Archief - ip veranderen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

illusnt

Legacy Member
is er ergens een command die bestaat om u ip te verandern via telenet , kheb da ooit is ergens gelezen ...

LSD-ProZac

Legacy Member
ipconfig /renew

maar wel in een dos-promt doen dus eerst 'run...' en daar 'cmd' intypen en op enter drukken

lloerdy

Legacy Member
LSD-ProZac zei:
ipconfig /renew

maar wel in een dos-promt doen dus eerst 'run...' en daar 'cmd' intypen en op enter drukken
dat lukt niet om een nieuw ip van telenet te krijgen ze :/

st3ph3n

Legacy Member
Je hebt meer kans als je
1) Start -> Uitvoeren -> ipconfig /release (dit kan ook in een cmd-venster)
2) 2u wachten
3) Start -> Uitvoeren -> ipconfig /renew (dit kan ook in een cmd-venster)

Op die manier wordt uw IP vrijgegeven zodat iemand anders het kan gebruiken en dan krijg je zelf een nieuw IP. Let wel; het is best mogelijk dat je opnieuw hetzelfde IP krijgt.

Steven

lloerdy

Legacy Member
st3ph3n zei:
Je hebt meer kans als je
1) Start -> Uitvoeren -> ipconfig /release (dit kan ook in een cmd-venster)
2) 2u wachten
3) Start -> Uitvoeren -> ipconfig /renew (dit kan ook in een cmd-venster)

Op die manier wordt uw IP vrijgegeven zodat iemand anders het kan gebruiken en dan krijg je zelf een nieuw IP. Let wel; het is best mogelijk dat je opnieuw hetzelfde IP krijgt.

Steven
ik heb telenet expressnet+ (4 pc's) en ik krijg elke keer hetzelfde ip terug ze :/
nog nooit dat weten werken :/

iterums

Legacy Member
lloerdy zei:
ik heb telenet expressnet+ (4 pc's) en ik krijg elke keer hetzelfde ip terug ze :/
nog nooit dat weten werken :/
hangt af van de dhcp modus die telenet toepast

The_Pacifist

Legacy Member
lloerdy zei:
ik heb telenet expressnet+ (4 pc's) en ik krijg elke keer hetzelfde ip terug ze :/
nog nooit dat weten werken :/

dat is omdat jij op lan zit,
als je dan die commandos uitvoert gaat hij zijn intern ip vernieuwen dat je van je router krijgt (als je een router hebt)

@illusnt:
waarom wil je je ip laten veranderen?
ik kan me niet direct iets inbeelden waarbij je dat nodig hebt...

lloerdy

Legacy Member
The_Pacifist zei:
dat is omdat jij op lan zit,
als je dan die commandos uitvoert gaat hij zijn intern ip vernieuwen dat je van je router krijgt (als je een router hebt)

@illusnt:
waarom wil je je ip laten veranderen?
ik kan me niet direct iets inbeelden waarbij je dat nodig hebt...
ik werk via een switch en die dient enkel om de ip's toe te kennen (soms gebruik ik het wel om bestanden van zus hare pc af te halen, maar vaak zitten we niet op hetzelfde subnet)

Exit

Legacy Member
lloerdy zei:
ik werk via een switch en die dient enkel om de ip's toe te kennen (soms gebruik ik het wel om bestanden van zus hare pc af te halen, maar vaak zitten we niet op hetzelfde subnet)
als ge op lan wilt stelt ge ip handmaitg in, op beide pc's bvb 192.168.0.1 en 192.168.0.2 met subnet 255.255.255.0
als ge terug internet wil doet ge ip weg en terug autom dan gaat ge terug internet krijgen.
wilt ge beide samen, gooit die switch er van ts en koopt router.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan