sToRm
Legacy Member
Ik heb zo een kit gekocht van Topcom, wireless router + usb stick.
-Kabelmodem is op router aangesloten en pc is ook op router aangesloten. Aan mijn pc hangt menne printer. Dan heb ik ook nog een laptop met zo een wireless usb-stickje.
-Ik heb beide systemen al ingesteld onder een zelfde werkgroepnaam.
-Op mijn pc kan ik "printer delen" aanvinken, maar als ik een printer in het netwerk zoek via de laptop vind em niks.
- Ook vind ik op de pc de naam terug van de laptop bij netwerklocaties als ik "zoeken naar computers in werkgroepen" kies.
Maar als ik op dat mapje klik geeft em "......... is niet toegankelijk, uw hebt mogelijk niet de juiste machtigingen etc..."
Als ik op de laptop "zoeken naar computers in werkgroepen" kies vind em niks
Mijn vraagje is dus, hoe kan ik de printer delen (eventueel mappen ook) & hoe kan ik die machtigingen krijgen? (dus zonder zo een printer-server te moeten kopen)
Ik heb ook al de search gebruikt naar "printer AND delen", maar het heeft me niet kunnen helpen.
Thxz
-Kabelmodem is op router aangesloten en pc is ook op router aangesloten. Aan mijn pc hangt menne printer. Dan heb ik ook nog een laptop met zo een wireless usb-stickje.
-Ik heb beide systemen al ingesteld onder een zelfde werkgroepnaam.
-Op mijn pc kan ik "printer delen" aanvinken, maar als ik een printer in het netwerk zoek via de laptop vind em niks.
- Ook vind ik op de pc de naam terug van de laptop bij netwerklocaties als ik "zoeken naar computers in werkgroepen" kies.
Maar als ik op dat mapje klik geeft em "......... is niet toegankelijk, uw hebt mogelijk niet de juiste machtigingen etc..."
Als ik op de laptop "zoeken naar computers in werkgroepen" kies vind em niks
Mijn vraagje is dus, hoe kan ik de printer delen (eventueel mappen ook) & hoe kan ik die machtigingen krijgen? (dus zonder zo een printer-server te moeten kopen)
Ik heb ook al de search gebruikt naar "printer AND delen", maar het heeft me niet kunnen helpen.
Thxz