Archief - Medion PC van vista -> xp : drivers probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bertold

Legacy Member
Een vriend van mij klaagde al enkele weken dat zijn pc erg traag ging. Gezien er vista opstond dacht ik alles toch al een stuk te versnellen door deze te formatteren en er nadien xp op te installeren.

Dit alles ging zonder problemen tot op het moment dat ik de drivers moest installeren. Deze lijken namelijk nergens terug te vinden.

Met behulp van CPU-Z ben ik dan het moederbord merk en type te weten gekomen. Maar nog steeds kan ik de goeie drivers maar niet vinden.

Het gaat om volgend moederbord: MSI MS-7327
Het is een AMD Athlon 64 X2 5000+ processor
en een ATI Radeon x1250 grafische chip.

Is het uberhaubt mogelijk op deze pc windows xp naar behoren te doen werken? En zo ja waar kan ik de nodige drivers vinden?

Heb me al suf gegoogled en nog geen enkele bruikbare driver gevonden.


Bij voorbaat dank, Bertold

Exit

Legacy Member
is geen windows probleem

MOVED.


met bvb siw zien welke hardware (fabrikanten) er op het mobo zitten en dan daar naar zoeken.

jeire15

Legacy Member
Heb ook een laptop had van medion waar ik XP wou opzetten. Drivers ook niet gevonden dus maar op Vista gebleven. Als ze echt drivers hebben meegeleverd staan deze op de D schijf. Mss moet je daar eens zoeken.

Bertold

Legacy Member
Nope niets op de site van medion. Als ik het juiste type daar opgeef (MSN 200 32 577) vindt hij enkel vista drivers en 1 xp driver voor de grafische kaart die dan nog niet werkte ook..)
en op de site van MSI is zelf niets te vinden over het type moederbord dat in de pc zit

Exit

Legacy Member
is normaal
de pc's rond de introductie van Vista hebben drivers voor vista en xp
die erna enkel vista.

ook wat mobo betreft, het gaat over een OEM bord en dat is voor Medion dan voor te ondersteunen en die ondersteunen enkel vista => geen drivers voor xp.

zoals gezegd, enige dat wel kan is per onderdeel de drivers apart zoeken.
met progje als siw of adhv de drivers voor vista het juiste type opzoeken en dat op google zoeken (bvb geluid is wrs realtek => dus site van realtek gaan zoeken)
videokaart bvb op www.laptopvideo2go.com eens bekijken
en zo ook voor de overige drivers (netwerk, wlan, ...)

of ge loopt de msi site af naar een 'vergelijkbaar' bordje en test die drivers dan (bordje met zelfde chipset)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan