Archief - lag freeze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thikke

Legacy Member
Ik zit de laatste tijd met een vervelend probleem: namelijk dat mijn games tijdens het spelen elke keer 2-5sec vast blijken te zitten. bij multiplayer heb ik al kunnen zien dat ik dan 999 ping heb. Het gebeurd ongeveer 1x per minuut, maar dit kan ook veel meer zijn met momenten.dit gebeurd vrijwel bij al mijn games: gaande van cod4 (zowel sp als mp) tot pes09 tot carmageddon.. Ook krijg ik om de +-3 seconden een kleine lag-piek waardoor mijn spel even hapert. (bij cod4 mp)

mijn laptop is een HP Compaq nx9420 (gekocht aan 1200€)
Intel(R) Core(TM)2 CPU [email protected] GHz
2 GB Ramgeheugen
32-bit Vista Business
videokaart: ATI Mobility Radeon X1600

bijna al mijn games zijn genoodzaakt op het allerlaagste te spelen (en toch heb ik soms maar 20fps bij cod4 multiplayer...)

iemand die mij kan helpen bij dit probleem?

Nielsvds

Legacy Member
Voer eens een schijfcontrole uit op je laptop:

Opgelet zorg dat de netadaptor verbonden is!!
Ga naar start,computer,klik met je rechtermuisknop op je harde schijf kies eigenschappen,ga naar het tabblad extra,fout controle,nu controleren,vink beide opties aan en klik op starten.

Doe nu hetzelfde ga terug naar start,computer,klik met je rechtermuisknop op je harde schijf,kies eigenschappen,extra maar kies bij defragmentatie,nu defragmenteren.


Open taakbeheer door ctrl+alt+esc in te drukken of ctrl+linker shft+esc ga naar het tabblad. Sluit zoveel onnodige processen en programma's af voor dat je gaat gamen. Heb je al de laatste drivers geïnstalleerd voor de videochip?

Thikke

Legacy Member
thanks voor de hulp.

Ik heb een foutcontrole uitgevoerd op de C schijf, maar ik kon niet allebei de opties aanvinken, windows vertelde me telkens dat er geen enkel programma van de C schijf open mocht staan (ik heb alle mogelijke processen gestopt) maar zonder resultaat. de optie om te zoeken in mogelijk slechte sectors en de fouten dan te repareren kon ik dan wel aanvinken, en uit het resultaat blijkt dat er geen enkele fout is aangetroffen.

wat het defragmenteren betreft: dit gebeurd elke woensdag automatisch. Is het dan ook nodig om dit nu te doen?

wat de drivers betreft, geregeld zoek ik naar updates, maar er wordt me telkens verteld dat er geen updates zijn..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan