Archief - Muziek hapert

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Faun

Legacy Member
Hallo iedereen

De laatste tijd ervaar ik enorm veel problemen met het afspelen van muziek. Vanaf ik nog maar surf of iets anders doe dan muziek afspelen hapert de muziek.

Ik heb een HP 6830s laptop (2.4 Ghz, 4 GB ram, Windows 7 64-bit).
Processorgebruik staat op 5% en geheugen op 11% toen het haperde dus daaraan kan het niet liggen.

Faun

Legacy Member
Gek, ik heb het precies zelf opgelost. Door een standaard MS driver te gebruiken ipv sound driver van HP website.

SanSiro

Legacy Member
Hoi, ik heb net hetzelfde probleem. Ik heb wel een desktop van Hp. Heb je soms de link waar ik die MS drivers kan vinden?? alvast bedankt.

Exit

Legacy Member
driver in windows zelf ....
verwijder eens de hp driver en herstart.
check of windows deze autom installed (en dus de ms driver neemt)

SanSiro

Legacy Member
Hoi, wel dat ik heb ik al een paar gedaan.
Windows installeert zelf dan een driver. Ik heb ook al gepropbeerd om oudere versies van de realtek drivers compatibel te maken met oudere windows versies. Dat lukt maar met nog altijd dezelfde storing. Soms meerdere malen per liedje dat het hapert en soms een heel liedje niet. Tijdens games heb ik geen hinder. Echt tijdens het surfen.Bizar! Als ik goed kan zien denk ik dat de netwerkkaart samen met de soundcard in het moederbord zit. Het is een vrij recente pc van een paar weken oud dus.. Heel storend met momenten.. Echt raar.

sneax

Legacy Member
Ik had met een onboard geluidskaart vroeger ook een probleem en dat was telkens ik scrollde in IE of vensters verzette op het bureaublad dan hoorde ik zo een soort van ruis en tikken door mijn koptelefoon. Kwam zover niet tot haperen maar twas wel heel irritant als ge zo elke actie die ge uitvoert in ruis terughoort.

Vanalles geprobeerd en niets gevonden, volgens mij is dat electromagnetische storing ofzoiets (kben geen electronicus maar ik weet dat bij grote printplaten die slordig in elkaar zijn gezet dat die stromen elkaar soms beinvloeden en normaal is da niks maar voor uw geluid is da dus extreem irritant aangezien storing=ruis).

SanSiro

Legacy Member
Hmm, dus met andere woorden als ik mss een andere soundcard zou kopen, dat het probleem dan opgelost is?? Ja tis ook zo precies tikken, een heel kleine onderbreking, maar als die frequent terugkomt :angry: Vroeger in Xp met realtek '97 drivers nooit problemen gehad.Van een nieuwe pc verwacht je dit toch niet... :s
sneax zei:
Ik had met een onboard geluidskaart vroeger ook een probleem en dat was telkens ik scrollde in IE of vensters verzette op het bureaublad dan hoorde ik zo een soort van ruis en tikken door mijn koptelefoon. Kwam zover niet tot haperen maar twas wel heel irritant als ge zo elke actie die ge uitvoert in ruis terughoort.

Vanalles geprobeerd en niets gevonden, volgens mij is dat electromagnetische storing ofzoiets (kben geen electronicus maar ik weet dat bij grote printplaten die slordig in elkaar zijn gezet dat die stromen elkaar soms beinvloeden en normaal is da niks maar voor uw geluid is da dus extreem irritant aangezien storing=ruis).

SanSiro

Legacy Member
Zou het mss de netwerkkaart kunnen zijn?? Het is momenteel een onboard kaart.

ShPonGle

Legacy Member
hier dus hetzelfde probleem met windows 7 X64 ultimate, winamp hapert soms wat tijdens het surfen. geen ruis/krakjes, gelukkig, maar wel soms hapering/vertraging op het spelen.
de browser doet er niet toe.

het is wel zo dat ik muziek wireless beluister vanaf het netwerk en ik surf van achter mijn isaserver die al mijn websites ook cachet, dus volgens mij zal jullie probleem wel een andere oorzaak hebben. volgens mij zijn de twee meest logische oorzaken bij jullie de audio drivers, de gebruikte mp3 decoder of de grafische drivers (scrollen belast deze iets meer dan gewoon stilstaand beeld)

btw: als ge nen laptop hebt: soms helpt het ook door uw beeldhelderheid op MAX. te zetten, raar maar waar, heb nog een Acer gehad waar dat dit "the trick" was.

SanSiro

Legacy Member
Wel dat dacht ik ook dat het de drivers gingen zijn maar ik heb er een heel aantal geinstalleerd om uit te proberen. Het is niet alleen tijdens het scrollen. Ook wanneer een site inlaad of gewoon surf. Tijdens het gamen zijn er geen problemen. Ik heb mijn netwerkkaarten een keer uitgeschakeld en ook gehaper met momenten.. :angry: Ten einde raad dus..
ShPonGle zei:
hier dus hetzelfde probleem met windows 7 X64 ultimate, winamp hapert soms wat tijdens het surfen. geen ruis/krakjes, gelukkig, maar wel soms hapering/vertraging op het spelen.
de browser doet er niet toe.

het is wel zo dat ik muziek wireless beluister vanaf het netwerk en ik surf van achter mijn isaserver die al mijn websites ook cachet, dus volgens mij zal jullie probleem wel een andere oorzaak hebben. volgens mij zijn de twee meest logische oorzaken bij jullie de audio drivers, de gebruikte mp3 decoder of de grafische drivers (scrollen belast deze iets meer dan gewoon stilstaand beeld)

btw: als ge nen laptop hebt: soms helpt het ook door uw beeldhelderheid op MAX. te zetten, raar maar waar, heb nog een Acer gehad waar dat dit "the trick" was.

SanSiro

Legacy Member
Hier is de oplossing voor het probleem na een maand zoeken. Altans bij mij toch.

CCCP Download

Het installeert een reeks codecs en ook een afspeelprogramme maar dat gebruik ik niet.
Nu werkt het geluid prima!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan