Archief - Microsoft Office 2007 - 'Lelijke' interface

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaDe

Legacy Member
Ik heb echt geen flauw idee waarom ik dit probleem heb. Ik heb op deze pc een nieuwe windows geinstalleerd (XP). En natuurlijk had ik ook Office nodig.
Ik heb deze nu al 2 keer geinstalleerd, en 1 versie ervan heb ik gedownload op de microsoft site, dus daar kan het probleem niet echt mee te maken hebben.

Misschien verduidelijkt deze screenshot, de situatie:

288z2q0.jpg


Alvast bedankt, Maarten :)

Exit

Legacy Member
fout/probleem met de thema/video/.... blijkbaar.


videokaart drivers enzo zijn geisntalleerd?

Lukky

Legacy Member
jastas zei:
staat je windows soms in 16bit?

Zijn taakbalk is wel 32-bit, dus het lijkt enkel office te zijn die ingesteld is op 16-bit.


Je hebt een trialversie van Office 2007 gedownload? Of aangekocht?
Ofwel eens rechtermuisknop doen op je bureaublad en daar Eigenschappen kiezen. Dan in het tabblad "Vormgeving" (denk ik dat het noemt, ik heb al lang geen XP meer gebruikt) eens kijken welk thema is ingesteld. Vermoedelijk zal hier Windows 3.x oid staan -> dit wijzigen naar Windows XP (standaard) of iets in die aard.

Grts

Pikok

Legacy Member
Probeer het volgende eens:

Ga naar: C:\Program Files\Microsoft Office\Office12 (of een andere locatie waar je Office 2007 geinstalleerd hebt).

Vervoglens zoek je WINWORD.EXE

Rechtermuis klik op dit bestand en selecteer Eigenschappen (Properties).

Selecteer de tab Compatibiliteit (Compatibility).

Zorg dat geen enkel vinkje geselecteerd is, mogelijk is er een aangevinkt waardoor je in een lager kleurenschema werkt, waardoor de ribbon er anders uit ziet.

EDIT:

Ik heb de screenshot nog eens bekeken, als je kijkt naar de taakbalk zie je dat het NL 'icoontje' niet correct weergegeven wordt.
Probeer het voglende eens:

Ga naar je bureaublad en rechtermuisklik op je bureaublad.
Selecteer Eigenschappen (Properties)
Ga naar de laatste tab, Geavanceerd of Instellingen? (Gebruik al een lange tijd geen NL WinXP meer dus niet zeker).
Zorg dat je bij Kleurkwaliteit Hoogst (32-bit) geselecteerd hebt. Dit zal momenteel op 16-bit staan.

Indien je geen 32-bit kan selecteren moet je nieuwe videokaart drivers installeren. Aangezien je een nieuwe Windows installatie hebt gedaan, is dit hoogst waarschijnlijk nodig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan