Archief - DVD lezen lukt niet meer

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pipopower

Legacy Member
Mijn dvd-lezer op mijn pc kan geen echte dvd's lezen.
Als ik een originele dvd in mijn pc steek dan ziet hij dat niet, maar als ik een gekopieerde erin steekt dan ziet hem dat wel.
Heeft der iemand een oplossing???

]GoW[Hermes

Legacy Member
zou eht misschien iets te maken kunnen hebben met de areacodes van de dvd, heb je die dvd in België gekocht? anders zou ik het niet weten.

st3ph3n

Legacy Member
* Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer
* Verwijder de IDE ATA/ATAPI-controller waaraan uw dvd-lezer hangt
* Verwijder de dvd-lezer zelf ook
* Herstart de pc

Hierna zal Windows die opnieuw detecteren en installeren. Hopelijk lost dat het probleem op.

Steven

PS: Welk OS + evt. Service Packs ?

pipopower

Legacy Member
Windows me Millenium Edition / geen service packs.
BTW: het is een pc van Packard Bell, maakt dat veel verschil?
Is er geen andere manier dan mijn dvd-lezer eruit te halen en dan weer erin?
All de dvd's zijn zone 2, ze komen allemaal uit de winkel en omdat ik momenteel geen aparte dvd-lezer voor mijn tv heb moet ik dat wel via de pc doen.

st3ph3n

Legacy Member
Verwijderen uit apparaatbeheer wil zeggen: rechtermuisklik op dat item (in Apparaatbeheer) -> "Installatie ongedaan maken"

Je moet die hardware dus niet écht loskoppelen.

Steven

// EDIT: Voor WinME is het ongeveer hetzelfde: die items selecteren in Apparaatbeheer en dan op de DEL-toets (of 'Verwijderen'). Doe dit zowel voor de drive als voor de controller en herstart de pc.

st3ph3n

Legacy Member
Dat kan verschillen van pc tot pc. Maar probeer anders eens alleen die drive te verwijderen en herstarten.

Heb je soms programma's als Daemon Tools draaien ?

Steven

pipopower

Legacy Member
Momenteel heb k Daemon Tool ni geinstalleerd.
Ik heb dat al gedaan met alleen de drive en wanneer k min pc herstart dan vraagt hem mij dus niks over ne nieuwe component of zo, heb dat dan handmatig gedaan ma lukte dan ook weer niet.

st3ph3n

Legacy Member
Probeer toch eens uit te vissen aan welke IDE-controller uw drive hangt (meestal is dat Secondary Controller). Dat kan je onder andere zien in de BIOS.

Heeft de lezer het probleem al vanaf het begin gehad ?

Steven

pipopower

Legacy Member
Nee, pas onlangs zag ik dat hem geen originele dvd's meer kon lezen, gekopieerde wel.

pipopower

Legacy Member
Ze staan allemaal op "AUTO" en kon er dus ook niet achter komen wat wat is

st3ph3n

Legacy Member
Oke, maar dan kan je dat nog steeds zien in de POST (Power on Self Test). Maar ik vermoed dat het de Secondary IDE Controller zal zijn. Verwijder die dus eens uit Apparaatbeheer en herstart de pc.

Weet je misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn ? Iets dat je onlangs geïnstalleerd of gewijzigd hebt ?

Steven

pipopower

Legacy Member
Het enige wat ik onlangs geinstalleerd heb en dat dat iets zou kunne gedaan hebben is de Divx K-Lite Codec Pack.

GhO$T

Legacy Member
ken je niemand die zelf wat kan werken aan hardware en eventueel zijn dvd efkes bij u er kan insteken?

Want mss scheelt er toch iets met die drive hé, heb hier ook al cd writer gehad die sommige schijfkes niemeer kon lezen en andere dan weer wel, het ding was gewoon defect. Hoewel het redelijk vreemd is dat hij dan wel nog kopies kan spele en de originelen niet :crazy: , omgekeerd zou nog logisch kunnen zijn...

je kan anders altijd proberen van es alle codecs van uw pc te smijten en dan uw dvd + de software ervoor ook helemaal opnieuw installeren, je weet nooit natuurlijk (dvd eerst verwijderen op manier die hier al uitgelegd is...)

pipopower

Legacy Member
Oké, ga dat allemaal eens proberen, ma zen wel ne beke bang om da allemaal te doen want heb ne pc van Packard Bell met ne cd-rw en ne dvd-lezer en zoals ge wss al weet isda klotig zo'n merk pc. durf ni teveel aan die dingskes raken van de drives
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan