MrZodiac
Legacy Member
Ik heb een mail server in mijn intern netwerk. (dus niet voor gebuik extern, want ik weet dat dat niet gaat bij Telenet)
Deze mail server zou de mail van verschillende internet mail accounts (zoals die van Telenet) moeten binnenhalen en de mail versturen via deze accounts.
Het ophalen van de mail is geen probleem, pop servers heb ik perfect kunnen instellen, en kan mijn mails van telenet downloaden en bekijken via een eigen webmail/outlook connectie met mail server etc ...
Wat niet lukt is mails versturen via den smtp. Ik heb volgens mij de juiste gegevens gebruikt voor het verzenden van mails.
smtp.telenet.be, poort:25 (authenticatie zou niet nodig zijn voor het versturen van mails)
Maar dit lukt niet, heb de instellingen reeds verschillende keren overlopen, mails ontvangen gaat, maar versturen niet. Ik kan wel via outlook rechstreeks via de smtp wel versturen... Maar de bedoeling is dat dit alles via de server gaat en niet via een account in outlook zelf.
Iemand nog tips??
Deze mail server zou de mail van verschillende internet mail accounts (zoals die van Telenet) moeten binnenhalen en de mail versturen via deze accounts.
Het ophalen van de mail is geen probleem, pop servers heb ik perfect kunnen instellen, en kan mijn mails van telenet downloaden en bekijken via een eigen webmail/outlook connectie met mail server etc ...
Wat niet lukt is mails versturen via den smtp. Ik heb volgens mij de juiste gegevens gebruikt voor het verzenden van mails.
smtp.telenet.be, poort:25 (authenticatie zou niet nodig zijn voor het versturen van mails)
Maar dit lukt niet, heb de instellingen reeds verschillende keren overlopen, mails ontvangen gaat, maar versturen niet. Ik kan wel via outlook rechstreeks via de smtp wel versturen... Maar de bedoeling is dat dit alles via de server gaat en niet via een account in outlook zelf.
Iemand nog tips??