Archief - help!! mijn pc draait traag..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joris@home

Legacy Member
hallo

ik heb een pc met een AMD 2400+ processor en 512Mb ram.
toch draait hij tegenover andere pc's en naar mijn zin een pak te traag.
het duurt kei lang voor word opstart en zelf op snelmenu van bestandem moet ik wachten. :angry:
ik dacht dat dit zou kunnen liggen aan een bepaald programma die mijn systeem in de war stuurt.
pogingen als defragmentatie, ad-aware, en zelfs formateren helpen niet.
kan zone alarm of avg antivirus daar voor iets tussen zitten ofzo. of is er een programma da uitzoekt welk prog slecht is voor u pc.
mss ligt het probleem dan bij de instellingen van bios.
bij eigenschappen van deze computer sta de kloksnelheid op 1.09 512Mb.
da kan natuurlijk ni.
weet er iemand hoe ik da zonder te overclocken in orde krijg.
door mijn bios te updaten? of door... vertel het mij aub!!!

Greetz..
Joris

[i]cute_

Legacy Member
zijde zeker da ge hebt geformateerd? :wtf:
download de chipset drivers + de laatste drivers van gfx, sound...etc , cmos is resetten, enz... vanalles is uitproberen hé

Preske

Legacy Member
ik denk eender dat uw pc underclockt is.

er is een goede kans dat ge gewoon eens naar uw bios moet gaan en de fbs moet verhogen.
vb = bij een kennis is het zo dat elke keer als ie formateerd (hij heeft een 2800 barton), zijn fbs weer op 100mhz staat, terwijl ie standaard op 166mhz moet staan.

strybie

Legacy Member
of je pc zit vol met spyware. Best eens checken, een goed nieuw programma is dat van microsoft , microsoft antispyware

joris@home

Legacy Member
ik heb een K7N2 moederbord van msi.
die kan normaal 200-266-333 en 400 fsb aan ma in den bios kan ik kiezen tussen 100-133-166 en 200
ik denk da mijn processor werkt op 333 fsb
hoe kan ik die fsb op 333 krijgen???
heb al me mijn jumpers bezig geweest ook ma daar kijg ik het ook ni me in orde.

Fraggie

Legacy Member
joris@home zei:
ik heb een K7N2 moederbord van msi.
die kan normaal 200-266-333 en 400 fsb aan ma in den bios kan ik kiezen tussen 100-133-166 en 200
ik denk da mijn processor werkt op 333 fsb
hoe kan ik die fsb op 333 krijgen???
heb al me mijn jumpers bezig geweest ook ma daar kijg ik het ook ni me in orde.
op 166 zetten
want 166*2 = +-333
als je die getallen naast elkaar zet, zie je al rap de verhouding
200 - 100
266 - 133..

Preske

Legacy Member
strybie zei:
of je pc zit vol met spyware. Best eens checken, een goed nieuw programma is dat van microsoft , microsoft antispyware

één reden waarom het geen spyware kan zijn

ik heb een pc met een AMD 2400+ processor en 512Mb ram.
bij eigenschappen van deze computer sta de kloksnelheid op 1.09 512Mb.

thunderhawk

Legacy Member
Installeerd u videodrivers is. :crazy: Als ge da ni hebt ga idd alles traag ja ... :ironic:

TatuObsessed

Legacy Member
kgaan ff meepikken in deze thread
ik hem zopas een heel nieuw systeemke aangeschaft nl:

amd athlon64 3500+ en een msi nforce3 neo2 platinum mobo

maar ik vind toch ni dat dat echt goed draaid, van da fbs gedoe daar
weet iemand hoe snel zo'n proccesor zou moeten draaien

ook als ik bij cpu-z zie krijg ik dit dus

zijn dit de normale snelheden?

Preske

Legacy Member
denk het wel.

het toffe aan AMD is dat ze, hoewel met minder mhz'en, ze makkelijk de strijd aankunnen met de hoger geclockte intels (en dan ownen ze Intel nog)
ge kunt dus zeggen dat die 3500 staat voor "gelijk aan 3.5 ghz pentium"

Exit

Legacy Member
yip, zal wel de goede speed zijn ....
AMD Athlon 64 3500+ 0.09µ Sockel-939 boxed, 2.20GHz, 512kB Cache (ADA3500BIBOX)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan