Archief - Geen IP-adres te krijgen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DarkSensei

Legacy Member
Ik heb gisteravond mijn nieuwe pc in mekaar gestoken. Alles werkt, behalve internet (Telenet kabel). Ik krijg namelijk geen IP-adres toegekend. De on-board LAN lijkt toch te werken en ook Windows XP zegt dat mijn LAN-verbinding goed ingesteld is. Maar als ik in het statusschermpje van die verbinding op 'Herstellen' klik, krijg ik 'Het IP-adres wordt vernieuwd: mislukt. Neem contact op met uw ISP'.

Bij ipconfig in command zie ik het volgende:
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.204.79
Subnetmasker: 255.255.0.0

Iemand een idee wat er kan schelen?

SPECS:
------

ASUS A8V Deluxe (on-board LAN)
==> Marvell Yukon Ethernet Controller (stuurprogramma van 19/08/2004)
AMD Athlon 64 3200+
2x512 Mb RAM Twinmoss
Maxtor IDE HDD 40 Gb + Maxtor SATA HDD 160 Gb
ATI RADEON 9800 PRO (Sapphire Atlantis)

De modem is van Motorola, alle lichtjes branden en Activity knippert constant.

sSkoEziE

Legacy Member
Eventjes wachten (30min tot 1 uur) omdat je MAC adres is veranderd. Het ip adres dat je nu hebt gekregen is een private ip adres, deze krijgt hij alsem geen ip krijgt via dhcp of geen statisch ip adres is ingesteld.

Je moet nu gewoon elk kwartier je ip adres renewen tot je een ip adres krijgt van telenet.

[i]cute_

Legacy Member
zo gelijk sSkoEziE of als ge met router zit IP's handmatig instellen

DarkSensei

Legacy Member
Dank u wel! 't Is opgelost. Moest er eigenlijk zelfs niks voor doen... :D Gewoon de kabelmodem even aan en uit gezet en dan de pc opgestart...

Merci!

DS

Exit

Legacy Member
DarkSensei zei:
Dank u wel! 't Is opgelost. Moest er eigenlijk zelfs niks voor doen... :D Gewoon de kabelmodem even aan en uit gezet en dan de pc opgestart...

Merci!

DS
logisch, modem blijft contact houden en verwacht zelfde lan kaartje .... als ge een andere aansluit moet de nieuwe lankaart die modem "aansturen" en krijgt ge een ip

ben zo es naar 1 geweest, kreeg geen internet, en zei via telefon dat ie modem moest uittrekken en die zei "maar dan is tv beeld slecht ...." die trekt dus tv versterker eruit :doh: :doh: :doh: ben ik naar daar eens gegaan om het zelf te doen .... 15km ....

AncientRites

Legacy Member
Om meteen een nieuw IP te kunnen krijgen moet ge eigelijk op de pc die het laatst gebruik maakte van telenet in command dit in te geven:
ipconfig /release
zo geeft ge aan telenet het ipadres vrij, en kunt ge dus een nieuw verkrijgen bij het opnieuw connecteren met internet met andere PC

Pure_evil

Legacy Member
AncientRites zei:
Om meteen een nieuw IP te kunnen krijgen moet ge eigelijk op de pc die het laatst gebruik maakte van telenet in command dit in te geven:
ipconfig /release
zo geeft ge aan telenet het ipadres vrij, en kunt ge dus een nieuw verkrijgen bij het opnieuw connecteren met internet met andere PC

Moet al lang niet meer, das enkel met die oude zwarte modems
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan