Archief - diskette drive verdwenen help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wezzy

Legacy Member
Ok mijn diskette drive is ineens weg (weet nie hoe lang al check da nooit) ma ze stond er in begin wel

dus als ik diskette in pc steek kannik nie naar

C: dan diskette klikken want da staat daar niemeer

de c (harde schijf) en d(dvd dinges) staat er nog

hoe kan ik dat etrug zetten aub :unsure: :help:

PC_Freak@Linux

Legacy Member
Kijk eerst eens of de diskettedrive buiten windows het wel doet (door bijvoorbeeld op te starten van een opstartdiskette)
als dat al niet lukt zit het niet in windows maar wel in de diskettedrive.

Kijk daarna eens in de hardwarelijst of het diskettestation er nog staat.
Als het er niet staat weet je ineens waarom het niet in explorer te zien is.
als er een uitroepteken bijstaat dan weet je ook ineens waarom.
Als hij gewoon in de lijst staat kun je eens proberen het stuurprogramma opnieuw te installeren.

zeroi

Legacy Member
ik heb zoiets met de pc van men ouders (p3). Nu blijkt het verholpen te zijn (niet zeker, en weet ook niet hoe :eek: ).
Je gaat naar configuratiescherm
hardware
diskettedrive zoeken
eigenschappen
verwijderen
nieuwe hardware
installeert van zichzelf mbv windows
pc opnieuw opstarten
en ze is terug

Maar dit bleef maar voorvallen, maar is nu der altijd denk ik :eek: .

wezzy

Legacy Member
waar ergens in hardware zoek ik achetr diskettedrive?

kan iemand in noob taal uitleggen wa ik zou moeten doen versta er niks van :)

dus...klik op dit....dan zie je dat....klik dan op dat (zonen uitleg aub)

heb winxp

"Kijk daarna eens in de hardwarelijst of het diskettestation er nog staat.
Als het er niet staat weet je ineens waarom het niet in explorer te zien is.
als er een uitroepteken bijstaat dan weet je ook ineens waarom.
Als hij gewoon in de lijst staat kun je eens proberen het stuurprogramma opnieuw te installeren."

waar vind ik hardwarelijst?

zero cool waar ergens in "hardware" kan ik diskettedrive zoeken?

help this noob....hmmm damn pc's tis altij wel iet pfff :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan