Archief - Help! USB problemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Il Padre

Legacy Member
Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Plotseling kan mijn pc geen usb-apparaten zoals memorysticks, harde schijf, ... meer lezen.

Als ik het apparaat insteek verschijnt er rechts onderaan een gele ballon met:
Het usb-apparaat wordt niet herkend (Een van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van het probleem.

Mijn printer zit er nog altijd in met usb en deze werkt wel perfect. Heb ik zelfs al uitgetrokken en weer ingestoken maar al andere apparaten herkend hij niet.

De drivers van mijn moederbord heb ik al hergeïnstalleerd. Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen!

Kan iemand me helpen?

Nielsvds

Legacy Member
Probeer dit eens even:
Druk de windows toets tegelijkertijd in met r, typ nu devmgmt.msc druk op enter. Open usb-controllers. Klik nu met je rechtermuisknop op usb-hoofdhub en kies voor installatie ongedaan maken maar bevestig nog niet om te herstarten. Klik ook met je rechtermuisknop op usb-apparaat voor massaopslag en kies ook voor installatie ongedaan maken. Herstart je pc.

Il Padre

Legacy Member
Hallo,

Ik zie dat ik onder USB-controlers heel wat mogelijkheden heb. Ik heb 12 keuzes:
- Deskjet F300
- Onbekend apparaat (memorystick denk ik)
- Ondersteuning voor USB-afdrukken
- Samengesteld USB-apparaat
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub

Ik heb alle hoofdhubs eens geuninstalled zoals je zegt en het onbekend apparaat. Na heropstarten kreeg ik hetzelfde effect.

Memorystick wordt niet herkend en idem met harde schijf.

Nog mogelijkheiden? Hopelijk kan iemand me helpen.

Nielsvds

Legacy Member
Dat onbekend apparaat verwijder je best ook eens. Doe dat ook voor al de andere items. Herstart dan je pc ook eens. Probeer eerst eens met het onbekende apparaat.

Exit

Legacy Member
Nielsvds zei:
Dat onbekend apparaat verwijder je best ook eens. Doe dat ook voor al de andere items. Herstart dan je pc ook eens. Probeer eerst eens met het onbekende apparaat.

Il Padre zei:
Hallo,

Ik heb alle hoofdhubs eens geuninstalled zoals je zegt
Il Padre zei:
en het onbekend apparaat.

dus dat gaat niet veel oplossen dan ...


al op andere poorten getest?

Nielsvds

Legacy Member
@Exit: Ik had maar vluchtig gekeken, daarom had ik erover gelezen dat hij al alles had verwijdert.

Staan er uitroeptekens in apparaatbeheer bij de usb-controller sectie?Ga in apparaatbeheer naar beeld,verborgen apparaten weergeven. Open schijfstations en kijk of je daar een verwijzing terugvindt naar je memorystick,harde schijf, zoja verwijder die dan. Check dit ook bij opslagvolumes.
Er zijn wel wat problemen bekend met sis. Probeer dit eens even. Je kan op die pagina ook een patch downloaden.

Il Padre

Legacy Member
Het lukt nog altijd niet. Niets veranderd :s.

Pff kan iemand me helpen?

freddy1963

Legacy Member
Il Padre zei:
Hallo,

Ik zie dat ik onder USB-controlers heel wat mogelijkheden heb. Ik heb 12 keuzes:
- Deskjet F300
- Onbekend apparaat (memorystick denk ik)
- Ondersteuning voor USB-afdrukken
- Samengesteld USB-apparaat
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- Sis 7001 PCI naar USB open host-controller
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub
- USB-hoofdhub

Ik heb alle hoofdhubs eens geuninstalled zoals je zegt en het onbekend apparaat. Na heropstarten kreeg ik hetzelfde effect.

Memorystick wordt niet herkend en idem met harde schijf.

Nog mogelijkheiden? Hopelijk kan iemand me helpen.
Ga naar je configuratie scherm vandaar naar systeem .
Ga in hardware ,apparaatbeheer.
Verwijder daar onder USB controllers "SIS pci naar usb enhanced host controller.
Sluit af en verwijder alle usb toestellen.
Start opnieuw en sluit een voor een je toestellen weer aan.
Zo zou alles opnieuw moeten werken ;-)

Exit

Legacy Member
en wat is het nut van een thread van meer dan een jaar geleden op te halen??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan