Archief - Geen internetverbinding (geel uitroepteken)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

peter

Legacy Member
Hallo, ik heb een dlink dir 655 router rechtstreeks op de modem aangesloten .Van daaruit gaat via de lanpoort van de router een kabel naar een poort van een switch .En van de switch gaat een kabel naar mijn pc. Het heeft altijd gegaan en nu niet meer.
Er zijn geen uitroeptekens in het cofiguratiescherm/apparaatbeheer maar ik krijg een geel driehoekje rechtsonder in de taakbalk wat aangeeft dat er geen internetverbinding is. Ik gebruik de router ook als draadloze router wat geen problemen levert met mijn laptop
Alle instellingen van ip en dns staat op automatisch. Is er iets aan de instellingen of zou het toch hardware matig zijn. Kabeltjes die niet goed zijn aangesloten... Ik dank u voor uw hulp.

Exit

Legacy Member
uitroepteken wilt iet zeggen dat er geen verbinding is maar dat hij geen 'goed' ip krijgt en dan zelf een ip kiest (169.254.x.x) en met de melding dat er enkel lokaal netwerk is.
eens netwerkkabel uittrekken uit pc en terug insteken

een internet security program geinstalleerd?

peter

Legacy Member
Alleen avg virusscanner en een windowsfirewall. Is dit nodig om internet te laten werken?

MiniJeffrey

Legacy Member
No offense, maar ga mee met uw tijd! Windows XP gebruiken is na 10 jaar niet meer verantwoord te noemen. Schakel over naar Windows 7, die is imo minstens even stabiel, performant en veel veiliger dan XP...

Windows XP geeft je idd bvb noppes informatie over die fout, in Windows Vista en later zal Windows bijna volledig automatisch je probleem onderzoeken en proberen te fixen. Indien het probleem bij je router/modem ligt zal hij dit ook zeggen.

tot zover de reclamespam! :p

Exit

Legacy Member
en reclame spam is niet toegestaan he ...
ik zelf zit bvb nog met 2000 ....

zet firewal eens af en test eens (netwerk uit en inschakelen)
post eventueel eens een hijackthis logje

peter

Legacy Member
Kan het zijn dat ik teveel kabels in mijn switch heb steken. Ik heb een aantal kabels erin zitten maar de pc's waaraan die normaal verbonden zijn, zijn losgekoppeld...
Als ik thuiskom eens checken...

Exit

Legacy Member
er is ook een router dus die deelt ip's uit dus teveel kabels gaat het zeker niet liggen.
al steekt ge er 100 kabels in

peter

Legacy Member
Het is opgelost ik kan internetten. Mijn broer heeft een pc losgekoppeld en daarbij ook de ethernetkabel. Hij heeft die samen met het andere uiteinde van de kabel in de switch gestoken. Dus één uiteinde op één poort en het ander uiteinde op de poort ernaast en blijkbaar was dat hetgene wat alles blokkeerde... Stom...

Exit

Legacy Member
maw een lus gemaakt nu op de switch ... dat zal wel niet het probleem/oorzaak/oplossing geweest zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan