Archief - HD video playback

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

m1dnight

Legacy Member
Dag manne,

Ik heb eigenlijk nog nooit full hd materiaal gekocht.. (:sleep:), en dus ook nog nooit afgespeeld van schijfje of van bestand.

Nu, mijn laptop specs staan in mijn sig, dus volgens mij zou dat wel vlekkenloos moeten lukken om fullhd materiaal af te spelen. (OS is nu wel Windows 7 Professional x64, gotta love school)

Nu heb ik een filmpje in 1080p kwaliteit, met 11319 kbit video, en 1536 kbit audio bitrate en x264 codec.
Ik speel dit af en merk toch een serieuse belasting, en soms lopen audio en video dan niet meer sync. Ik heb wat zitten googlen naar threads maar vind toch bitterweinig wat mij trouwens heel hard verbaasd.

Ik had vroeger altijd CCCP geinstalleerd, en heb dit dus verwijderd.
Vervolgens heb ik dan CoreAVC 2.0 pro geinstalleerd, mediaplayer classic, en FFD, en HAALI media splitter.
Het loopt al degelijk zou ik zeggen.. maar toch nog niet zoals het moet. En ook nog een raar ding, als ik nu een film afspeel in MPC, verandert mijn thema altijd naar windows basic. Wat ook best lastig is.. Iemand enig idee wat er fout zou zijn? Of is mijn hardware toch te licht?

Mvg, m1d

m-be

Legacy Member
gebruik eens vlc ipv die bloated mediaplayer, kan al veel schelen.

m1dnight

Legacy Member
Wel, dat heb ik net gedaan, maar dan nog als ik nog maar aan mijn muis kom, of soms zomaar, krijg ik mozaiekjes alom, en soms blijft het beeld nu zelfs staan.

Dus eigenlijk is het nog slechter. Moet ik daar nog ergens instellen welke codes hij moet gebruiken ofzo?

Implar

Legacy Member
Ik heb een Vaio AR41S (2,2 Ghz, maar slechts 2 GB RAM) en ik kan toch perfect HD content afspelen.
Voor bestanden op mijn HDD gebruik ik VLC, voor schijfjes gebruik ik PowerDVD of WinDVD (PowerDVD heeft problemen met PiP).

m1dnight

Legacy Member
Inderdaad, ik heb al veel slechtere hardware 1080p content vlekkenloos zien afspelen, daarom dat ik het zo vreemd vind dat dit bij mij zo slecht gaat.

Teknoman

Legacy Member
Watching h.264 videos using DirectX Video Acceleration (DXVA). | My collection of short anime reviews

Installeer eens recente videodrivers voor uw videokaart en volg eens die guide. Normaal ondersteunt een geforce 8600m GT dxva. Ik kan zo op mijn laptop met een core 2 duo 2,1 ghz, 3 GB ram en een radeon hd3650 met windows 7 perfect vlot 1080p video afspelen. Zelfs voor mijn nettop pc met een dual core atom en een ion-gpu is het op die manier geen probleem om 1080p-materiaal af te spelen.

Codec packs enzo heb je ten eerste al voor niks nodig, ik heb op mijn laptop enkel media player classic home cinema en haali media splitter staan en ik kan alles perfect afspelen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan