dezelfde... Maar dat stond er al :p
Onlangs geïnstalleerd:
Google earth
DIRT2

Verder niks de laatste weken.

Verder ben ik niet iemand die zomaar progs test, dingen die ik niet vertrouw zal ik eerder eerst in VMware proberen... Not a leek you know. ;) Maar zoiets heb ik nog nooit gezien, nochtans al veel gezien :lol:


Exit zei:
eerder een progs/game waarvan de cursors in het geheugen blijven plakken zijn
kan ook virus/spyware geweest zijn

check avg voor de log/quarantaine map eens dan

PC stond gewoon aan en toen ik vertrok was er niks aan de hand... Weet niet echt waar ik die log moet vinden, in de quarantaine map?

Buiten een aantal tracking cookies met AVG en the usual 40tal "problemen" die spybot s&d blijkt er echt niks op m'n pc te staan dat kwaad kan. Toch blijf ik nieuwsgierig wat het geweest is... :oink:

Exit

Legacy Member
de avg quarantaine map openen om te zien wat er inzit (is bij gekomen)
zie avg (menu opties ergens)

elke scan van spybot leverd items op?
als ge 2x na elkaar scant ook?
scan anders eens met malwarebytes

farlopa

Legacy Member
Exit zei:
de avg quarantaine map openen om te zien wat er inzit (is bij gekomen)
zie avg (menu opties ergens)

elke scan van spybot leverd items op?
als ge 2x na elkaar scant ook?
scan anders eens met malwarebytes

Nee, niet elke scan levert iets op. Maar meestal heb ik er wel zo'n 42-43 om de zoveel dagen... Zonder op risicosites te surfen of wat dan ook... Mja is al altijd zo geweest, was heel vroeger met adware ook zo dat er altijd wel "iets" gevonden werd. Dus hecht ik daar weinig belang aan.

Sedert deze morgen is er een tracking cookie bijgekomen in quarantaine van avg, maar dat is alles. Van de scan van vannacht staat er niks in.

Zal die malwarebytes eens bekijken.

EDIT: Formatteren werd de oplossing nadat de cursor opnieuw raar begon te doen. Tenslotte houdt formatteren nog weinig in met Windows 7. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan