Archief - ik vind niemand in netwerk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
we hebben 3 pc's thuis verbonden met router en vroeger kon ik op alle pc's afhalen met gedeelde bestanden maar nu kan ik dat niet meer

ik heb nieuw moederbord gekocht nen a7n8x e deluxe
en sinsdien lukt het niet meer

kheb al netwerk kaart bij gestoken en ook geprobeerd en lukt ook niet

dus aan harware ligt het niet

kan me iemand uitleggen hoe ik men netwerk goed moet instellen ?

of der een programa voor heeft die dat goed zet

ik kan wel op i net maar in netwerk vind hem nix

Exit

Legacy Member
ziet ge de pc in netwerk omgeving??
kunnen ze allemaal op internet?
kunt ge aan die pc via uitvoeren: \\pcnaam op \\pc-ip
of krijgt ge error no rights gedoe?

krisse

Legacy Member
-Zorg dat ze allemaal automatisch een ip krijgen

-zorg ervoor dat ze in dezelde werkgroep zitten.(deze computer => computernaam=> werkgroep)

-zorg ervoor dat op elke pc minstens 1 map gedeeld is

-...

morfer

Legacy Member
krisse zei:
-Zorg dat ze allemaal automatisch een ip krijgen

-zorg ervoor dat ze in dezelde werkgroep zitten.(deze computer => computernaam=> werkgroep)

-zorg ervoor dat op elke pc minstens 1 map gedeeld is

-...

da is er alemaal ze voor da nieuw moederbord kon ik alles ;)

morfer

Legacy Member
Exit zei:
ziet ge de pc in netwerk omgeving??
kunnen ze allemaal op internet?
kunt ge aan die pc via uitvoeren: \\pcnaam op \\pc-ip
of krijgt ge error no rights gedoe?

ik vind aleen mijn pc,
ik kan hem vinden via ip maar das anbetand want die veraderd soms

en als em op msn iets stuurt gaat over internet en nie over de lan
vroeger ging da over de lan

3nra

Legacy Member
Nog eens uw routersoftware installeren ? Mss da hem dan uw ip"s instelt .
Bij mij doet hij dat toch dan zo

Exit

Legacy Member
nen router moet ge niet installen op de pc!!
(tenzij de oudere zonder webinterface)
als ge via ip wel de pc kunt benaderen dan wilt dit zeggen dat of nen fire wal ambetant doet of dat ze niet indezelfde groep zitten

hebt ge nen router of hub/switch??
welkee zijn de ip's die de pc's hebben ..
als ge de andere pc via ip benadert (of via pc naam) moet ge eens backspace type of map hoger gaan en kijken in wekje groep ge dan zit ...

morfer

Legacy Member
Exit zei:
nen router moet ge niet installen op de pc!!
(tenzij de oudere zonder webinterface)
als ge via ip wel de pc kunt benaderen dan wilt dit zeggen dat of nen fire wal ambetant doet of dat ze niet indezelfde groep zitten

hebt ge nen router of hub/switch??
welkee zijn de ip's die de pc's hebben ..
als ge de andere pc via ip benadert (of via pc naam) moet ge eens backspace type of map hoger gaan en kijken in wekje groep ge dan zit ...

die andere 3 pc's kunnen alles .. delen en afhalen juist ik niet in het netwerk

Exit

Legacy Member
uw pc kan niets ? nie op ander pc's, internet?
welk ip hebt ge en welk hebben de andere pc's ...........

demon326

Legacy Member
ik heb hetzelfde mobo en heb geen probd als ik men firewall afzet :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan