[HBV]-=Tornado=-
Legacy Member
Hallo,
Ik moet enkele gegevens verwerken voor mijn school. Deze gegevens komen van enquêtes. Ik vroeg mij af of het volgende mogelijk is.
Stel je hebt een vraag:
in Cel A1 staat een vraag.
In cel A2,A3,A4 staan de antwoorden onder de vorm van een cijfer.
Bv op vraag 1(A1) hebben 4 personen goed genatwoord (in cel A2) en in 5 personen slecht (A3).
Het zou gemakkelijk zijn dat wanneer ik de gegevens wil aanvullen ik gewoon 1 moet typen.
Dus stel: in cel A2 staat al het getal 5. Om aan te tonen dat nog iemand dit antwoord heeft gegeven zou ik van die 5 een 6 moeten maken. Is het niet mogelijk om gewoon een 1 in te voeren en dat in die cel dat automatisch 1 wordt opgeteld?
Het lijkt moeilijk maar tis eigenlijk eenvoudig
(gewoon moeilijk om uit te leggen).
Al bedankt!
Ik moet enkele gegevens verwerken voor mijn school. Deze gegevens komen van enquêtes. Ik vroeg mij af of het volgende mogelijk is.
Stel je hebt een vraag:
in Cel A1 staat een vraag.
In cel A2,A3,A4 staan de antwoorden onder de vorm van een cijfer.
Bv op vraag 1(A1) hebben 4 personen goed genatwoord (in cel A2) en in 5 personen slecht (A3).
Het zou gemakkelijk zijn dat wanneer ik de gegevens wil aanvullen ik gewoon 1 moet typen.
Dus stel: in cel A2 staat al het getal 5. Om aan te tonen dat nog iemand dit antwoord heeft gegeven zou ik van die 5 een 6 moeten maken. Is het niet mogelijk om gewoon een 1 in te voeren en dat in die cel dat automatisch 1 wordt opgeteld?
Het lijkt moeilijk maar tis eigenlijk eenvoudig
(gewoon moeilijk om uit te leggen).Al bedankt!